Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_5043_20170714.nsf/dspleafs/dahomepage?OpenDocument&login
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
Tablets
(31.01.2018)
COMM2IG A/S
Kokkedal Industripark 104
2980 Kokkedal
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 27-10-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 27-10-2017
Time: 13:01
Læses:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:01
Yderligere oplysninger
SKI har foretaget en justering af prisreguleringsmekanismen, hvorefter SKI har valgt at forlænge tilbudsfristen 15 dage. Der er på udbudssiden uploaded en ny version af prisreguleringsbilaget, der erstatter den tidligere uploadede version.
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 15-11-2017
Time: 13:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 13-11-2017
Time: 13:01
Læses:
Dato: 15-11-2017
Time: 13:01
Tablets
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
Zeppelinerhallen, H.C Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Serap Gökce
E-mail: seg@ski.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Tablets.
SKI udbyder aftale vedrørende levering af tablets, kompatibelt tilbehør og tilknyttede serviceydelser, som benævnes »50.43 Tablets«. Udbuddet gennemføres på vegne af SKI's kunder, der er oplistet i bilag I. Formålet med udbuddet er at afløfte kundernes udbudsforpligtelse ved indkøb af tablets, kompatibelt tilbehør samt tilknyttede serviceydelser på rammeaftalen.
Rammeaftalen er inddelt i et obligatorisk samt et frivilligt sortiment. Rammeaftalens obligatoriske sortiment består af 3 produktkategorier: Tablets, tilbehør og serviceydelser. Produktkategorien »tablets« er opdelt i 3 forskellige produktgrupper efter operativsystem: iOS kompatible tablets, Android kompatible tablets og Windows kompatible tablets. Produktkategorien »tilbehør« er inddelt i 6 produktgrupper: covers, tastaturer, strømforsyninger/ladere, dockingstationer/portreplikatorer, skærmbeskyttelsesglas og penne. Produktkategorien »serviceydelser« består af produktgruppen »stykbaserede ydelser«.
Der er mulighed for forlængelse i 12 måneder. Forlængelse udløses automatisk, medmindre leverandørerne modtager særskilt skriftlig meddelelse om, at kunden ikke vil gøre brug af muligheden for forlængelse. Såfremt kunden ikke vil forlænge rammeaftalen, vil leverandøren modtage skriftlig meddelelse herom senest 3 måneder inden rammeaftalens udløb.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår har haft en samlet produktspecifik omsætning inden for de obligatoriske produktområder, som er omfattet af Rammeaftalen, på minimum 50 000 000 DKK.
Det er endvidere et minimumskrav, at tilbudsgiver i senest disponible regnskabsår har haft en soliditetsgrad på minimum 10 procent.
Den produktspecifikke omsætning kan være inden for ét eller flere af Rammeaftalen omfattede obligatoriske produkt eller ydelsesområder — i alt skal den blot samlet være på minimum 50 000 000 DKK.
Som dokumentation for oplysningerne i ESPD'et vedrørende økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver, når ordregiver forlanger det, fremlægge:
Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD'et oplyste samlede produktspecifikke omsætning specifikt fremgår eller revisorpåtegnet erklæring hvoraf det fremgår, at den i ESPD'et oplyste samlede produktspecifikke omsætning er korrekt.
Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de økonomiske aktører i sammenslutningen. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver skal oplyse 3 referencer på leverancer af tilsvarende produkter, som er omfattet af rammeaftalens sortiment og er udført inden for de 3 seneste år fra tidspunktet for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelsen. Med tilsvarende produkter forstås produkter med identiske CPV koder som angivet i udbudsbekendtgørelsen.
De angivne referencer i ESPD'et vedrørende teknisk og faglig formåen udgør endelig dokumentation for, at tilbudsgiver efterlever mindstekravene til egnethed for teknisk og faglig formåen, hvorefter SKI ikke vil indhente yderligere dokumentation herfor.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS.
Ad III.2.2): En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):
Tilbudsgiver skal vedlægge en udfyldt elektroniske version af ESPD — kaldet eESPD — i hvert tilbud der afgives. eESPD tjener som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151.
For information om udfyldelse og indsendelse af eESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.3 og særligt om endelige dokumentation i punkt 16.
Udbudssystemet Ethics:
Afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
https://www.ethics.dk/asp3/tender/ski_5043_20170714.nsf/dspleafs/dahomepage?OpenDocument&login
Alternativt via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til Ethics. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem du ønsker at få adgang til. På denne side klikkes på det grønne ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til udbudsmaterialet.
Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«.
Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra Ethics. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Herefter får man en mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at mailene indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende tilbuddet og de til tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget tilbud. Når tilbudsgiver uploader tilbuddet og signerer følgeskrivelsen, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter i Ethics efter tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i Ethics.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være tildelt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:www.kfst.dk