Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer/Aktuelle-udbud-og-licitationer.aspx
Udbyder
Aarhus Kommune
Vindere
(01.03.2018)
Comm2IG A/S
Kokkedal Industripark 104
2980 Kokkedal
Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af pc'er og tilbehør
Aarhus Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
55 13 30 18
Rådhuspladsen 2, lav fløj
Aarhus
8000
Danmark
Kontaktperson: Kathrine Ahrenholt
E-mail: it-udbud@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedrørende indkøb af pc'er og tilbehør.
Ordregiver ønsker at samle alle indkøb af pc'er på 1 rammeaftale (herefter benævnt »Rammeaftalen«).
Det er forventningen, at der under rammeaftalen samlet vil være et indkøbsbehov på 300-350 000 000 DKK. Den endelige mængde indkøb er dog afhængig af en række forhold.
Rammeaftalen omfatter indkøb af følgende pc'er:
— Stationære
— Basis Bærbare
— Standard Bærbare
— Avancerede Bærbare
— All-in-one
— Skærme.
Herudover omfatter rammeaftalen følgende tilbehør:
— Mus og fjernbetjening
— Ergonomi
— Headset og konferencehøjtalere
— Tastetur, sampak og ergonomi
— Adaptere og kabler
— Højtalere
— Tilbehør til headset
— USB nøgler
— Tasker
— Webcams.
Rammeaftalen omfatter desuden håndtering af bestillinger, klargøring af pc'er, udlevering af pc'er og tilbehør, garantihåndtering, bortskaffelse/genanvendelse (Buy Back ordning), håndtering af Asset data, rapportering samt support og vedligeholdelse..
Se beskrivelsen i punkt II.1.4).
Tilbudsgiverne vil blive valgt blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af ansøgers økonomiske kvalifikationer og ansøgers referencer vedrørende salg af pc'er og tilbehør, der svarer til den udbudte Rammeaftale med hovedvægten på ansøgers referencer.
Udbuddet indeholder en række optioner, som er angivet i udbudsmaterialet.
Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele rammeaftalen på baggrund af tilbudsgivernes indledende tilbud, og således ikke optage forhandlinger med tilbudsgiverne. Herudover forbeholder ordregiver sig retten til at tildele rammeaftalen efter modtagelse af første reviderede tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal oplyse tilbudsgivers samlede omsætning, tilbudsgivers egenkapital samt tilbudsgivers resultat før skat for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit B.
Baserer tilbudsgiver sig på andre juridiske enheder i forhold til den økonomiske kapacitet, herunder i forhold til opfyldelse af minimumskrav vedrørende økonomisk egnethed, skal der:
1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
2. Vedlægges en særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en anden juridisk enhed for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet, er det er krav, at den anden juridiske enhed hæfter solidarisk med tilbudsgiver for opfyldelse af rammeaftalen.
— Samlet omsætning på minimum 10 000 000 DKK.
— Positiv egenkapital
— Resultat før skat på minimum 5 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal beskrive tilbudsgivers væsentligste referencer vedrørende levering af pc'er og tilbehør, der svarer til de udbudte pc'er og tilbehør, inden for de seneste 3 år.
Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Desuden skal tilbuddet vedlægges en referenceliste.
Baserer tilbudsgiver sig på andre juridiske enheders tekniske kapacitet, herunder i forhold til opfylde af minimumskrav til tekniske egnethed, skal der:
1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med opgaven.
2. Vedlægges en særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.
Det er et krav, at den eller de andre juridiske enheder, som tilbudsgiver baserer sig på for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet, rent faktisk vil udføre den del af opgaven, som tilbudsgiver baserer sig på, såfremt rammeaftalen tildeles tilbudsgiver.
Tilbudsgiver skal inden for de seneste 3 kalenderår kunne dokumentere minimum 4 referencer på levering af pc'er og tilbehør, som svarer til de udbudte pc'er og tilbehør.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbudsmaterialet. Der henvises i den forbindelse til udbudsbetingelsernes punkt 3.7. Spørgsmål/svar vil blive gjort tilgængelige for samtlige tilbudsgivere i anonymiseret form på http://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer.aspx Opmærksomheden henledes desuden på, at såfremt Aarhus Kommune finder det nødvendigt at foretage ændringer i udbudsmaterialet, vil der blive offentliggjort rettelsesblade på den samme internetadresse. Tilbudsgiver opfordres derfor til at holde sig orienteret om udbuddet på http://www.aarhus.dk/da/erhverv/for-leverandoerer.aspx
Tilbudsgiverne skal i forbindelse med tilbuddet aflevere et udfyldt ESPD. Vedrørende udfyldelse af ESPD henvises til angivelserne i udbudsbetingelserne. For hjælp til udfyldelse af det elektroniske ESPD henvises desuden til relevant vejledning fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen http://bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/vejledning_eespd.pdf
Udfyldelse af ESPD'en sker ved import af den i udbudsmaterialet vedlagte skabelon (fil-navn: espd-request.xml) via: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome
Dette udføres rent praktisk ved følgende:
— Hent Filen espd-request.xml på udbudsportalen Viewpoint
— Gem den på eget pc-skrivebord
— Gå ind på ovennævnte hjemme side
— Tryk på »Dansk«
— Tryk på »Jeg er en økonomisk aktør «
— Tryk på »Importere ESPD« og følg anvisningerne.
Tilbuddet bør desuden vedlægges en referenceliste over tilbudsgivers referencer inden for de seneste 3 år. Vedlægges tilbuddet ikke en referenceliste, er tilbuddet ikke ukonditionsmæssig, men vurderingen af tilbuddet vil i givet fald udelukkende blive foretaget på baggrund af oplysningerne i ESPD'en.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregivers underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klage over indgåelse af en rammeaftale skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med indgivelse af klage til klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for klagenævnet, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk