Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=201748&B=DSB
Udbyder
DSB
Opdateringer
Udbuddet annulleres på grund af fejl I dato for ansøgningsfrist I TED.
Nyt udbud offentliggøres d. 14.2.2018.
DSB WAN udbud
DSB
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
25 05 00 53
Telegade 2
Taastrup
2630
Danmark
Kontaktperson: Mikael Celta
Telefon: +45 24683013
E-mail: mice@dsb.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dsb.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
DSB WAN udbud
Dette udbud omhandler levering og servicering af DSB’s samlede Wide Area Network (WAN), som sammenbinder kundens IT miljø i én fælles WAN infrastruktur.
Dette udbud omhandler levering og servicering af DSB’s samlede Wide Area Network (WAN), som sammenbinder kundens IT miljø i én fælles WAN infrastruktur. DSB har ca. 350 forbindelser fordelt på ca. 125 lokationer med en geografisk spredning I hele Danmark. Yderligere information om DSB´s IT-miljø kan finds I bilag 2 til udbudsmaterialet.
2 x 2 år
Såfremt der er flere end 3 ansøgere, der opfylder mindstekravene i ESPD afsnit III.1.2) og III.1.3), vil DSB udvælge de 3 ansøgere, som har dokumenteret de mest relevante referencer i forhold til:
1. Referencernes relevante sammenlignelighed med DSB som virksomhed og organisation (Det vil blive vægtet positivt at referencerne har minimum samme størrelse som DSB);
2. Referencernes relevante sammenlignelighed med DSB i WAN størrelse og kompleksitet (Det vil blive vægtet positivt at referencerne har en geografisk spredning i antal lokationer, svarende til DSB);
3. Referencernes samlede indtryk af leverandørens kompetencer (Det vil blive vægtet positivt at referencerne kan dokumentere kompetencer indenfor serviceniveau, leverancesikkerhed, samarbejde og overholdelse af mål).
I jo højere grad referencerne er sammenlignelignelige med de af udbuddet omfattede ydelser, desto mere relevant vil referencerne blive vurderet. Nyere referencer vurderes at være mere relevante end ældre referencer.
Alle 3 ovennævnte kriterier vægter lige I udvælgelsen.
Kontrakten kan forlænges 2 x2 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal vise, at ansøger er økonomisk robust og dermed egnet til at opfylde kontrakten.
Ansøger skal derfor udfylde ESPD’ets del IV, afsnit B, som indeholder oplysninger om ansøgers økonomiske nøgletal og årlige omsætning, som angivet nedenfor og i ”Vejledning til ESPD og dokumentation for oplysninger i ESPD” uploadet i EU-supply.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Soliditet. Ansøgers soliditet skal minimum have en gennemsnitlig værdi over de 3 seneste finansielle år på 20 % og udregnes som følger: [Egenkapital / Samlede aktiver * 100];
2) Årets resultat. Årets Resultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) skal minimum have en gennemsnitlig værdi over de 3 seneste finansielle år, der er større end 0;
3) Egenkapital. Ansøgers egenkapital skal minimum have en gennemsnitlig værdi over de 3 seneste finansielle år, der er større end 0.
Hvis ansøger er en sammenslutning af deltagere (fx et konsortium), eller hvis ansøger baserer sin økonomiske og finansielle formåen på en eller flere andre støttende enheder, skal hver deltager/enhed angive egen formåen i ESPD’et, og DSB vil kalkulere ansøgers samlede formåen på baggrund af enhedernes/deltagernes kombinerede årsomsætning og finansielle nøgletal.
Hvis ansøger baserer sin økonomiske og finansielle formåen på en eller flere andre støttende enheder, skal ansøger bevise, at ansøger kan råde over den eller de støttende enheders økonomiske formåen ved at udfylde og vedlægge støtteerklæring til ansøgningen. Skabelon til støtteerklæring er uploadet i EU-supply.
Ansøger skal være teknisk og fagligt egnet til at kunne udføre kontrakten.
Ansøger skal indsende referencer på dansk. Referencerne skal indeholde følgende oplysninger:
1. Virksomhedsnavn eller navn på offentlig enhed;
2. Beskrivelse af Branche samt kundestørrelse;
3. Geografisk spredning?;
4. Beskrivelse af den udførte ydelse herunder WAN strukturen, forbindelsestyper, antal forbindelser, samt hvad der forbindes;
5. Kontraktens start- og slutdato;
6. Størrelse på kontrakten i DKK;
7. Kontrakt- / aftaleform.
Ansøger må maksimalt indlevere 3 referencer. Det er kun de enkelte leverancekontrakter på en rammeaftale, der kan angives som reference.
Ansøger skal udfylde ESPD’ets afsnit del IV, afsnit C, som angivet ovenfor og i ”Vejledning til ESPD og dokumentation for oplysninger i ESPD” uploadet i EU-supply.
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske delukkelsesgrunde angivet i UBL §§ 135 og 136. Medlemmer af ansøgers bestyrelse, direktion eller tilsynsråd eller anden repræsentant, der har beføjelse til at repræsentere disse medlemmer, må ej heller være omfattet af udelukkelsesgrundene angivet i UBL § 135, stk. 1. Dette skal ansøger bekræfte ved at besvare ESPD’ets del III, afsnit A, B og C.
Betingelser for betaling er reguleret af udbudsmaterialet jf. kontraktens punkt 16.1.
Der stilles ingen særlige krav til den retlige form. Hvis kontrakten tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører fx et konsortium, skal disse hæfte direkte og solidarisk, med underskrive kontrakten og udpege én økonomisk aktør, der har bemyndigelse til at repræsentere sammenslutningen. Skabelon til konsortieerklæring er uploadet i EU-supply og fremsendes af konsortiet sammen med konsortiets ansøgning om prækvalifikation.
Leverandøren skal overholde følgende:
DSB’s Code of Conduct; leverandøren skal blandt andet sikre, at ansatte, som medvirker til at udføre arbejde i Danmark i henhold til leverandørens aftale med DSB i overensstemmelse med ILO konvention nr. 94 (1955), er sikret løn, herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, som gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark. Code of Conduct fremgår af kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2022.
1. Ansøgere har mulighed for at stille spørgsmål til prækvalifikationen via EU-supply. Spørgsmålene i anonymiseret form samt DSB’s svar herpå skal offentliggøres til samtlige ansøgere i EU-supply senest 6 dage før anmodningsfristen. Ansøgere opfordres derfor til at stille spørgsmål så tidligt som muligt i processen;
2. DSB har forberedt og uploadet et elektronisk ESPD (European Single Procurement Document) i EU-supply, som ansøger skal udfylde og uploade som foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder betingelserne for at deltage i udbudsprocessen. Ansøgers anmodning om deltagelse i udbuddet skal derfor indeholde udfyldt ESPD, som eksporteres og returneres til DSB som en xml-fil via EU-supply samt evt. konsortie- og/eller støtteerklæring, hvis relevant;
3. ESPD’et er elektronisk og er uploadet som xml-fil i EU-supply. Filen kan kun åbnes og udfyldes af ansøger via [link] ved hjælp af funktionen ”Importer”. DSB har uploadet en vejledning i EU-supply til, hvordan ESPD’et skal udfyldes, og hvilken dokumentation, som DSB vil indhente fra de ansøgere, som DSB agter at prækvalificere;
4. DSB vil sende underretning til alle ansøgere om resultatet af prækvalifikationen. Efter underretningen indhentes dokumentation fra de prækvalificerede ansøgere. Det forventede tidspunkt herfor fremgår af pkt. 6.3 i udbudsbetingelserne;
5. Den anslåede samlet værdi for kontrakten angivet i pkt. II.1.5 er kun et estimat;
6. Ansøgers omkostninger i forbindelse med anmodning om deltagelse er DSB uvedkommende, også hvis udbuddet aflyses.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk