Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=193860&B=SSI
Udbyder
Sundhedsstyrelsen
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 10-10-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 17-10-2017
Time: 13:00
Begrænset udbud af rammeaftale om levering af hjemmeside samt vedligeholdelse og videreudvikling heraf
Sundhedsstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
12070918
Islands Brygge 67
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Tom Kjærsgaard Larsen
Telefon: +45 32688194
E-mail: TOKL@ssi.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sst.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Begrænset udbud af rammeaftale om levering af hjemmeside samt vedligeholdelse og videreudvikling heraf.
Udbuddet omfatter en konsulentrammeaftale, der giver Kunden ret til løbende bistand i form af ydelser indenfor installation, design, vedligehold og udvikling af en ny hjemmeside, der skal baseres på Sitecore.
Udviklingen af hjemmesiden sker ved et løbende samarbejde mellem parterne i rammekontraktens løbetid, hvor parterne indgår leveranceaftaler. Hver leveranceaftale vil typisk indeholde krav til nye ydelser eller funktionalitet inden for rammen af rammekontrakten, som skal indgå i hjemmesiden. Der sker således en løbende udvikling og derefter ibrugtagning af det udviklede. Udviklingsforløbende skal både kunne skulle leveres efter agile principper og efter vandfaldsmodel. Hjemmesiden udgøres herefter samlet af de leverancer, der løbende leveres. Hertil skal så leveres vedligeholdelse og support. Ordregiver forestår selv driften af den kommende hjemmeside.
Udbuddet omfatter en konsulent-rammeaftale, der giver Kunden ret til løbende bistand i form af ydelser indenfor installation, design, vedligehold og udvikling af en ny hjemmeside, der skal baseres på Sitecore.
Udviklingen af hjemmesiden sker ved et løbende samarbejde mellem parterne i rammekontraktens løbetid, hvor parterne indgår leveranceaftaler. Hver leveranceaftale vil typisk indeholde krav til nye ydelser eller funktionalitet inden for rammen af rammekontrakten, som skal indgå i hjemmesiden. Der sker således en løbende udvikling og derefter ibrugtagning af det udviklede. Udviklingsforløbende skal både kunne skulle leveres efter agile principper og efter vandfaldsmodel. Hjemmesiden udgøres herefter samlet af de leverancer, der løbende leveres. Hertil skal så leveres vedligeholdelse og support. Ordregiver forestår selv driften af den kommende hjemmeside.
Den nye hjemmeside skal blandt andet indeholde en vidensbank — et slags katalog, som samler alle anbefalinger, retningslinjer og viden om forskellige emner, som ordregiver arbejder med. De nærmere detaljer om Vidensbanken findes i udbudsmaterialet. Leverandøren skal som en del af sit tilbud præsentere et løsningsdesign for Vidensbanken, som Kunden herefter har ret, men ikke pligt til at bestille. Vidensbanken skal leveres som en agil leverance.
Sundhedsstyrelsen er en del af Sundheds- og Ældreministeriet, og aftalen kan finde anvendelse på Koncernniveau. De øvrige institutioner samt departementet i Sundheds- og Ældreministeriet kan anvende rammeaftalen. Udbudsbetingelserne indeholder en oversigt over koncernen.
Ved en eventuel begrænsning af antallet af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ordregiver ved udvælgelsen lægge vægt på de tekniske og finansielle oplysninger, som beskrevet under pkt. III, idet følgende indgår i vurderingen:
1) De mest relevante referencer, vurderet på grundlag af de i ESPD-dokumentet angivne referencer i forhold til det i punkt II.2.4) anførte og efterspurgte.
I forbindelse med vurderingen vil Ordregiver lægge særvægt på erfaring inden for følgende:
— Konstruktion af hjemmesider i Sitecore
— Vedligeholdelse og Support
— Videreudvikling
— Arbejde ud fra agile metoder og vandfaldsmodel
— Arbejde med det offentlige.
Ovenstående er ikke udtryk for en prioriteret oplistning, men inddrages i den samlede vurdering af referencerne.
2) Den bedste økonomiske kapacitet, vurderet på baggrund af ansøgers omsætning og soliditetsgrad, som angivet i ESPD-dokumentet.
I vurderingen vægter 1) mere end 2).
Iht. udbudslovens § 49, stk. 2, kan det oplyses, at rammekontrakten efter ordregivers vurdering udbydes mest hensigtsmæssigt som en samlet rammekontrakt. Udviklingen vil involvere nødvendige kompetencer på tværs af konsulentkategorierne og fordelene herved fortabes ved en opsplitning af rammekontrakten i delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet »ESPD«), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 2 og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 (vedrører forsøg på påvirkning af udbudsproces, uret-mæssige fordele og vildledende oplysninger).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148.Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt fælleseuropæisk udbudsdokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område. De nærmere vilkår herom fremgår af udbudsmaterialet.
Øvrige kontraktudførelsesvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Der er tale om et begrænset udbud. Ansøgning/Tilbud skal afleveres elektronisk via EU-Supply OG i papirformat. Ansøgning/Tilbud kan ikke afgives på anden måde. Som en del af ansøgningen skal tilbudsgiver udfylde ESPD, jf. vejledningen herom i udbudsbetingelserne. Til punkt III.1): En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1 og § 137, stk. 1, nr. 6 finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138). Til punkt III.1: Før ordregivers beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiver kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD. Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode en ansøger/tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i det fælleseuropæiske udbudsdokument vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3, samt § 137, stk. 1, nr. 2 vedrørende opfyldelse af minimumskravene til egnethed, samt vedrørende kriterierne for udvælgelse. Tilsvarende kan ordregiver anmode en ansøger/tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende ansøger/tilbudsgiver fra udbudsproceduren. Følgende dokumentation vil blive krævet for opfyldelse af udelukkelsesgrundene i Udbudslovens § 135, stk. 1,nr. 1-6, og stk. 3 og § 137, stk.1. nr. 2: For danske virksomheder: A. Serviceattest. B. Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, skal der — som supplement til en serviceattest, der er ældre end 30.1.2017 — yderligere indhentes en straffeattest i Danmark for de pågældende personer, idet serviceattesten alene dækker danske forhold. For udenlandske virksomheder: 1. Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1. 2. Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent fagligorganisation i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret. Som dokumentation for opfyldelse af tekniske & faglige samt økonomiske mindstekrav, skal fremlægges erklæring om det årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledende medarbejdere i de seneste 3 år samt fremlægges årsrapport, medmindre denne er offentlig tilgængelig. Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til konsortier: Erklæring om konsortiedannelse. Den i udbudsmaterialet vedlagte erklæring kan anvendes. Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til underleverandører, som ansøger baserer sig på: Støtteerklæring for økonomisk og finansiel formåen samt støtteerklæring for til teknisk og faglig formåen. De i udbudsmaterialet vedlagte støtteerklæringer kan anvendes. For så vidt angår punkt II.1.5) og II.2.6) bemærkes det, at den anførte værdi udgør et anslået maksimum i forhold til en forventet volumen. Den estimerede volumen for indkøb under rammekontrakten samt vedligeholdelse udgør 6 000 000 DKK til 8 000 000 DKK. De anførte estimater er alene skøn bl.a. baseret på et historisk forbrug samt forventninger. Estimaterne er behæftet med usikkerhed.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud.
De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk