Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Københavns Kommune, Koncernservice
Vindere
Anden Tilbudsfase - udbud af ESDH løsning til Københavns Kommune
(28.06.2018)
Fujitsu A/S
Lautrupbjerg 9
2750 Ballerup
Udbud af ESDH-løsning til Københavns Kommune
Københavns Kommune, Koncernservice
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Hanne Lilleøre Jaeger
Telefon: +45 20457852
E-mail: hanne.lilleore.jaeger@ks.kk.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/75832806.aspx
Del II: Genstand
Udbud af ESDH-løsning til Københavns Kommune.
Københavns Kommune ønsker at anskaffe et nyt ESDH-system til brug for den administrative sagsbehandling.
Kommunen ønsker, at løsningen skal understøtte bedre og mere effektive sagsgange, og at Løsningen derfor er et konfigurerbart standard-/rammesystem, der kan anvendes i kommunens digitale sagsgange, uanset hvor brugeren er fysisk eller organisatorisk placeret i kommunen. Samtidig forventer kommunen en leverandør, der indgår i et samarbejde med kommunen om bedst mulig udnyttelse af løsningen. Det skal ske gennem et agilt/iterativt implementeringsforløb, hvor systemet konfigureres i samspil med de nødvendige tilpasninger af sagsprocesserne.
Efter levering af løsningen skal Leverandøren vedligeholde løsningen, jf. vedligeholdelsesaftalen, der løber i 4 år fra overtagelsesdagen med option(er) på forlængelse 2 + 2 år.
Overordnet set kan Københavns Kommunes behov opsummeres i 3 hovedspor, som skal danne grundlaget for den kommende anskaffelsesproces af et nyt, overordnet ESDH-system:
A. Et brugervenligt, genkendeligt og intuitivt system:
Selvom der de seneste år har været væsentlige forbedringer af ESDH-systemernes brugerinterface, er der fortsat behov for designs og funktioner, der er væsentligt mere brugervenlige, genkendelige og intuitive. Gerne ved »genbrug« af genkendelige funktioner fra andre systemer. Brugervenlighed har stor betydning, dels for implementeringsgraden, dels for at opnå effektive sagsgange og dels for brugernes trivsel. Systemet skal derfor bygge bro mellem teknologiens muligheder og brugernes forudsætninger.
B. Et forretningsorienteret system:
Systemet skal have som primær funktion at understøtte de daglige arbejdsprocesser og dermed give brugerne værdi i forhold til at løse kerneopgaverne. Det skal understøtte, at journalisering og dokumentation i ESDH ikke opfattes som en irriterende, besværlig ekstraopgave — snarere som en obligatorisk, hurtig og selvfølgelig opgave.
C. Et robust standardsystem:
Systemet skal kunne konfigureres indenfor standardsystemet, så det kan anvendes til de sagstyper, det skal være fagsystem for.
Det vil sige, at systemets skal kunne tilpasses og designes alt efter sagsområde, funktioner og arbejdsgange.
Der er 2 forlængelsesoptioner á 2 år på vedligeholdelsesaftalen (2 + 2 år).
Der henvises til udbudsbetingelserne for så vidt angår udvælgelse blandt egnede ansøgere.
Der er flere optioner i udbudsmaterialet, blandt andet optioner på diverse integrationer, drift og uddannelse. Der henvises til udbudsmaterialets beskrivelse af optionerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Der henvises til det samlede kontraktmateriale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udvælgelse blandt flere egnede ansøgere om prækvalifikation finder sted i henhold til udbudsbetingelsernes pkt. 5.3.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk