Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=196694&B=DR
Udbyder
DR
Offentligt EU-udbud af applikationsdrift, vedligehold og videreudvikling af DR Rapportering
DR
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
62786515
Emil Holms Kanal 20
København C
0999
Danmark
Kontaktperson: Kathrine Søs Jacobsen
E-mail: jkja@dr.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416
Del II: Genstand
Offentligt EU-udbud af applikationsdrift, vedligehold og videreudvikling af DR Rapportering.
Rammeaftalen vedrører applikationsdrift, vedligehold og videreudvikling af DR Rapportering. Leverandøren skal levere følgende Faste ydelser til DR:
— Fast ydelse 1: Support, rådgivning og fejlretning af DR Rapportering
— Fast ydelse 2: Mindre ændringer og tilpasninger af DR Rapportering.
Derudover har DR ret, men ikke pligt til at anvende rammeaftalen til at anskaffe udviklingsprojekter. Rammeaftalen etablerer ikke et eksklusivforhold mellem DR og Leverandøren.
Nærværende rammeaftale vedrører applikationsdrift, vedligehold og videreudvikling af DR Rapportering, hvor Leverandøren er den juridiske person, der er ansvarlig for levering af ovenstående Ydelser og løbende leverancer. Der er tale om en rammeaftale med en leverandør.
DR kan forlænge nærværende rammeaftalen med yderligere 1 x 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udover nedenstående mindstekrav forbeholder DR sig retten til at udelukke ansøgere, som åbenbart ikke besidder den nødvendige økonomiske og finansielle formåen til at levere den udbudte ydelse.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger (angives i ESPD, del IV, afsnit B):
1. Samlet årsomsætning
2. Finansielle nøgletal, som omfatter:
a) Egenkapital
b) Soliditetsgrad
c) Likviditetsgrad.
Samlet årsomsætning og egenkapitalen skal som udgangspunkt oplyses for hvert af de seneste 3 regnskabsår. Såfremt dette ikke er muligt, skal samlet årsomsætning og egenkapital oplyses for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Har tilbudsgiver eksisteret i mindre end 3 år, skal samlet årsomsætning og egenkapital oplyses for samtlige virksomhedens regnskabsår.
Soliditetsgrad og likviditetsgrad skal oplyses for det seneste disponible regnskabsår.
Afgives tilbud af et konsortium, skal nøgletallene for hver virksomhed i konsortiet angives.
Tilbudsgiver skal som minimum have en positiv egenkapital for det seneste disponible regnskabsår.
Som dokumentation for tilbudsgivernes faglige kvalifikationer skal tilbudsgiverne angive mindst 2 og maksimum 3 relevante referencer på opgaver af lignende karakter (Java applikationsdrift) udført inden for de sidste 2 år, hvilket betyder, at såfremt tilbudsgiverne ikke er i stand til at angive det ønskede antal, vil tilbuddet blive erklæret for ukonditionsmæssigt.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger (angives i ESPD, del IV, afsnit C):
1. Beskrivelse (rolle og resultat)
2. Beløbet (hvis dette er muligt)
3. Perioden
4. Modtagere (navnet på referencekunden, angivelse af kontaktperson, herunder telefonnummer og evt. e-mail).
Afgives tilbud af et konsortium, skal der leveres mindst 3 og maksimum 5 relevante referencer på opgaverne for hele konsortiet. Hver enkelt virksomhed i konsortiet skal således ikke nødvendigvis levere en reference, forudsat at der i alt leveres mindst 2 og maksimum 3 relevante referencer fra konsortiet.
DR ønsker dokumentation for de mest relevante leverancer til sammenlignelig erhvervsreferencekunder indenfor Kontraktens område. Tilbudsgiver skal som minimum levere 2 referencer, som alle dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere systemer med samme kompleksitet og teknologi, herunder Grails.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
N/A
Danmark
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud (Lov nr. 492 af 12.5.2010 som ændret ved lov nr. 1556 af 21.12.2010, lov nr. 618 af 14.6.2011, lov nr. 1231 af 18.12.2012, lov nr. 511 af 27.5.2013) med efterfølgende ændringer jf. lov nr. 1564 af 15.12.2015 (udbudsloven), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiske indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftlige underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i udbudsbekendtgørelsens punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Lov om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer kan hentes på www.retsinformation.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 4171500
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk