Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fors A/S
Opdateringer
II.2.9)
I stedet for:
Læses:
»Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 5 virksomheder, som tilsammen giver Ordregiver det »bedst egnede virksomheder/ansøgere/tilbudsgivere«. Med det »bedst egnede virksomheder/ansøgere/tilbudsgivere« forstås de 5 virksomheder, som har mesterfaring inden for forsyningsbranchen, og kan fremlægge de referencer som er mest sammenlignelige med den udbudte opgave inden for rammerne af mindstekravene.«.
Yderligere oplysninger
Der er foretaget en præcisering af udbudsbetingelsernes pkt. 5.3 og pkt. 5.4. Der henvises til udbudsbetingelser — Version 2 samt rettelsesbrev 01.
Udbud med forhandling om ERP-system til 3 forsyninger
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
33032838
Tåstrup Møllevej 5
Holbæk
4300
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Vincents
Telefon: +45 30786120
E-mail: charlotte@fors.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fors.dk
26863902
Lilleøvej 3
Korsør
4220
Danmark
Kontaktperson: Margit Jensen
Telefon: +45 24957810
E-mail: maj@skforsyning.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.skforsyning.dk
36484438
Revlen 2
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Carsten Ring
Telefon: +45 28792749
E-mail: cri@klarforsyning.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.klarforsyning.dk
Del II: Genstand
Udbud med forhandling om ERP-system til 3 forsyninger.
Udbuddet omhandler en kontrakt om levering og implementering af et ERP-system, samt support og vedligeholdelse af systemet til 3 forsyninger- Fors A/S, KLAR Forsyning A/S og SK Service A/S.
Implementering omfatter opsætning og tilpasning af standard system, udvikling af integrationer, test, uddannelse og dokumentation. Systemet skal medføre en standardisering og modernisering af arbejdsgange og økonomiske processer i alle 3 forsyninger. Samtidigt skal systemet integreres med en række systemet, som allerede anvendes hos Fors A/S, KLAR forsyning A/S og SK Service A/S.
Vedligeholdelse og support delen af den udbudte opgave afregnes efter timepris. Ordregiverne ønsker således selv, at fastsætte support behovet. Der henvises til de enkelte bestemmelser de enkelte bestemmelser i kontrakten.
Kontrakten er tidsubegrænset, men kan opsiges af Ordregiverne. Værdiansættelsen af kontrakten er efter kutyme i branchen fastsat til værdien i 7 år.
Der indgås kun 1 kontrakt med Ordregiverne og den vindende tilbudsgiver. Alle Ordregiverne er således angivet som kontraktpart på den samme kontrakt.
Udbuddet opdeles ikke i delkontrakter. Ordregiverne ønsker 1 leverandør af hensyn til at kunne opnå en fleksibel og forandringsegnet løsning for at understøtte effektivisering tillige med, at 1 leverandør anses for mest hensigtsmæssigt økonomisk.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. Ordregiverne vil udvælge 5 ansøgere, der opfordres til at afgive et tilbud. Efter afgivelse af et indledende tilbud afholdes der en forhandlingsrunde, hvor hver tilbudsgiver indkaldes til et individuelt forhandlingsmøde. Derefter skal tilbudsgiverne afgive deres endelige tilbud. Der afholdes således kun én forhandlingsrunde. Ordregiverne bemærker, at tilbudsgiverne ikke vil modtage noget vederlag for deltagelse i forhandlingerne.
Kontrakten løber efter uopsigelighedsperioden indtil opsigelse.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 5 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 5 virksomheder, som tilsammen giver Ordregiver det »bedst egnede virksomheder/ansøgere/tilbudsgivere«.
Med det »bedst egnede virksomheder/ansøgere/tilbudsgivere« forstås de 5 virksomheder, som har mest erfaring inden for forsyningsbranchen.
Der bliver lagt vægt på referencerne angivet i ESPD'et i pkt. III.1.3).
Udbud indeholder følgende optioner (bilag 11):
o Konsulent timer
o Support & Vedligeholdelse
o Licenstilkøb
o Udtrædelsesadgang 1
o Udtrædelsesadgang 2
o Overdragelse 1
o Overdragelse 2.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde og afleverer den offentliggjorte ESPD via Mercell. Vejledning til udfyldelse af ESPD'et findes i udbudsbetingelserne.
Bemærk, at ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse enheder. Afgives ansøgningen af et konsortium, skal hver konsortiedeltager vedlægge særskilt ESPD.
Bemærk: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakter, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Ansøgerne, som prækvalificeres, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Bemærk: For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren samt ordregiver.
Såfremt en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte over for ordregiverne for ansøgers forpligter under den udbudte kontrakt.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk