23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 186-380571
Offentliggjort
28.09.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Vindere

Tablets

(31.01.2018)
COMM2IG A/S
Kokkedal Industripark 104
2980 Kokkedal

Opdateringer

Rettelse
(18.10.2017)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-10-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 27-10-2017
Time: 13:01
Læses:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:01


Yderligere oplysninger
SKI har foretaget en justering af prisreguleringsmekanismen, hvorefter SKI har valgt at forlænge tilbudsfristen 15 dage. Der er på udbudssiden uploaded en ny version af prisreguleringsbilaget, der erstatter den tidligere uploadede version.

Rettelse
(07.11.2017)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 15-11-2017
Time: 13:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:01
Læses:
Dato: 15-11-2017
Time: 13:01

Tablets


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
17472437
Zeppelinerhallen, H.C Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Serap Gökce
E-mail: seg@ski.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ski.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_5043_20170714.nsf/dspleafs/dahomepage?OpenDocument&login
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_5043_20170714.nsf/dspleafs/dahomepage?OpenDocument&login
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: indkøbscentral

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Tablets.

Sagsnr.: 50.43
II.1.2) Hoved-CPV-kode
30213200
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder aftale vedrørende levering af tablets, kompatibelt tilbehør og tilknyttede serviceydelser, som benævnes »50.43 Tablets«. Udbuddet gennemføres på vegne af SKI's kunder, der er oplistet i bilag I. Formålet med udbuddet er at afløfte kundernes udbudsforpligtelse ved indkøb af tablets, kompatibelt tilbehør samt tilknyttede serviceydelser på rammeaftalen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 383 898 739.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30237280
30237460
31681500
31213200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen er inddelt i et obligatorisk samt et frivilligt sortiment. Rammeaftalens obligatoriske sortiment består af 3 produktkategorier: Tablets, tilbehør og serviceydelser. Produktkategorien »tablets« er opdelt i 3 forskellige produktgrupper efter operativsystem: iOS kompatible tablets, Android kompatible tablets og Windows kompatible tablets. Produktkategorien »tilbehør« er inddelt i 6 produktgrupper: covers, tastaturer, strømforsyninger/ladere, dockingstationer/portreplikatorer, skærmbeskyttelsesglas og penne. Produktkategorien »serviceydelser« består af produktgruppen »stykbaserede ydelser«.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er mulighed for forlængelse i 12 måneder. Forlængelse udløses automatisk, medmindre leverandørerne modtager særskilt skriftlig meddelelse om, at kunden ikke vil gøre brug af muligheden for forlængelse. Såfremt kunden ikke vil forlænge rammeaftalen, vil leverandøren modtage skriftlig meddelelse herom senest 3 måneder inden rammeaftalens udløb.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har haft en samlet produktspecifik omsætning inden for de obligatoriske produktområder, som er omfattet af Rammeaftalen, på minimum 50 000 000 DKK.

Det er endvidere et minimumskrav, at tilbudsgiver i senest disponible regnskabsår har haft en soliditetsgrad på minimum 10 procent.

Den produktspecifikke omsætning kan være inden for ét eller flere af Rammeaftalen omfattede obligatoriske produkt eller ydelsesområder — i alt skal den blot samlet være på minimum 50 000 000 DKK.

Som dokumentation for oplysningerne i ESPD'et vedrørende økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver, når ordregiver forlanger det, fremlægge:

Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD'et oplyste samlede produktspecifikke omsætning specifikt fremgår eller revisorpåtegnet erklæring hvoraf det fremgår, at den i ESPD'et oplyste samlede produktspecifikke omsætning er korrekt.

Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de økonomiske aktører i sammenslutningen. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver skal oplyse 3 referencer på leverancer af tilsvarende produkter, som er omfattet af rammeaftalens sortiment og er udført inden for de 3 seneste år fra tidspunktet for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelsen. Med tilsvarende produkter forstås produkter med identiske CPV koder som angivet i udbudsbekendtgørelsen.

De angivne referencer i ESPD'et vedrørende teknisk og faglig formåen udgør endelig dokumentation for, at tilbudsgiver efterlever mindstekravene til egnethed for teknisk og faglig formåen, hvorefter SKI ikke vil indhente yderligere dokumentation herfor.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 078-150238
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/10/2017
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 27/10/2017
Tidspunkt: 13:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.

Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS.

Ad III.2.2): En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.

Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):

Tilbudsgiver skal vedlægge en udfyldt elektroniske version af ESPD — kaldet eESPD — i hvert tilbud der afgives. eESPD tjener som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151.

For information om udfyldelse og indsendelse af eESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og særligt om endelige dokumentation i punkt 16.

Udbudssystemet Ethics:

Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.

https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_5043_20170714.nsf/dspleafs/dahomepage?OpenDocument&login

Alternativt via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til Ethics. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem du ønsker at få adgang til. På denne side klikkes på det grønne ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til udbudsmaterialet.

Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«.

Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra Ethics. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.

Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).

Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.

SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter i Ethics efter tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i Ethics.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være tildelt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:

https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/09/2017

Send til en kollega

0.037