Fakta om udbudet
Udbyder
Sydtrafik
Udbud af informationstavler til trafikinformation
Sydtrafik
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende enhed
29942897
Banegårdspladsen 5
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Ole Jørgensen
Telefon: +45 76608600
E-mail: soj@sydtrafik.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sydtrafik.dk
Tolderlundsvej 9
Odense
5000
Danmark
E-mail: fynbus@fynbus.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fynbus.dk
Regionshuset, Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
E-mail: kontakt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Rådhus Allé 5
Assens
5610
Danmark
E-mail: sikkerpost@assens.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.assens.dk
Jorden Rundt 1
Grindsted
7200
Danmark
E-mail: kommunen@billund.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.billund.dk
Rådhuset, Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
E-mail: raadhuset@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.esbjerg.dk
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
E-mail: kommunen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fredericia.dk
Tinghøj Allé 2
Ringe
5750
Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmk.dk
Gåskærgade 26-28
Haderslev
6100
Danmark
E-mail: post@haderslev.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.haderslev.dk
Hans Schacksvej 4
Kerteminde
5300
Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
E-mail: kommunen@kolding.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kolding.dk
Fredensvej 1
Rudkøbing
5900
Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk
Teglgårdsparken 103
Middelfart
5500
Danmark
E-mail: middelfart@middelfart.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.middelfart.dk
Østergade 23
Bogense
5400
Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk
Torvet 1
Nyborg
5800
Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk
Flakhaven 2
Odense
5000
Danmark
E-mail: bmf@odense.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.odense.dk
Ramsherred 5
Svendborg
5700
Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk
Rådhustorvet 10
Sønderborg
6400
Danmark
E-mail: post@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.sonderborg.dk
Wegners Plads 2
Tønder
6270
Danmark
E-mail: toender@toender.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.toender.dk
Bytoften 2
Varde
6800
Danmark
E-mail: vardekommune@varde.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vardekommune.dk
Rådhuspladsen 3
Vejen
6600
Danmark
E-mail: post@vejen.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejen.dk
Skolegade 1
Vejle
7000
Danmark
E-mail: post@vejle.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejle.dk
Statene 2
Ærøskøbing
5970
Danmark
E-mail: post@aeroekommune.dk
NUTS-kode: DK031
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aeroekommune.dk
Skelbækvej 2
Aabenraa
6200
Danmark
E-mail: post@aabenraa.dk
NUTS-kode: DK032
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aabenraa.dk
Del II: Genstand
Udbud af informationstavler til trafikinformation.
Den udbudte rammeaftale omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Data indeholdende trafikinformation og realtidsinformation skal kunne hentes via fra Rejseplanen.
Rammeaftalen omfatter flere typer digitale informationstavler, herunder informationstavler med forskellige fysiske dimensioner, samt tavler, der er vejrbestandige og egnede til montering udendørs.
Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af de digitale informationstavler på etablerede pyloner ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen.
Opgaven skal udføres i Region Syddanmark, indenfor Fynbus' og Sydtrafiks geografiske områder.
Den udbudte rammeaftale omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Data indeholdende trafikinformation og realtidsinformation skal kunne hentes via fra Rejseplanen.
Rammeaftalen omfatter flere typer digitale informationstavler, herunder informationstavler med forskellige fysiske dimensioner, samt tavler, der er vejrbestandige og egnede til montering udendørs. Tavlerne skal kunne justere lysstyrken samt have en opløsning og betragtningsvinkel, der giver tavlerne en god læsbarhed i alle vejrforhold i Danmark.
Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af de digitale informationstavler på etablerede pyloner/standere ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Etableringsstedet vil være forberedt således at relevant gravearbejde er udført og der er etableret strøm til tavlerne. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen.
Herudover omfatter rammeaftalen mulighed for levering af ad hoc-konsulentydelser fra Leverandøren til rådgivning om anvendelse og opsætning af de af rammeaftalen omfattede digitale trafikinformationstavler.
Foruden digitale informationstavler omfatter rammeaftalen tillige Leverandørens etablering og drift af et overvågningssystem, der kan sikre, at tekniske og driftsmæssige forhold om informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen overvåges.
Anskaffelser via rammeaftalen skal medvirke til at højne informationsniveauet vedrørende den aktuelle trafiksituation i Ordregivers område.
Den udbudte rammeaftale indeholder foruden rammeaftalen elementer af en offentlig kontrakt, idet rammeaftalen indeholder en initial anskaffelse i form af et antal digitale informationstavler til levering kort efter rammeaftalens ikrafttræden.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud: Ansøgere,der ønsker at deltage skal først ansøge om prækvalifikation. De prækvalificerede tilbudsgivere afgiver herefter forhandlingstilbud, deltager i individuelle forhandlingsmøder, og afgiver herefter endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at justere processen med yderligere forhandlingstilbud og/eller forhandlingsrunder, jf. udbudsbetingelserne.
I overensstemmelse med Forsyningsvirksomhedsdirektivet vil Ordregiver indlede en forhandling med de udvalgte tilbudsgivere, hvis formål er at indkredse og fastslå, hvorledes Ordregivers behov bedst kan opfyldes.
Under forhandlingerne vil Ordregiver sikre, at alle tilbudsgivere behandles ens. Der udøves ikke forskelsbehandling ved at give oplysninger, som kan stille nogle tilbudsgivere bedre end andre.
Det er ikke givet på forhånd, at Ordregiver vil diskutere de samme elementer med alle tilbudsgiverne, og Ordregiver forbeholder sig således — under overholdelse af ligebehandlingsprincippet — ret til også at føre forhandling om de elementer i hvert af de konkret afgivne tilbud, der set i forhold til Ordregiver er relevante.
Forud for afholdelse af forhandlingsmødet vil hver tilbudsgiver få tilsendt en agenda og en angivelse af de hovedemner, som Ordregiver ønsker at diskutere.
Det er en betingelse for tilbudsgiverens videre deltagelse i udbuddet med forhandling, herunder ret til afgivelse af endeligt tilbud, at tilbudsgiveren rettidigt har afgivet indledende tilbud og eventuelle reviderede forhandlingstilbud i forhandlingsfasen.
Ordregiver forbeholder sig ret til i forhandlingsfasen at anmode tilbudsgiverne om deltagelse i yderligere forhandlingsmøder. Der vil ikke ske en begrænsning i antallet af tilbud, der skal forhandles.
Deltagerne vil ikke modtage vederlag for forhandlingerne.
Der er følgende optioner, der kan gøres gældende i hele rammeaftalens løbetid:
— Forlængelse af rammeaftalen i 2 x 12 måneder.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, idet der er tale om en rammeaftale med 1 leverandør om sammenhængende ydelser som er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Nærværende udbud aflyses, da det er ordregivers vurdering, at der er behov for at foretage en revurdering af indholdet af den udbudte løsning.
Der vil blive gennemført et genudbud snarest.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om Klagenævnet for Udbud.
Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk