Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
ATP
Konsulenter 2017
ATP
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
43405810
Kongens Vænge 8
Hillerød
3400
Danmark
Kontaktperson: Torben Lyng Madsen
E-mail: tom@atp.dk
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://atp.dk/
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK013
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/71332552.aspx
Del II: Genstand
Konsulenter 2017.
ATP udbyder som et begrænset udbud en konsulentrammeaftale om konsulentbistand indenfor 5 delaftaler.
Delaftalerne er:
Delaftale 1 — BICC konsulenter
Delaftale 2 — SAP konsulenter
Delaftale 3 — Konsulenter til brugerinddragelse
Delaftale 4 — Konsulenter til servicedesign
Delaftale 5 — Konsulenter til implementering af læringskultur.
ATP ønsker at indgå aftaler med leverandører af disse konsulenter til at dække ATPs løbende behov.
Delaftale 1 — BICC konsulenter
Hillerød / Allerød.
Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.
ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.
Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.
Ansøgere skal maximalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder
i ) navn på referencen
ii) branche
iii) kontakt hos referencen
iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og
v) leverancens størrelse (i DKK).
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:
a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,
b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.
Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.
Delaftale 2 — SAP konsulenter
Hillerød / Allerød.
Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.
ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.
Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.
Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder
i ) navn på referencen
ii) branche
iii) kontakt hos referencen
iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og
v) leverancens størrelse (i DKK).
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:
a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,
b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.
Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.
Delaftale 3 — Konsulenter til brugerinddragelse
Hillerød / Allerød.
Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.
ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.
Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.
Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder
i ) navn på referencen
ii) branche
iii) kontakt hos referencen
iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og
v) leverancens størrelse (i DKK).
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:
a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,
b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.
Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.
Delaftale 4 — Konsulenter til service design
Hillerød / Allerød.
Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.
ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.
Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.
Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder
i ) navn på referencen
ii) branche
iii) kontakt hos referencen
iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og
v) leverancens størrelse (i DKK).
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af Rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:
a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,
b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.
Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.
Delaftale 5 — Konsulenter til implementering af læringskultur
Hillerød / Allerød.
Se bilag 1 — Sortimentsbeskrivelse.
ATP kan forlænge rammeaftalens varighed to (2) gange med op til 12 måneder pr. gang.
Ansøger skal oplyse om de mest relevante referencer for sammenlignelige udførte tjenesteydelser indenfor de seneste 3 år.
Ansøgere skal maksimalt anføre 2 referencer (af maksimalt 5 000 tegn pr. reference. ATP ser bort fra alt yderligere materiale end de første 5 000 tegn pr. reference) pr. delaftale, som Ansøgere ønsker at blive prækvalificeret til at afgive tilbud på. Såfremt Ansøger anfører mere end 2 referencer pr. delaftale, vil ATP ved vurderingen af Ansøgers egnethed alene lægge vægt på de første 2 referencer pr. delaftale og bortse fra de øvrige.
Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder
i ) navn på referencen
ii) branche
iii) kontakt hos referencen
iv) tidspunkt for ydelsernes udførelse og
v) leverancens størrelse (i DKK).
Begrænsning af Ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, sker efter vurdering af, hvilke Ansøgere der har dokumenteret de mest relevante referencer inden for de seneste 3 år pr. delaftale, vedrørende levering af de af rammeaftalen omfattede konsulentydelser, jf. bilag 1 — Sortimentsbeskrivelser. Der lægges i den sammenhæng vægt på, at:
a) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser bidrog til værdiskabelse for Kunden,
b) ansøger demonstrerer, at de af referencen omfattede konsulentydelser anvendte metoder, modeller og værktøjer i forbindelse med opgaveløsningen, har været tilpasset kundens behov i relation til den konkrete opgave.
Referencer med en større mængde fakturerede timer tillægges en større vægt end mindre opgaver ved vurderingen.
Udvælgelsen sker på baggrund af de oplysninger om referencerne, som Ansøger angiver i ESPD'et. Ved udvælgelsen, vil ATP bortse fra eventuelle dele af referencerne, der er udført forud for de seneste 3 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.
Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem (Mercell), jf. adressen i punkt I.3).
Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem.
Ansøger skal udfylde og vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) direkte i Mercell som et foreløbigt bevis for de i Udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Der er tale om foreløbigt bevis for:
1) at ansøgeren ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. nærmere nedenfor, og
2) at ansøgeren opfylder de mindstekrav til egnethed økonomisk og finansiel kapacitet samt teknisk og faglig kapacitet, der er fastsat ovenfor i punkt III.1.2) og III.1.3).
Ordregiveren skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ordregiver vil herudover udelukke ansøgere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, nr. 4 eller nr. 6, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det fælles europæiske udbudsdokument, jf. Udbudslovens § 159, stk. 2. For tilbudsgivere, der er hjemhørende i Danmark kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning.
Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem Ansøger og disse enheder, skal Ansøger godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at vedlægge en udfyldt støtteerklæring for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden.
Støtteerklæringen skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for Ansøger, jf. udbudslovens § 144, stk. 2.
Eventuelle enheder, som Ansøger baserer sig på skal ligeledes udfylde ESPD elektronisk direkte i Mercell.
Vurderingen af ansøgningerne til delaftalerne vil foregå uafhængigt. En ansøger kan således prækvalificeres til den ene delkontrakt uden nødvendigvis også at blive prækvalificeret til de øvrige delkontrakter. Hver ansøger kan alene indgive 1 ansøgning om prækvalifikation pr. delkontrakt. De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lbk nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk