Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=198348&B=KA
Udbyder
Rigspolitiet v/Center for Flåde- og Materielstyring
Vindere
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi
(25.07.2018)
Leo Nielsen Trading ApS
Klostermarken 5
9000 Aalborg
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi
Rigspolitiet v/Center for Flåde- og Materielstyring
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Hambrosgade 21
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Maria Jensen
E-mail: cje036@politi.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af føringsmidler og bæremidler til dansk politi.
Rigspolitiet udbyder hermed en 4-årig rammeaftale. Dansk politi har behov for føringsmidler og bæremidler til brug for ordinært uniformeret og civilt politipersonale, der forretter kørende, gående og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland, Færøerne samt i internationale politimissioner.
Rigspolitiet udbyder hermed en 4-årig rammeaftale. Dansk politi har behov for føringsmidler og bæremidler til brug for ordinært uniformeret og civilt politipersonale, der forretter kørende, gående og stationær polititjeneste i Danmark, Grønland, Færøerne samt i internationale politimissioner.
Føringsmidler indgår som en essentiel del af uniformeringen og skal derfor passe til denne. Brugen af disse genstande skal støtte brugernes evne til at agere i pressede situationer og skal derfor være intuitiv.
Føringsmidler er genstande til færing af våben. Et føringsmiddel består af et hylster samt en montering. Bæremidler udgøres af bælter samt tasker, holdere eller etuier, der anvendes til opbevaring af mindre udrustningsgenstande som magasiner, håndjern, peberspray og politistav, mens de bæres af brugeren.
Såfremt mere end 3 ansøgere vurderes egnede, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt de egnede ansøgere. Rigspolitiet vil foretage udvælgelsen på baggrund af de i ESPD'et angivne referencer.
Udvælgelse af ansøgere, vil ske på baggrund af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante referencer. Rigspolitiet vil ved evaluering af referencer særligt lægge positiv vægt på, at:
— referencen omfatter levering til en med politiet sammenlignelig ordregiver
— referencen omfatter levering af både føringsmidler og bæremidler
— referencen omfatter levering af monteringsløsning med universaladapter til skift mellem monteringer uden brug af værktøj
— referencen har en høj kontraktsum.
Rammeaftalen er ikke opdelt i delkontrakter, idet Rigspolitiet har vurderet, at der kan opnås besparelser/stordriftsfordele ved ikke at opdele rammeaftalen, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Såfremt ansøger støtter sig på andre enheders formåen for opfyldelse af krav om økonomisk og finansiel formåen, kræver Rigspolitiet, at den/de enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal i ESPD'et angive ansøgers årsomsætning de seneste 3 afsluttede regnskabsår, såfremt virksomheden har været etableret i hele perioden.
Det er et mindstekrav, at ansøgers samlede årsomsætning er mindst 18 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår, såfremt virksomheden har været etableret i hele perioden.
Ansøger skal i ESPD'et beskrive op til 5 relevante referencer opnået indenfor de seneste 3 år (i henhold til datoen for kontraktstart), der er sammenlignelig med den udbudte opgave.
Referencebeskrivelsen angivet i ESPD'et bedes indeholde følgende oplysninger:
— Start- og slutdato: Løbetiden af kontrakten
— Modtager: Navn på kunden (virksomheden/organisationen), samt land
— Beskrivelse: Kort beskrivelse af den leverede ydelse, dvs. omfattede varetyper, herunder hvorvidt referencen omfatter levering af monteringsløsning med universaladapter til skift mellem monteringer uden brug af værktøj
— Beløb: Værdien af den samlede kontrakt
Bemærk at tilbudsgiver maksimalt kan angive 5 referencer. Hvis ansøger er et konsortium eller lignende, skal der maksimalt angives 5 referencer i alt. Hvis ansøger angiver mere end 5 referencer medfører det dog ikke, at anmodningen er ukonditionsmæssig, men ordregiver vil alene medtage de 5 nyeste (i henhold til datoen for kontraktstart) referencer i evalueringen.
Det er et mindstekrav, at ansøger har en reference på levering af en eller flere varer af samme type, som indgår i listen af varer på den udbudte rammeaftale indenfor de seneste 3 år (i henhold til datoen for kontraktstart).
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger skal med sin ansøgning indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Der henvises til ordregivers guide til ESPD (bilag C til udbudsbetingelserne).
Rigspolitiet har valgt at bringe den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, vedr. konkurs mv. i anvendelse i dette udbud.
Ansøger/tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiveren er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2., medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Rigspolitiet forventer at indhente dokumentation allerede i forbindelse med prækvalifikation i medfør af udbudslovens § 151, stk. 2.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk