Fakta om udbudet
Udbyder
SKAT
Kontrakt om levering af pallescanner
SKAT
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Pia J. Arildsen
Telefon: +45 72375970
E-mail: Pia.Arildsen@Skat.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://skat.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762
Del II: Genstand
Kontrakt om levering af pallescanner.
SKAT udbyder en kontrakt om levering af 1 pallescanner med røntgenteknologi, der ved toldkontrol skal anvendes til at afdække, om der i gods er skjult narkotika (både i fast og flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetal, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer. Pallescanneren skal opstilles i SKATs eftersynshal i Padborg, og kontrakten omfatter levering af pallescanneren inklusive installering, klargøring, test og færdigmontering, levering og opsætning af værn mod køretøjer samt instruktion/uddannelse af SKATs medarbejdere i betjening og brug af pallescanneren. Udbuddet omfatter endvidere en serviceaftale for pallescanneren, der er gældende i garantiperioden på 2 år.
SKAT udbyder en kontrakt om levering af én pallescanner med røntgenteknologi, der ved toldkontrol skal anvendes til at afdække, om der i gods er skjult narkotika (både i fast og flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetal, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer. Pallescanneren skal opstilles i SKATs eftersynshal i Padborg, og kontrakten omfatter levering af pallescanneren inklusive installering, klargøring, test og færdigmontering, levering og opsætning af værn mod køretøjer samt instruktion/uddannelse af SKATs medarbejdere i betjening og brug af pallescanneren. Udbuddet omfatter endvidere en serviceaftale for pallescanneren, der er gældende i garantiperioden på 2 år.
Option 1: Forlængelse af serviceaftale i 8 år efter udløb af garantiperioden.
Option 2: Forlængelse af serviceaftale i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af serviceaftale er udløbet.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om levering af pallescanner
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning.
2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinformation.dk
3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om, følgende forhold: Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis denne aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor Tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137,stk. 1, nr. 2).
4) Inden tildeling af endelig rammeaftale vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele rammeaftalen, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene. Som bevis for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk.1, nr. 2 kan fremlægges:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetentretslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfatte af udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2). Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Ordregiver kan ikke udelukke tilbudsgivere, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Viborg
8800
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk