Fakta om udbudet
Udbyder
Landbrugsstyrelsen
Vindere
(23.12.2017)
Formpipe Software A/S
Lautrupvang 1
2750 Ballerup
Kontrakt om support og vedligeholdelse i relation til MVJTAS-Programmel
Landbrugsstyrelsen
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
20814616
Nyropsgade 30
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Louise Aulin Pallis
Telefon: +45 33958000
E-mail: KIU@lbst.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://lbst.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om support og vedligeholdelse i relation til MVJTAS-Programmel
Kontrakt vedrører support og vedligeholdelse af MVJ-TAS, som indgår i Landbrugsstyrelsens samlede it-system til tilskudsadministration. Der henvises i øvrigt til punkt IV.1) og bilad D1.
Det samlede beløb kendes ikke, jf. II.1.7) Udbuddets samlede værdi og V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi.
Kontrakten vedrører support og vedligeholdelse af MVJ-TAS, som indgår i Landbrugsstyrelsen samlede it-system til tilskudsadministration. Der henvises i øvrigt til punkt IV.1) og bilag D1.
Det samlede beløb kendes ikke, jf. II.1.7) Udbuddets samlede værdi og V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- eksklusive rettigheder haves
Formpipe Software A/S har den eksklusive ophavsret til MVJ-TAS. Formpipe Software A/S har hverken givet nogen anden adgang til kildekoden eller ret til at foretage ændringer i MVJ-TAS. Det indebærer, at Landbrugsstyrelsen kun kan købe support og vedligeholdelse, der nødvendiggør ændringer i MVJ-TAS og/eller fordrer adgang til kildekoden, hos Formpipe Software A/S. På den baggrund har Landbrugsstyrelsen vurderet, at den påtænkte kontrakt kan indgås med Formpipe Software A/S uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i medfør af udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 3. Der gælder følgende tre overordnede forudsætninger for den påtænkte kontrakt:
1) Landbrugsstyrelsen vil kun anmode Formpipe Software A/S om at yde support og/eller foretage vedligeholdelse, såfremt Landbrugsstyrelsen vurderer, dels at ydelserne er nødvendige, dels at ydelserne fordrer adgang til kildekoden og/eller nødvendiggøre ændringer i MVJ-TAS.
2) Formpipe Software A/S skal ved enhver anmodning fra Landbrugsstyrelsen vurdere, hvorvidt Landbrugsstyrelsens udfordring kun kan løses på grundlag af indsigt i kildekoden, og/eller ved at der foretages ændringer i MVJ-TAS. Hvis Landbrugsstyrelsens udfordring kan løses på anden måde, skal Formpipe Software A/S oplyse Landbrugsstyrelsen herom. Formpipe Software A/S må udelukkende yde support og foretage vedligeholdelse, såfremt Landbrugsstyrelsen udfordring i forhold til MVJ-TAS kun kan løses på grundlag af indsigt i kildekoden, og/eller ved at der foretages ændringer i MVJ-TAS.
3) Når Formpipe Software A/S yder support og foretager vedligeholdelse, skal Formpipe Software A/S påse, at MVJ-TAS ikke udvides mere end absolut nødvendigt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Lautrupvang 1
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten påtænkes indgået efter udløbet af en standstill-periode på 10 kalenderdage, regnet fra dagen efter dagen for offentliggørelse af bekendtgørelsen med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2 eller udbudslovens §171,stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2, 2. pkt.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk