23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 246-515043
Offentliggjort
22.12.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Lejre Kommune

Opdateringer

Annullering
(27.03.2018)

Kommunalbestyrelsen i Lejre Kommune har truffet beslutning om, at udbuddet skal annulleres. Dette begrundes i, at:
1) Den tilbudte pris overstiger det fastsatte budget, herunder den angivne maksimale pris;
2) Manglende konkurrence, idet der kun var én tilbudsgiver.

Udbud af WAN netværksinfrastruktur


Lejre Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Lejre Kommune
29 18 85 48
Møllebjergvej 4
Hvalsø
4330
Danmark
Kontaktperson: Simon Fischer
Telefon: +45 46464481
E-mail: sifi@lejre.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.lejre.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194457

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=200999&B=LEJRE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=200999&B=LEJRE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af WAN netværksinfrastruktur

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72720000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Lejre Kommune ønsker med dette udbud at vælge leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens WAN netværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 9 200 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72720000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Lejre Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter etablering og drift af datakommunikationsforbindelser til kommunale adresser, herunder administration, skoler, ældrecentre, dagtilbud m.fl., samt kommunalbestyrelsesmedlemmer.

Derudover indeholder Kontrakten som option mulighed for at etablere datakommunikationsforbindelse til en række turistattraktioner med henblik på at etablere WIFI-hotspots efterfølgende.

Ordregiver ønsker med hjemmel i erhvervsfremmeloven at fremme udbredelsen af højhastighedsbredbånd, det såkaldte NGA-net.

Hovedformålet er at forbedre bredbåndsdækningen for det eksisterende erhvervsliv og for potentielle og kommende iværksættere samt tiltrække nye virksomheder. Denne forbedring af bredbåndsdækningen til erhvervsfremme kan også komme borgere i Lejre Kommune til gavn.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og Serviceorganisation / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan og implementering / Vægtning: 10
Kvalitetskriterium - Navn: Erhvervsfremme - dækning / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Erhvervsfremme - Kvalitet / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 9 200 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontraktens varighed kan forlænges med op til 2x12 måneder. Den maksimale varighed af Kontrakten er således 10 år.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 1
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end fem egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de fem virksomheder, som har mest erfaring med sammenlignelige opgaver.

Med sammenlignelige opgaver forstås opgaver, som i størrelse, indhold og kompleksitet bedst svarer til den udbudte kontrakt (Kontrakten). Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med Kontrakten.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder som Option 1 mulighed for at etablere datakommunikationsforbindelse til en række ekstra lokationer, herunder yderligere kommunale adresser og nogle udvalgte turistattraktioner med henblik på at etablere WIFI-hotspots efterfølgende. Option 1 omfatter en række forskellige lokationer, som kan tilvælges hver for sig. Ordregiver tilstræber at træffe beslutning om, hvilke adresser, som ønskes tilkøbt under Option 1 i umiddelbar forlængelse af kontraktindgåelsen. Bemærk: Option 1 (”optionelle adresser”) kan, som led i forhandlingsforløbet, gøres til krav, dvs. adresser, som indgår i "hovedydelsen".

Kontrakten indeholder derudover følgende optioner:

Option 2: Forlængelse af Kontraktens varighed med op til 2x12 måneder. Den maksimale varighed af Kontrakten er således 10 år.

Option 3: Ekstra VRF/VLAN på lokation.

Option 4: Kapacitetsforøgelse.

Option 5: Oprettelse af internetforbindelse (opgradering).

Option 6: Redundans på Rådhus.

Option 7: Redundans på skoler.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Soliditetsgrad i det seneste afsluttede årsregnskab.

Omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:

— Soliditetsgrad på minimum 10% i det seneste afsluttede årsregnskab,

— Omsætning på minimum 2 mio. kr. i det seneste afsluttede årsregnskab.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referencer.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal som minimum fremsende 1 sammenlignelig reference udført inden for de seneste tre år.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/01/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 24/01/2018
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 14/09/2018
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Hvis der afgives en ansøgning om deltagelse som et konsortium, så vil der efterfølgende skulle udarbejdes en erklæring, hvoraf det fremgår at hver enkelt deltager hæfter solidarisk, direkte og ubetinget overfor Ordregiver.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud (Nævnenes Hus)
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2017

Send til en kollega

0.047