Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=200999&B=LEJRE
Udbyder
Lejre Kommune
Opdateringer
Kommunalbestyrelsen i Lejre Kommune har truffet beslutning om, at udbuddet skal annulleres. Dette begrundes i, at:
1) Den tilbudte pris overstiger det fastsatte budget, herunder den angivne maksimale pris;
2) Manglende konkurrence, idet der kun var én tilbudsgiver.
Udbud af WAN netværksinfrastruktur
Lejre Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29 18 85 48
Møllebjergvej 4
Hvalsø
4330
Danmark
Kontaktperson: Simon Fischer
Telefon: +45 46464481
E-mail: sifi@lejre.dk
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.lejre.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/194457
Del II: Genstand
Udbud af WAN netværksinfrastruktur
Lejre Kommune ønsker med dette udbud at vælge leverandør for anskaffelse og efterfølgende drift af kommunens WAN netværk, der er en yderst vigtig infrastruktur for fortsat digitalisering. Der udbydes en kontrakt med lang løbetid, hvor der over årene både er plads til at udvide på funktionalitet og ikke mindst på kapacitet.
Lejre Kommune.
Kontrakten omfatter etablering og drift af datakommunikationsforbindelser til kommunale adresser, herunder administration, skoler, ældrecentre, dagtilbud m.fl., samt kommunalbestyrelsesmedlemmer.
Derudover indeholder Kontrakten som option mulighed for at etablere datakommunikationsforbindelse til en række turistattraktioner med henblik på at etablere WIFI-hotspots efterfølgende.
Ordregiver ønsker med hjemmel i erhvervsfremmeloven at fremme udbredelsen af højhastighedsbredbånd, det såkaldte NGA-net.
Hovedformålet er at forbedre bredbåndsdækningen for det eksisterende erhvervsliv og for potentielle og kommende iværksættere samt tiltrække nye virksomheder. Denne forbedring af bredbåndsdækningen til erhvervsfremme kan også komme borgere i Lejre Kommune til gavn.
Kontraktens varighed kan forlænges med op til 2x12 måneder. Den maksimale varighed af Kontrakten er således 10 år.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end fem egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de fem virksomheder, som har mest erfaring med sammenlignelige opgaver.
Med sammenlignelige opgaver forstås opgaver, som i størrelse, indhold og kompleksitet bedst svarer til den udbudte kontrakt (Kontrakten). Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med Kontrakten.
Kontrakten indeholder som Option 1 mulighed for at etablere datakommunikationsforbindelse til en række ekstra lokationer, herunder yderligere kommunale adresser og nogle udvalgte turistattraktioner med henblik på at etablere WIFI-hotspots efterfølgende. Option 1 omfatter en række forskellige lokationer, som kan tilvælges hver for sig. Ordregiver tilstræber at træffe beslutning om, hvilke adresser, som ønskes tilkøbt under Option 1 i umiddelbar forlængelse af kontraktindgåelsen. Bemærk: Option 1 (”optionelle adresser”) kan, som led i forhandlingsforløbet, gøres til krav, dvs. adresser, som indgår i "hovedydelsen".
Kontrakten indeholder derudover følgende optioner:
Option 2: Forlængelse af Kontraktens varighed med op til 2x12 måneder. Den maksimale varighed af Kontrakten er således 10 år.
Option 3: Ekstra VRF/VLAN på lokation.
Option 4: Kapacitetsforøgelse.
Option 5: Oprettelse af internetforbindelse (opgradering).
Option 6: Redundans på Rådhus.
Option 7: Redundans på skoler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Soliditetsgrad i det seneste afsluttede årsregnskab.
Omsætning i det seneste afsluttede årsregnskab.
Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
— Soliditetsgrad på minimum 10% i det seneste afsluttede årsregnskab,
— Omsætning på minimum 2 mio. kr. i det seneste afsluttede årsregnskab.
Referencer.
Ansøger skal som minimum fremsende 1 sammenlignelig reference udført inden for de seneste tre år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Hvis der afgives en ansøgning om deltagelse som et konsortium, så vil der efterfølgende skulle udarbejdes en erklæring, hvoraf det fremgår at hver enkelt deltager hæfter solidarisk, direkte og ubetinget overfor Ordregiver.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0