Fakta om udbudet
Udbyder
KOMBIT A/S
Genudbud af serviceplatformen
KOMBIT A/S
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse er kun vejledende
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
2452452345
Halfdansgade 8
København
2300
Danmark
Kontaktperson: Malene Bergstrøm Pedersen
Telefon: +45 32680463
E-mail: mbp@kombit.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.kombit.dk/indhold/genudbud-af-serviceplatformen#overlay-context=indhold/genudbud-af-serviceplatformen
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/128748
Del II: Genstand
Genudbud af serviceplatformen.
Udbuddet omhandler en kontrakt om transition, vedligehold, videreudvikling, drift og systemforvaltning af serviceplatformen. KOMBIT ønsker at gennemføre et udbud af høj kvalitet med solide tilbud fra kvalificerede leverandører. KOMBIT lægger derfor vægt på løbende – og inden for udbudsreglernes rammer – at inddrage potentielle tilbudsgiveres perspektiver i projektet via sparring omkring leverancen. Formålet med denne forhåndsmeddelelse er at gøre alle potentielle leverandører opmærksomme på KOMBITs projekt samt at give leverandørerne mulighed for at bidrage til processen ved at sende udvalgte dele af udbudsmaterialet i høring før endelig offentliggørelse. Interesserede leverandører opfordres til løbende at holde sig orienteret på https://www.kombit.dk/indhold/genudbud-af-serviceplatformen#overlay-context=indhold/genudbud-af-serviceplatformen.
Udbuddet omhandler en kontrakt om transition, vedligehold, videreudvikling, drift og systemforvaltning af serviceplatformen. Serviceplatformen er en generel integrationsplatform, der på tværs af teknologier og på enkel og fleksibel vis integrerer til og udstiller data og funktionalitet fra forskellige fag- og kildesystemer. Data og funktionalitet bliver via serviceplatformen udstillet som services til anvendersystemer, som er it-løsninger hos aftagerne og deres samarbejdspartnere. Integrationsformerne er forskelligartede og inkluderer blandt andet replikering af, viderestilling til og orkestrering af data og funktionalitet. Der er i forbindelse med konkrete services også behov for overholdelse af relevante offentlige standarder for data og funktionalitet.
KOMBIT har valgt ikke at opdele kontrakten i flere delkontrakter, jf. punkt II.1.6). Baggrunden herfor er, at det er fundet hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende driftsafvikler og vedligeholder systemet, fordi den pågældende leverandør har betydeligt større indsigt i den udviklede løsning. Derudover forventes der et tæt samarbejde mellem leverandør og KOMBIT, og en opdeling i flere delkontrakter vil skabe en væsentlig større risiko i forhold til ansvarsfordelingen mellem leverandørerne. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet kontrakt, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
KOMBIT ønsker at sende udvalgte dele af udbudsmaterialet i høring i markedet inden udbuddet offentliggøres. Derfor inviterer KOMBIT interesserede leverandører til at bidrage til processen ved at komme med skriftligt input til de udvalgte dele af materialet, som vil blive lagt ud på https://www.kombit.dk/indhold/genudbud-af-serviceplatformen#overlay-context=indhold/genudbud-af-serviceplatformen.
Eventuelle input skal sendes til projektleder Mikael Schwartz, xmsw@kombit.dk, senest mandag den 15. januar 2018, kl. 10:00.