Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=195029&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Vindere
Overvågning af vækstvilkår
(09.01.2018)
IRIS Group
1162 København K
Tjenesteydelse
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190658
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Lotte Sivertsen
E-mail: lsie@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
Del II: Genstand
Tjenesteydelse.
Indkøb af analyser der overvåger de regionale og lokale vækstvilkår i Region Sjællands geografi i perioden 2018-2020.
Overvågningen af de lokale- og regionale vækstvilkår skal give et videngrundlag om erhvervsudviklingen og vilkårene for regional udvikling, vækst og beskæftigelse i Region Sjælland — både på et lokalt og regionalt niveau og i regionens yderområder.
Overvågningen har til formål at belyse centrale temaer i den regionale vækst og udviklingsstrategi, såsom beskæftigelse, udvikling i uddannelsesniveauer, produktivitet, eksport og økonomisk vækst i regionen mm. og skal bygge på valide datasæt.
Overvågningen skal give svar på, hvordan udviklingen inden for givne tematikker, har været over det seneste år, over en eventuel tidsperiode eller sammenlignet med andre regioner.
Overvågningen skal ikke lede op til en konklusion, men blot vise hvordan udviklingen inden for tematikkerne forløber, for at Vækstforum på den baggrund kan agere rettidigt med tilpassede strategier eller indsatser. Der skal ikke udarbejdes anbefalinger til handlinger i overvågningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I udbudsbilag 2 (ESPD) skal tilbudsgiver vedlægge minimum 1 reference på tilsvarende opgave om vækst og erhvervsudvikling.
Referencen i tilbuddet skal indeholde angivelse af den pågældende kontrakts beløb, tidspunkt for udførelse, samt modtager og dennes kontaktoplysninger i form af kontaktpersons navn, e-mail, og telefonnummer.
Minimum én reference på tilsvarende opgave udført indenfor de seneste 3 år. Referencen skal indeholde kontaktoplysninger på modtageren og økonomisk værdi af kontrakten.
Såfremt den vindende tilbudsgiver vil benytte Ordregivers serveradgang til trækning af data fra Den Regionale Model for Erhverv og Beskæftigelse, SAM-K/LINE® skal Tilbudsgiver godkendes individuelt under Danmarks Statistiks forskerordning og skal i samarbejdet benytte Ordregivers serveradgang og maskiner.
Del IV: Procedure
Åbning af tilbuddet kan ikke overværes.
Del VI: Supplerende oplysninger
2020.
Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, medmindre udelukkelse kan undlades på grundlag af udbudslovens øvrige bestemmelser, herunder § 138.
Tilbudsgiver vil endvidere blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt Tilbudsgiver ikke opfylder de i nærværende udbudsbekendtgørelse pkt. III.1.3) angivne mindstekrav.
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for nedenstående forhold.
A) Oplysninger afgivet i Udbudsbilag 1 (ESPD) vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135 og 137.
B) Tilbudsgivers opfyldelse af mindstekravene i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3).
Ad a): For danske virksomheder skal ovenstående dokumentation forelægges i form af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen.
For udenlandske virksomheder skal dokumentationen i forhold til de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1 forelægges i form at et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. I forhold til §§ 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 og 7 skal dokumentationen forelægges i form af et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af de pågældende udelukkelsesgrunde. Er det ikke muligt at få udstedt ovennævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1 nr. 2 eller 7, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land hvor Tilbudsgiveren er etableret.
Ad b): I forhold til mindstekravet i udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3) skal dokumentation ske i form af fremsendelse af en referenceliste indeholdende minimum 1 i forhold til nærværende udbud relevant reference for levering, udført inden for de seneste 3 år. Referencen skal indeholde angivelse af den pågældende kontrakts beløb, tidspunkt for udførelse, samt modtager og dennes kontaktoplysninger i form af kontaktpersons navn, e-mail, og telefonnummer.
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal indgives til Klagenævnet inden bestemte frister.
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret, skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordreiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk