23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 190-389948
Offentliggjort
04.10.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Sydtrafik

Udbud af informationstavler til trafikinformation


Sydtrafik

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Sydtrafik
29942897
Banegårdspladsen 5
Vejen
6600
Danmark
E-mail: post@sydtrafik.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/36c0e9a5-1e82-4981-80c8-af9ee35952ad/homepage

I.1) Navn og adresser
Fynbus
Tolderlundsvej 9
Odense
5000
Danmark
E-mail: fynbus@fynbus.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fynbus.dk

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Regionshuset, Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
E-mail: kontakt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Assens Kommune
Rådhus Allé 5
Assens
5610
Danmark
E-mail: sikkerpost@assens.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.assens.dk

I.1) Navn og adresser
Billund Kommune
Jorden Rundt 1
Grindsted
7200
Danmark
E-mail: kommunen@billund.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.billund.dk

I.1) Navn og adresser
Esbjerg Kommune
Rådhuset, Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
E-mail: raadhuset@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.esbjerg.dk

I.1) Navn og adresser
Fredericia Kommune
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
E-mail: kommunen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fredericia.dk

I.1) Navn og adresser
Faaborg-Midtfyn Kommune
Tinghøj Alle 2
Ringe
5750
Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmk.dk

I.1) Navn og adresser
Haderslev Kommune
Gåskærgade 26-28
Haderslev
6100
Danmark
E-mail: post@haderslev.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.haderslev.dk

I.1) Navn og adresser
Kerteminde Kommune
Hans Schacksvej 4
Kerteminde
5300
Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk

I.1) Navn og adresser
Kolding Kommune
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
E-mail: kommunen@kolding.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kolding.dk

I.1) Navn og adresser
Langeland Kommune
Fredensvej 1
Rudkøbing
5900
Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk

I.1) Navn og adresser
Middelfart Kommune
Teglgårdsparken 103
Middelfart
5500
Danmark
E-mail: middelfart@middelfart.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.middelfart.dk

I.1) Navn og adresser
Nordfyns Kommune
Østergade 23
Bogense
5400
Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk

I.1) Navn og adresser
Nyborg Kommune
Torvet 1
Nyborg
5800
Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
Flakhaven 2
Odense
5000
Danmark
E-mail: bmf@odense.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odense.dk

I.1) Navn og adresser
Svendborg Kommune
Ramsherred 5
Svendborg
5700
Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk

I.1) Navn og adresser
Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
Sønderborg
6400
Danmark
E-mail: post@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.sonderborg.dk

I.1) Navn og adresser
Tønder Kommune
Wegners Plads 2
Tønder
6270
Danmark
E-mail: toender@toender.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.toender.dk

I.1) Navn og adresser
Varde Kommune
Bytoften 2
Varde
6800
Danmark
E-mail: vardekommune@varde.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vardekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Vejen Kommune
Rådhuspladsen 3
Vejen
6600
Danmark
E-mail: post@vejen.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejen.dk

I.1) Navn og adresser
Vejle Kommune
Skolegade 1
Vejle
7000
Danmark
E-mail: post@vejle.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejle.dk

I.1) Navn og adresser
Ærø Kommune
Statene 2
Ærøskøbing
5970
Danmark
E-mail: post@aeroekommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aeroekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Aabenraa Kommune
Skelbækvej 2
Aabenraa
6200
Danmark
E-mail: post@aabenraa.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aabenraa.dk

I.1) Navn og adresser
BAT
Munch Petersens Vej 2
Rønne
3700
Danmark
E-mail: post@bat.dk
NUTS-kode: DK014

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.bat.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/36c0e9a5-1e82-4981-80c8-af9ee35952ad/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/36c0e9a5-1e82-4981-80c8-af9ee35952ad/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/36c0e9a5-1e82-4981-80c8-af9ee35952ad/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af informationstavler til trafikinformation.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35261000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet gennemføres som et fælles udbud med flere ordregivere.

Rammeaftalen omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation målrettet passagerer i den offentlige trafik, ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler. Rammeaftalen omfatter desuden kabinetter, der sikrer informationstavlerne mod vejr og vind samt hærværk. Rammeaftalen omfatter IT-systemer til præsentation af primært trafikinformation og data fra Rejseplanen og sekundært servicemeddelelser samt et IT-system til overvågning, der kan sikre, at tekniske og driftsmæssige forhold om informationstavlerne overvåges.

Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af de digitale informationstavler på etablerede pyloner ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72100000
34928440
72500000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
NUTS-kode: DK032
NUTS-kode: DK014
Hovedudførelsessted:

Opgaven skal udføres i Region Syddanmark, indenfor Fynbus' og Sydtrafiks geografiske områder, samt i BATs geografiske område.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres som et fælles udbud med flere ordregivere.

Rammeaftalen omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation målrettet passagerer i den offentlige trafik, ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler. Rammeaftalen omfatter desuden kabinetter, der sikrer informationstavlerne mod vejr og vind samt hærværk. Rammeaftalen omfatter IT-systemer til præsentation af primært trafikinformation og data fra Rejseplanen og sekundært servicemeddelelser samt et IT-system til overvågning, der kan sikre, at tekniske og driftsmæssige forhold om informationstavlerne overvåges.

Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af informationstavler på etablerede pyloner/standere ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler. Etableringsstedet vil være forberedt således at relevant gravearbejde er udført og der er etableret strøm til tavlerne. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret under rammeaftalen.

Herudover omfatter rammeaftalen mulighed for levering af ad hoc-konsulentydelser fra Leverandøren.

Den udbudte rammeaftale indeholder foruden rammeaftalen elementer af en offentlig kontrakt, idet rammeaftalen indeholder en initialanskaffelse i form af et antal digitale informationstavler til levering kort efter rammeaftalens ikrafttræden.

Rammeaftalen indebærer, foruden Initialleverancen, ikke en forpligtelse for ordregiver til at foretage rekvireringer på rammeaftalen, men giver de deltagende parter adgang til løbende at foretage rekvirering af informationstavler og ydelser efter behov. Det estimerede omfang af træk på rammeaftalen i dens løbetid fremgår af udbudsmaterialet. Rammeaftalen er ikke eksklusiv og ordregiver er således berettiget til at erhverve tilsvarende informationstavler og ydelser fra tredjemand.

Rekvireringer på rammeaftalen foretages konkret af den enkelte deltager på rammeaftalen, hvorfor leverandøren må forvente løbende at skulle levere informationstavler og ydelser på forskellige geografiske placeringer.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud: Ansøgere, der ønsker at deltage skal først ansøge om prækvalifikation. De prækvalificerede tilbudsgivere afgiver herefter forhandlingstilbud, deltager i individuelle forhandlingsmøder, og afgiver herefter endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at justere processen med yderligere forhandlingstilbud og/eller forhandlingsrunder, jf. udbudsbetingelserne.

I overensstemmelse med Forsyningsvirksomhedsdirektivet vil Ordregiver indlede en forhandling med de udvalgte tilbudsgivere, hvis formål er at indkredse og fastslå, hvorledes Ordregivers behov bedst kan opfyldes.

Under forhandlingerne vil Ordregiver sikre, at alle tilbudsgivere behandles ens. Der udøves ikke forskelsbehandling ved at give oplysninger, som kan stille nogle tilbudsgivere bedre end andre.

Det er ikke givet på forhånd, at Ordregiver vil diskutere de samme elementer med alle tilbudsgiverne, og Ordregiver forbeholder sig således — under overholdelse af ligebehandlingsprincippet — ret til også at føre forhandling om de elementer i hvert af de konkret afgivne tilbud, der set i forhold til Ordregiver er relevante.

Forud for afholdelse af forhandlingsmødet vil hver tilbudsgiver få tilsendt en agenda og en angivelse af de hovedemner, som Ordregiver ønsker at diskutere.

Det er en betingelse for tilbudsgiverens videre deltagelse i udbuddet med forhandling, herunder ret til afgivelse af endeligt tilbud, at tilbudsgiveren rettidigt har afgivet indledende tilbud og eventuelle reviderede forhandlingstilbud i forhandlingsfasen.

Ordregiver forbeholder sig ret til i forhandlingsfasen at anmode tilbudsgiverne om deltagelse i yderligere forhandlingsmøder. Der vil ikke ske en begrænsning i antallet af tilbud, der skal forhandles.

Deltagerne vil ikke modtage vederlag for forhandlingerne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges i 2 x 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der indkommer flere egnede ansøgere end de ønskede 3 (jf. ovenfor), vil ordregiver foretage udvælgelsen af de 3 ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på de økonomisk og finansielle oplysninger og den tekniske og faglige kapacitet, jf. pkt. III.1.2) og III.1.3), som beskrevet ved vurderingsgrundlaget nedenfor:

— Den bedste og mest relevante tekniske og faglige formåen vurderet på grundlag af ansøgers referencer, der dokumenterer erfaring med levering, vedligeholdelse og drift af tilsvarende informationstavler, kabinetter og IT-systemer, der svarer til det i pkt. II.2.4) beskrevne.

— Den bedste økonomiske og finansielle formåen vurderet på grundlag af ansøgers omsætning og soliditetsgrad, hvor der vil blive lagt særligt vægt på, at der dokumenteres en høj og stabil omsætning og en høj soliditetsgrad.

Referencer vægter mere end omsætning og soliditetsgrad.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er følgende optioner, der kan gøres gældende i hele rammeaftalens løbetid:

— Forlængelse af rammeaftalen i 2 x 12 måneder.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, idet der er tale om en rammeaftale med 1 leverandør om sammenhængende ydelser som er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet »ESPD«), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning,børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og

— Hvorvidt ansøgeren er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs,insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).

Ordregiver kan ikke tage erklæringer i betragtning, som er afgivet på anden vis end i et fælleseuropæisk udbudsdokument.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet »ESPD«), hvori ansøger skal afgive erklæringer om følgende forhold:

1. Ansøgers samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed).

2. Ansøgers soliditetsgrad i de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.

Bemærk, at ansøger i forhold til angivelsen af soliditetsgraden også skal oplyse, hvilken egenkapital virksomheden har samt værdien af de samlede aktiver. Selve soliditetsgraden skal indsættes i feltet »Nøgletal«og beregningsgrundlaget (i form af egenkapitalen divideret med de samlede aktiver), skal indsættes i feltet»Beskrivelse«.

Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.

Ved anmodninger fra konsortier og anvendelse af underleverandører (som støttende enheder): Der vil ved vurderingen af den finansielle/økonomiske formåen ikke ske en matematisk beregning og sammenlægning af deltagernes økonomiske nøgletal med henblik på at beregne gennemsnitlige nøgletal for konsortiet eller hovedleverandøren/den støttende enhed i sin helhed.

Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium eller for en hovedleverandør med støttende enhed(er) vil derimod ske på basis af dels en vurdering af de enkelte deltageres forhold, dels samletoverordnet vurdering af konsortiets eller hovedleverandøren/den støttende enheds økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal som en del af sin anmodning om prækvalifikation aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet »ESPD«), hvori ansøger skal afgive følgende:

1. Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende leverancer, forstået som tilsvarende leverancer og vedligeholdelse af informationstavler til trafikinformation, ansøger har udført i løbet af de sidste 3 år, med angivelse af beskrivelse, beløb, tidspunkter samt den offentlige eller private modtager.

Der gøres særligt opmærksom på, at ansøger ved udfyldelsen af sine referencer i ESPD i feltet »Beskrivelse«skal sørge for, at beskrivelsen af de enkelte referencer er fyldig og fyldestgørende, således at ordregiver kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende leverancer.

Med hensyn til kriterier vedrørende de faglige kvalifikationer hos ansøger eller virksomhedens ledende medarbejdere eller vedrørende den relevante faglige erfaring kan ansøger dog kun basere sig på andre enheders kapacitet, når sidstnævnte skal udføre de arbejder, for hvilke disse kapaciteter kræves, jf. Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 79.

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte referencer.

Vær opmærksom på, at det vil blive krævet, at den enhed som stiller sine referencer til rådighed, faktisk udfører disse ydelser ved rammeaftalens gennemførelse.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for rammeaftalens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 31/10/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 10/11/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal anmode om prækvalifikation.

A) Fristen i pkt. IV.2.2) er fristen for modtagelse af anmodning om prækvalifikation. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet.

B) Hver ansøger kan alene indsende 1 anmodning om prækvalifikation.

C) Udbudsmaterialet er stillet frit, direkte og elektronisk til rådighed fra det link, der er angivet i udbudsbekendtgørelsens pkt. I.3).

Anmodning om prækvalifikation skal afgives via følgende link: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/36c0e9a5-1e82-4981-80c8-af9ee35952ad/homepage

Anmodning om prækvalifikation kan ikke afgives andetsteds.

Spørgsmål: Ansøgere kan i prækvalifikationsfasen stille spørgsmål, der er direkte relevante i forbindelse med udarbejdelsen af anmodningen om prækvalifikation. Spørgsmål skal være skriftlige, på dansk og skal afgives via udbudssystemets beskedfunktion med tydelig angivelse af det, der spørges til. Spørgsmål vil blive besvaret hurtigst muligt og løbende. Sidste frist for spørgsmål er: fredag den 20.10.2017 kl. 23.59 lokal tid.

Spørgsmål, der modtages inden denne frist, kan forventes besvaret senest 6 dage inden udløbet af fristen for anmodning om prækvalifikation.

Spørgsmål modtaget efter dette tidspunkt vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt at meddele svaret senest 6 dage inden udløbet af fristen for anmodning om prækvalifikation.

Det kan ikke forventes, at ordregiver vil besvare spørgsmål senere end 6 dage inden udløbet af fristen for anmodning om prækvalifikation, da dette vil kræve, at prækvalifikationsfristen forlænges. Ordregiver forbeholder sig dog ret hertil, hvis dette efter omstændighederne vurderes nødvendigt.

D) Til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.1): En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren,såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven §§ 135-136 og den frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, finder anvendelse, med mindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138)

E) Til udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1: Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode ansøger om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Dokumentation vedrørende udelukkelsesgrunde, der ved ordregivers anmodning, skal fremsendes til ordregiver, fremgår af udbudsbetingelserne. Ordregiver kan endvidere anmode ansøger om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. Den efterspurgte dokumentation skal fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver. Ordregiver skal udelukke en ansøger, hvis ansøger afgiver groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om Klagenævnet for Udbud.

Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/09/2017

Send til en kollega

0.047