Fakta om udbudet
Udbyder
Danmarks Nationalbank
Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser
Danmarks Nationalbank
Bekendtgørelse om ændring
Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
61092919
Havnegade 5
København K
1093
Danmark
Kontaktperson: Karin Lykke Rasmussen
Telefon: +45 33636363
E-mail: udbud@nationalbanken.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nationalbanken.dk
Del II: Genstand
Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser.
Den eksisterende kontrakt omfatter følgende hovedydelser:
A. Drift af administrative it-systemer.
Ved drift forstås bl.a. infrastrukturydelser, herunder drift af servere, storage, backup, fileshares og netværk af Nationalbankens administrative it-systemer.
B. Applikationsydelser.
Ved applikationsydelser forstås bl.a. applikations- og databasedrift samt applikationsforvaltning og -udvikling.
C. Slutbrugerydelser.
Ved slutbrugerydelser forstås bl.a. service desk, desktop management, print og brugeradministration.
Leverandøren skal levere infrastrukturydelser ud fra Nationalbankens datacenterfaciliteter. Herudover findes et beredskabslokale, der indeholder et redundant miljø, hvortil Leverandøren skal levere ydelser.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
Aftale om drift af Nationalbankens administrative it-systemer, samt om forvaltning, udvikling og slutbrugerydelser
26911745
Lautrupparken 40-42
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 3231000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72200030
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen
Køb af datavarehus framework.
26911745
Lautrupparken 40-42
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK02
Nationalbankens eksisterende ITSM system er utidssvarende. Nationalbanken har med denne kontrakt købt KMD's datavarehus rammeværk til styrkelse at integrationen mellem Nationalbankens eksisterende systemer, herunder Investeringsfondsstatistik systemet. Den i punkt VII.1.6) angivne pris er baseret på en månedlig ydelse på 45 000 DKK eks. moms, og under forudsætning af at hovedaftalen med KMD forlænges. Den månedlige betaling ophører ved ophør af hovedaftalen, hvorfor den reelle samlede betaling kan vise sig at være mindre.
Implementeringen og den efterfølgende drift af datavarehuset indkøbes under den eksisterende hovedaftale med KMD A/S. Det vil indebærer uforholdsmæssige store og unødvendige omkostninger, hvis datavarehuset indkøbes hos en anden it-leverandør. Det vil være tillige problematisk og dybt omkostningstungt at lade tredjemand drifte dette system, der er central til de øvrige systemer, der driftes af KMD.