Fakta om udbudet
Udbyder
Folketinget
Kontrakt om levering, vedligeholdelse samt videreudvikling af nyt intranet
Folketinget
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
55494312
Christiansborg Slot 1
København
1240
Danmark
Kontaktperson: Anders Gilbro Nielsen
Telefon: +45 33375500
E-mail: anders.gilbro.nielsen@ft.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ft.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om levering, vedligeholdelse samt videreudvikling af nyt intranet.
Udbuddet omfatter indgåelse af en kontrakt vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og videreudvikling af en intranet løsning til ca. 1 250 brugere, jf. nærmere punkt II.2.4).
Udbuddet omfatter indgåelse af en kontrakt vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og videreudvikling af en intranet løsning til Folketinget.
Der efterspørges et moderne intranet med tidssvarende funktioner for brugerne og redaktørerne til kommunikation og enkle SoMe-aktiviteter (like, kommentere osv.).
Det nye intranets indhold og funktioner vil falde i 4 overordnede kategorier:
1. Nyhedsformidling opdelt efter brugergrupper.
2. Vejledninger og praktisk information om Folketinget som arbejdsplads opdelt efter brugergrupper.
3. Videndeling i form af grupperum, hvor der kan publiceres indhold. Denne mulighed skal være tilgængelig for enheder i administrationen, partigrupperne, projektgrupper og faglige/sociale foreninger.
4. SoMe-funktionalitet i form af kommentarer og likes til indhold.
Ud over at være tilgængelig via almindelig pc-adgang, skal intranet løsningen ligeledes være tilgængelig fra mobil og ipad i et responsivt design. Ligeledes skal løsningen stille grupperum til rådighed for partigrupper og tværgående fora (chefgruppe, faglige foreninger, sociale foreninger osv.).
Løsningen skal tillige anvendes af pressen (eksterne brugere), der skal have en kerne af indhold til rådighed- eventuelt gennem en replikering af indholdet til servere uden for Folketingets firewall, men hvor driften varetages af Folketinget.
Adgangen til indhold på intranettet skal ikke alene segmenteres i forhold til brugergruppe, men også i forhold til, hvordan man tilgår intranettet (PC, smartphone eller tablet).
Brugeradministration i systemet skal kunne ske via AD.
Løsningens drift varetages af Folketinget selv. Løsningen kan enten leveres til og driftes »On Premise«, hvilket vil sige i Folketingets eget fysiske driftsmiljø, eller med udgangspunkt i Folketingets cloudbaserede driftsinfrastruktur (baseret på licenser i relation til eksisterende Sharepoint Online-miljø). Det bemærkes i tilknytning hertil, at formålet med udbuddet for Folketinget er, at få et system, der kan opfylde de angivne krav, uden en præference for en bestemt teknisk løsning.
Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale, idet kontrakten både omfatter Leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med Kundens muligheder for videreudvikling, der typisk vil ske i agile forløb.
Udbudsmaterialet indeholder følgende optioner:
Option 1 — Levering af kursus for lokalredaktører/instruktører
Option 2 — Levering af teknisk driftskursus
Option 3 — Levering af administratorkursus
Option 4 — Levering af kursus i opsætning af indholdstyper
Option 5 — Levering af 4 ekstra indholdstyper.
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke med fordel kan opdeles, idet der er tale om udbud af en samlet systemanskaffelse med tilhørende sammenhængende ydelser, som er vurderet til hverken it-strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver aflyser det igangværende udbud om levering, vedligeholdelse og videreudvikling af nyt intranet, da ordregiver er blevet opmærksom på eksistensen af et mindstekrav, som skal være et krav i stedet for. Det er ordregivers vurdering, at det pågældende mindstekrav ikke kan konverteres til et krav uden fornyet udbud. Genudbud forventes gennemført snarest.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud. Nærmere oplysninger om gældende klagefrister kan fås ved henvendelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, jf. afsnit VI.4.3).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk