Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=198548&B=KA
Udbyder
Rigspolitiet
Vindere
Rammeaftale om levering af passcannere
(21.03.2018)
Biometric Solutions A/S
Hørkær 34
2730 Herlev
Rammeaftale om levering af passcannere
Rigspolitiet
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Bo Liekfeld Andersen
E-mail: dksupport@eu-supply.com
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af passcannere.
Rigspolitiet udbyder en rammeaftale af 4 års varighed, som omfatter levering af passcannere til scanning af kontaktløse pas, identitetskort og visa jf. ICAO 9303 med anvendelse af chip udlæsning til dækning af behovet herfor ved samtlige grænseovergange i Danmark, Færøerne og Grønland. Rammeaftalen vil blive indgået med 1 leverandør. Leverancen omfatter foruden passcannere også reservedele og i begrænset omfang en række tjenesteydelser, navnlig hotline support og ad hoc-reparation.
Rigspolitiet udbyder en rammeaftale af 4 års varighed, som omfatter levering af passcannere. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Tildeling af rammeaftalen vil ske til det økonomisk mest fordelagtige tilbud, som identificeres på baggrund af det tilbud, der tilbyder det bedste forhold mellem pris og kvalitet.
Vareprøve: Tilbudsgiver skal indlevere vareprøver senest samtidig med udløb af tilbudsfristen, jf. pkt. IV.2.2).
Besigtigelse: Tilbudsgiver kan tilmelde sig besigtigelse af varen »Montageboks«. Der henvises til udbudsbetingelsernes pkt. 7.6.
Vedr. pkt. II.2.6) »Anslået værdi«: Det er ordregivers kvalificerede forventning, at forbruget mindst vil være 1 800 000 DKK op til 5 500 000 DKK.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontraktuelt garanterer ordregiver ikke en minimumsomsætning på rammeaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der henvises til pkt. II.2.1).
Ordregiver har pligt til at udelukke virksomheder, som er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde som nævnt i udbudsloven §§ 135-136. Ordregiver vil undlade at udelukke tilbudsgiver, såfremt denne inden en af ordregiver fastsat passende frist efter tilbudsfristens udløb kan forelægge tilstrækkelig dokumentation for tilbudsgiverens pålidelighed i form af enten dokumentation for den nødvendige sikkerhedsstillelse, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 2 eller for indgåelsen af en afviklingsordning forud for tilbudsfristen, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, nr. 3.
Ordregiver har gjort brug af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Såfremt tilbudsgiver er omfattet af en situationerne angivet i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 på tidspunktet for afleveringen af tilbuddet, eller i løbet af udbudsprocessen, vil ordregiver udelukke virksomheden fra at deltage i udbudsprocessen.
Før ordregivers tildeling af Rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele Rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. § 159, stk. 2.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk