Fakta om udbudet
Udbyder
Justitsministeriet, Civilstyrelsen
Vindere
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende
(27.09.2017)
J. H Schultz Information A/S
Annexstræde 5
2500 Valby
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende
Justitsministeriet, Civilstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
11570119
Toldboden 2, 2. sal
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Janus Andersen
Telefon: +45 33923334
E-mail: retsinfo@retsinfo.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.civilstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/281426
Del II: Genstand
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Ordregiver udbyder kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Danmark.
Ordregiver udbyder kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende.
Dette udbud omfatter den samlede opgavevaretagelse og skal sikre, at kravene til informationssikkerhed, driftsstabilitet, mulighed for opgradering og vedligehold mv. i Lex Dania produktion og Statstidende opfyldes samt samtidig skaber synergi på en fælles platform.
For nærmere beskrivelse af den nuværende løsning henvises til Kontraktens Bilag 3 og Bilag 3a.
Tjenesteyders ydelser omfatter således følgende hovedområder:
A. Drift, vedligeholdelse og support af ordregivers samlede systemkompleks under Lex Dania produktion inkl. Statstidende, samt herunder infrastruktur.
B. Teknisk løft af Statstidende ved hel eller delvis omkodning af systemet bl.a. med det formål at genbruge den tekniske produktion af Statstidende i Lex Dania produktion baseret på den eksisterende publiceringsmotor.
C. Redesign af frontends til tidenderne (lovtidende.dk og ministerialtidende.dk).
D. Modernisering af retsinformation.dk herunder frontend og søgning.
E. Styring, videreudvikling, test og ibrugtagning af nye releases.
Ordregiver ønsker at indgå kontrakt med 1 tjenesteyder, der skal varetage den samlede drift, m.m. af Lex Dania produktion inkl. Statstidende. Tjenesteyder skal levere et professionelt driftsmiljø med den fornødne adskillelse mellem forskellige miljøer. Driftsomfanget vil være 24*7 året rundt, dog forventes tjenesteyder at give mulighed for en differentieret Service Level Agreements, jf. bilag 6 til Kontrakten.
Kontrakten medfører en ret, men ikke en pligt, til at bestille større videreudviklingsopgaver, idet ordregiver dog er forpligtet til at bestille visse videreudviklingsopgaver, hvilket er beskrevet i udbudsmaterialet.
Optionerne er beskrevet i kontraktens bilag 12, punkt 3.6.1, punkt 3.6.4 og punkt 3.6.5.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om drift, vedligehold og videreudvikling af Lex Dania produktion, retsinformation.dk, lovtidende.dk og statstidende.dk, herunder teknisk løft af Statstidende
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad punkt V) bemærkes, at ordregiver kun har modtaget ikke-forskriftsmæssige tilbud, og at ordregiver derfor under iagttagelse af udbudslovens § 61, stk. 4, har udnyttet muligheden til at overgå til udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse.
Ad punkt II.1.5) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for alle ydelser i kontraktens fulde løbetid, og at beløbet er skønnet at være i intervallet 25 000 000-55 000 000 DKK ekskl. moms.
Ad punkt II.1.6) bemærkes, at kontrakten bl.a. grundet stordriftsfordele samt økonomiske og administrationsmæssige hensyn ikke er opdelt i delkontrakter.
Ad punkt II.2.7) bemærkes, at den anførte kontraktlængde er fra Overtagelsesdagen. Herudover kan der i forbindelse med kontraktens ophør være behov for en tidsmæssigt fleksibel udløbsfase med henblik på at sikre en uforstyrret funktion af systemet i forbindelse med evt. genudbud.
Ad punkt IV.2.4) bemærkes, at leverandøren i forbindelse med afgivelse af tilbud og med kontraktens opfyldelse kan levere 3. parts licenser på engelsk.
Der blev den 21.4.2017 kl. 10:00-12:00 afholdt et orienteringsmøde hos ordregiver. Et kort referat heraf er offentliggjort.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Udbuddet gennemføres med forbehold for opnåelse af fornøden bevillingsmæssig hjemmel.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk