Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Koncernservice
Vindere
Anden tilbudsfase - udbud af identity governance og administration løsning
(02.08.2018)
Omada A/S
Østerbrogade 135, 1sal
2100 København Ø
Udbud af identity governance og administration løsning
Københavns Kommune, Koncernservice
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Alle 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Hanne Lilleøre Jaeger
Telefon: +45 20457852
E-mail: hanne.lilleore.jaeger@ks.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/76554720.aspx
Del II: Genstand
Udbud af identity governance og administration løsning
Ordregiver ønsker med nærværende udbud at anskaffe en standard IGA-løsning (også benævnt Løsningen). Løsningen skal være baseret på standardsoftware for at sikre, at der løbende vil kunne opgraderes til nyeversioner.
Løsningen skal være i stand til at sikre, at Ordregiver kan styre, tildele og afvikle adgangsrettigheder for medarbejdere hos Kunden. Arbejdet udføres i dag manuelt af Brugeradministrationen hos Ordregiver (Københavns Kommunes Koncernservice), der benytter et egenudviklet system, Basis. Basis sikrer automatisk oprettelse af brugerne i AD-grupper (Active Directory)og fungerer som selvbetjeningsløsning til bestillinger af adgangsrettigheder for ledere/autorisationsansvarlige i Københavns Kommune. Basis skal med nærværende anskaffelse udfases.
Dertil kommer, at Ordregiver i stigende grad bevæger sig over mod brugen af mobile løsninger og applikationer i skyen, som i dag er forankret i Microsoft Azure AD, hvorfor det er nødvendigt med en central løsning med høj grad af performance til styring af brugerrettigheder i et samspil hermed. Der sigtes mod at konfigurere standardfunktionalitet til at løse Ordregivers behov frem for udvikling af customiserede løsninger. Anskaffelsen skal derfor omfatte:
— Køb af softwarelicenser til IGA-standardsystem,
— Bistand til installation og konfiguration af Løsningen,
— Bistand til præcisering og implementering af begrebsmodel for rolle- og rettighedsstyring og etablering af governance-principper for brugerstyring,
— Integration til enkelte målsystemer ved brug af Løsningens standard-connectorer,
— Bistand til udviklingsopgaver i form af Kunde specifikke integrationer og workflows, der ikke måtte være en del af den tilbudte Løsnings standard, brugergrænseflader og flytning af scripts i forbindelse med implementering af Løsningen,
— Bistand til validering af procesdesign samt konfiguration af Løsningens selvbetjeningsportal, der også kan bruges på mobile enheder, til 1) anmodning om adgangsrettigheder og 2) recertificering af adgangsrettigheder (ledelsestilsyn). Vedligeholdelse og supportaftale efter implementering,
— Uddannelse af Ordregiver for at gøre det muligt for Ordregiver såvel at drifte på applikationslaget og på serverlaget som at foretage egen videreudvikling af den tilbudte løsning. Ordregiver har valgt selv at varetage driften af Løsningen.
Kontrakten løber 4 år fra overtagelse af Leverancen.
Der er i nærværende udbud blandt andet option på integration til AirWatch og option på uddannelse af slutbrugere. Dertil kommer tilkøbsmulighed i forhold til licenser, uddannelsesforløb og udviklingsbistand. Der henvises til udbudsmaterialet for nærmere information.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved modtagelse af flere end 3 egnede ansøgninger om prækvalifikation vil udvælgelse ske på baggrund af det i udbudsbetingelserne anført.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk