Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=199865&B=RS
Udbyder
Region Sjælland, Koncern IT
Vindere
WAN udbud
(16.06.2018)
Nianet A/S
Glostrup
WAN udbud
Region Sjælland, Koncern IT
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Ærtekildevej 11
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Anette Eghoff
Telefon: +45 22715156
E-mail: aegh@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
WAN udbud
Region Sjælland skal anskaffe datakommunikationsforbindelser til regionens hospitaler, administration og institutioner og ønsker med dette udbud at konkurrenceudsætte opgaven.
Regionen skal have et fremtidssikret netværk, som er i stand til at understøtte regionens nuværende og kommende drift af højt specialiserede hospitaler, institutioner m.m. Netværket skal være i stand til at understøtte ’end to end’ tjenester, som IP-telefoni, videokonferencer, alarmer, videoovervågning, telemedicin, mm. Netværket skal også kunne understøtte en eventuel cloud-baseret sourcing af IT-systemer, på en fleksibel og standardiseret måde.
Løsningen tænkes etableret ved at anvende Layer 2 teknologi.
Region Sjælland efterspørger en netværksydelse til regionens datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et layer 2 netværk, der skal forbinde regionens hospitaler, administration og institutioner med regionens to datacentre, der er beliggende i henholdsvis Slagelse og Ringsted. WAN løsningen forventes at omfatte cirka 81 lokationer og skal leveres med båndbredder fra 1/1 Gbit/s til 10/10 Gbit/s, med mulighed for opgradering på op til 40/40 Gbit/s afhængig af lokationstypen, samt DWDM løsning baseret på sort fiber mellem de to datacentre.
Formålet med netværket er at sikre en sikker og pålidelig kommunikation mellem brugerne i Region Sjælland. Region Sjælland stiller derfor store krav til kvalitetsparametre som oppetid, latency, jitter og pakketab samt til leverandørens leverance- og serviceorganisation, herunder at Regionen har adgang til helpdesk og fejlafhjælpning indenfor de i udbudsmaterialet definerede tidsfrister.
Kunden kan forlænge kontrakten med op til 2 gange 12 måneder. Kontrakten forlænges ved Kundens skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 6 måneder inden kontraktens oprindelige løbetid udløber. Se nærmere i Kontrakten pkt. 4.2 angående forlængelse.
Kunden kan i kontraktperioden foretage suppleringskøb af de i kontrakten omfattede ydelser. Suppleringskøb betragtes som en option i nærværende udbud. Optionerne vedrører nyoprettelser af forbindelser i kontraktens løbetid, samt forventet opgradering af forbindelseskapacitet. Kunden er ikke forpligtet til at købe en bestemt mængde af det estimerede antal ydelser i kontraktperioden. Kunden er heller ikke forpligtet til at opgradere en bestemt mængde af forbindelser i kontraktperioden.
Kunden forbeholder sig ret til at anvende delydelsesreglen og dermed tildele særskilte delkontrakter iht. udbudslovens § 8, stk. 2.
Dette kan eventuelt være MPLS forbindelser.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal som en del af prækvalifikationen fremsende, »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at ansøger opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen. Kunden forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger.
ESPD'en skal udfyldes i henhold til anvisningerne i udbudsbetingelsernes punkt 6.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
• Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede årsregnskab.
• Årsomsætning skal være på minimum 40 mio. kr. i det seneste afsluttede årsregnskab.
Ovenstående erklæres ved at udfylde ESPD Del IV, pkt. B under ”finansielle nøgletal”.
Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 6.
Ved evaluering af ansøgerens teknisk/faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:
• Mindst 3 relevante/sammenlignelige referencer.
• Mindst 1 sammenlignelig reference (af de 3 referencer) skal være idriftsat indenfor de seneste tre år.
Med sammenlignelige referencer forstås opgaver, som i størrelse, indhold og kompleksitet bedst svarer til den udbudte kontrakt (Kontrakten). Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med Kontrakten.
Referencerne skal indeholde:
• Kunde.
• Beskrivelse af opgaven, herunder om leverancen omfatter ’kritisk infrastruktur’.
• Kontraktperiode.
• Driftsstatus.
• Årlig kontraktværdi.
• Kontaktperson hos kunden med kontaktdata.
Ovenstående dokumenteres ved at udfylde ESPD Del IV, pkt. C.
Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 6.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
6 til 8 år
Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage kontrakttildeling på baggrund af de modtagne første tilbud. Der vil i så fald blive gennemført en evaluering af de første tilbud i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 10.4 hvorefter Ordregiver vil meddele sin tildelingsbeslutning. Det understreges således, at Ordregiver under udbuddet har ret, men ikke pligt, til at forhandle.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal indgives til Klagenævnet inden bestemte frister.
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret, skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Undions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordreiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk