Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredensborg Kommune
Vindere
Udbud af økonomi,- løn- og personalesystem
(07.04.2018)
Fujitsu A/S
Lautrupbjerg 9
2750 Ballerup
Udbud af økonomi,- løn- og personalesystem
Fredensborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29188335
Egevangen 3 B, Brønsholm
Kokkedal
2980
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Høg Hermansen
Telefon: +45 72565527
E-mail: kihe@fredensborg.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/76237249.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/76237249.aspx
Del II: Genstand
Udbud af økonomi,- løn- og personalesystem.
Den nuværende kontrakt på Fredensborg Kommunes Økonomi- og lønsystem udløber. Opgaven omfatter anskaffelse, drift og vedligeholdelse af et standard økonomi- og lønsystem som en Service inkl. debitor og vagtplan. Systemet skal understøtte de krav, som en kommunal virksomhed kan stille til et økonomi- og lønsystem.
Udbuddet omfatter anskaffelse af et standard økonomi- og lønsystem leveret som en service. Økonomi- og lønsystemet skal være klar til drift i hele kommunen 1.1.2019. Følgende gælder for Økonomisystemet: Systemet skal være klar til indberetning af budgetter for det kommende budgetår senest den 1. oktober Systemet skal være klar til varetagelse af samtlige opgaver senest den 1. december af hensyn til håndtering af forsupplementsperioden Følgende gælder for Lønsystemet: Systemet skal være klar til indberetning af løndata for forudlønnede samt oprettelse af vagtplaner senest den 1. december Følgende opgaveområder og processer skal understøttes af systemet: Økonomi og budget Kontoplan, rapportering og analyse Bank, betalinger, afstemninger og kreditor Fakturaer Anlægsstyring og anlægsregnskab Ressourcestyring Økonomi og regnskab — herunder årsafslutning Debitor Løn- og personaleadministration Administration af fravær og refusion Elektronisk personalesag som tilføjelse til Løn- og personaleadministration Overenskomster Vagtplanlægning Leverandøren skal have et indgående kendskab til de økonomi-, løn- og personalemæssige opgaver der løses i en dansk kommune, samt have kendskab til de politiske og administrative processer som kendetegner kommunale økonomi- og personaleforhold. Systemet skal understøtte de krav, som en kommunal virksomhed kan stille til et økonomi- og lønsystem. Systemerne skal understøtte den nødvendige datamæssige integration med en lang række øvrige it-løsninger, som leverer og trækker data. Udover systemet skal leverandøren levere følgende ydelser: — Projektledelse — Opsætning og konfigurering — Sikring af snitflader — Sikre optimal udnyttelse af kontoplan og rapportering — Implementeringsbistand — Testplanlægning og afprøvning — Uddannelse af systemadministratorer og superbrugere.
2*24 måneder.
Kontrakten kan forlænges i op til 2 perioder af 24 måneder
Optioner Løn systemet:
— Integration til Kundens ESDH-løsning som tilføjelse til understøttelsen af Løn- og personaleadministration
— Elektronisk personalesag som tilføjelse til understøttelsen af Løn- og personaleadministration
— Tilgængeliggørelse af eksisterende data (konvertering)
— Regnskabsafslutning og læseadgang til historiske data
— Etablering, drift og vedligeholdelse af samt adgang til uddannelsesmiljø.
Optioner Økonomi systemet:
— Tilgængeliggørelse af eksisterende data (Option)
— Regnskabsafslutning og læseadgang til historiske data (Option)
— Etablering, drift og vedligeholdelse af samt adgang til uddannelsesmiljø (Option)
— Ressourcestyring begrænset (Option).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel eller- forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at kontrakten ikke hensigtsmæssigt kan opdeles.
Det samlede udbud af økonomi og lønsystem er således den mest hensigtsmæssige løsning, idet ansvaret for etablering af en sammenhængende løsning og integrationen mellem systemerne entydigt ligger hos én leverandør.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne
m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk