Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fællesindkøb Fyn
Vindere
EU-udbud 2017: Levering af Vask og Leje af Måtter.
(21.12.2017)
Berendsen Textil Service A/S
Tobaksvej 22
2860 Søborg
Opdateringer
II.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Start
I stedet for:
Dato: 01-01-2018
Læses:
Dato: 01-07-2018
II.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Slut
I stedet for:
Dato: 31-12-2019
Læses:
Dato: 30-06-2020
EU-udbud 2017: Levering af vask og leje af måtter
Fællesindkøb Fyn
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29188645
Graabjergvej 3a
Ryslinge
5856
Danmark
Kontaktperson: Sune Bjørn Nancke
E-mail: snanc@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/74682074.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.indkobfyn.dk/
Ringe
Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
Kerteminde
Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk
Rudkøbing
Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk
Bogense
Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk
Nyborg
Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/74682074.aspx
Del II: Genstand
EU-udbud 2017: Levering af vask og leje af måtter.
Udbuddet vedrører vask og leje af måtter til følgende ordregivende kommuner:
Faaborg-Midtfyn Kommune
Kerteminde Kommune
Langeland Kommune
Nordfyns Kommune
Nyborg Kommune.
Udbuddet vedrører indkøb af vask og leje af måtter til ordregivers enheder og institutioner.
Aftale om levering af vask og leje af måtter indgås som en rammekontrakt med 1 kontrakthaver for en periode af 2 år med option på forlængelse 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Ordregiver er berettiget til at forlænge kontraktperioden 2 gange, hver gang med op til 12 måneder. Forlængelsen sker i givet fald på uændrede kontraktvilkår.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3, og § 136 (se ESPD'ens afsnit »Udelukkelse«).
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 137 (se ESPD'ens afsnit »Udelukkelse«):
— Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
— Tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling eller lignende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
— Tilbudsgiveren har i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgiverens integritet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
— Tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 4.
— Tilbudsgiveren har væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt, og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
— Tilbudsgiveren har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6.
— Tilbudsgiver har udbetalt forfalden gæld under 100 000 til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.
Gyldig erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 5 000 000 DKK.
Seneste 2 års regnskaber skal være fri for revisionsmæssige forbehold.
Minimum 2 sammenlignelige leverancer, med hvem tilbudsgiver har en igangværende kontrakt eller en kontrakt, der er afsluttet inden for de sidste 3 år.
Med sammenlignelige referencer menes referencer til hvem tilbudsgiver har solgt samme produkter som produkterne på den udbudte aftale og hvor volumen på aftalen på årsbasis er ca. den samme (eller højere) som på den udbudte delaftale.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk