Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Opdateringer
II.1.5)
I stedet for:
Værdi eksklusive moms: 600 000.00 DKK
Læses:
Værdi eksklusive moms: 600 000 000 DKK
II.2.6)
I stedet for:
Værdi eksklusive moms: 550 000.00 DKK
Læses:
Værdi eksklusive moms: 600 000 000 DKK
VI.3)
I stedet for:
(...)
Ad II.2.9): Der prækvalificeres maksimalt 60 ansøgere.
(...)
Læses:
(...)
Ad II.2.9): Der prækvalificeres maksimalt 80 ansøgere.
(...)
I.5)
I stedet for:
Boliger og offentlige faciliteter
Læses:
Indkøbscentral
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 15-09-2017
Time: 13:00
Læses:
Dato: 06-10-2017
Time: 13:00
Udbuddet er annulleret og vil gå om.
SKI Rammeaftale 02.18 It-løsninger og projekter
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
H.C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Britta Sørensen
Telefon: +45 33427000
E-mail: BRS@ski.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
SKI Rammeaftale 02.18 It-løsninger og projekter.
SKI udbyder rammeaftalen vedrørende anskaffelse af It-løsninger benævnt:
02.18 It-løsninger og projekter. Rammeaftalens formål er at give SKI's kunder mulighed for at anskaffe It-løsninger så effektivt som muligt og herunder give kunderne et attraktivt alternativ til selv at gennemføre EU-udbud. Rammeaftalens fokus er målrettet små og mellemstore anskaffelser hos kunderne, hvor rammeaftalens standard rammevilkår, sortiment mv. medfører, at rammeaftalen kan tilføre værdi til den offentlige sektors små og mellemstore anskaffelser ved at effektivisere processen for anskaffelsen. Når rammeaftalens fokus rettes mod små og mellemstore anskaffelser betyder det alene, at SKI har målrettet aftalen i forhold til denne type anskaffelser. Rammeaftalen rummer både softwareløsninger og mulighed for egenudvikling, og det er derfor muligt for kunderne at konkurrenceudsætte et behov, som leverandørerne kan foreslå dækket ved både softwareanskaffelse og egenudvikling eller en kombination heraf.
Danmark.
Rammeaftalen rummer både softwareløsninger og mulighed for egenudvikling, og det er derfor muligt for kunderne at konkurrenceudsætte et behov, som leverandørerne kan foreslå dækket ved både softwareanskaffelse og egenudvikling eller en kombination heraf.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange i 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder.
Såfremt der er flere end 80 ansøgere, der er egnede, vil der ske en udvælgelse af ansøgere, med henblik på at prækvalificere maksimalt 80 ansøgere.
Begrænsning af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af hvilke ansøgere, der har henholdsvis de bedste og de mest relevante referencer om levering af It-funktionalitet, som beskrevet i udbudsbetingelsernes punkt 2.1.3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et mindstekrav, at ansøgere i seneste disponible regnskabsår skal have haft en omsætning på mindst 10 000 000 DKK og en soliditetsgrad på mindst 1 %.
Ansøger/tilbudsgiver skal fremlægge følgende dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
— Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår med angivelse af, hvor den i ESPD'et oplyste samlede omsætning og soliditetsgrad fremgår, eller
— en erklæring om, at det i ESPD anførte om den samlede omsætning og soliditetsgrad er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget hos ansøgere/tilbudsgiveren.
For sammenslutninger af virksomheder (f.eks. konsortier) skal dokumentationen afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer tilbudsgiver sig på støttende virksomheder, skal dokumentationen ligeledes afgives for disse enheder.
Ansøger skal afgive 3 referencer på opgaver, hvor leverandøren har været ansvarlig for at levere »løsningsbeskrivelse« til kunden og ansvarlig for etablering af funktionalitet i henhold til løsningsbeskrivelsen. Referencerne kan dække projekter til etablering af ny funktionalitet/opdateret funktionalitet og/eller applikationsvedligehold, som er sammenlignelig med ydelserne under rammeaftalen.
Referencernes skal omfatte afsluttede projekter/opgaver, hvor leverandøren har været ansvarlig for at levere »løsningsbeskrivelse« til kunden, som Leverandøren efterfølgende har gennemført.
Reference defineres i denne sammenhæng som en kundecase med levering af en eller flere af de efterspurgte ydelser inden for en given tidsperiode.
Referencerne bør gå på elementerne I) Udarbejdelse af systemdesign, II) Etablering af funktionalitet (via softwareanskaffelse og/eller udvikling) III) Implementering hos kunden, og/eller IV) Applikationsvedligehold, da det er disse elementer, SKI vil lægge vægt på i forbindelse med udvælgelse, jf. punkt II.2.9), jf. udbudsbetingelsernes punkt 2.1.3.
Det er et mindstekrav, at ansøger oplyser 3 referencer leveret over de sidste 3 år, dvs. fra august 2014 til og med august 2017. Såfremt en reference falder uden for den angivne periode skal ansøgere oplyse, hvilke dele (forstået som de oplysninger SKI lægger vægt på) af referencen, der er leveret indenfor den angivne periode.
Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig, at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Sommer 2021.
Ansøger/tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundende angivet i udbudslovens §§ 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2.
En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive ansøgning/tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgning/tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem Ethics.
Ad II.1.5) og II.2.6): Det anførte beløb er et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.6): Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler. Se herom i udbudsbetingelsernes punkt 1.3.
Ad II.2.9): Der prækvalificeres maksimalt 60 ansøgere.
Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):
— Tilbudsgiver skal i forbindelse med afgivelse af tilbud udfylde et elektronisk ESPD, som et foreløbigt bevis for, at en tilbudsgiver opfylder kriterierne med hensyn til udelukkelse, jf. om udelukkelsesgrunde ovenfor, og egnethed. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151.
— For information om udfyldelse og indsendelse af ESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 2.2.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 2.1.4 og særligt om endelig dokumentation i punkt 5.3.
Udbudssystemet Ethics:
— Ansøgning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske via Ethics.
— Adgangen til Ethics sker via linket: https://www.ethics.dk/asp3/qualify/ski_0217_20170522.nsf
— Alternativ adgang til Ethics findes via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til Ethics. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem, der ønskes at få adgang til. På denne side klikkes på det røde ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til udbudsmaterialet.
— Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra Ethics. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
— Har man ikke i forvejen en bruger, sker tilmelding ved at klikke på »Opret og tilmeld ny bruger«. Herefter får man en e-mail indeholdende et aktiveringslink. Ved at følge linket, aktiveres man som bruger, og vil automatisk blive tilmeldt. Er den oprettede bruger underskriftsberettiget, vil man, efter succesfuld aktivering, få tilsendt en signatur, som skal anvendes til signering (Vær opmærksom på, at e-mails indeholdende aktiveringslink og signatur i nogle tilfælde kan ende i ens spamfilter).
— Såfremt ansøger/tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal den befuldmægtigede virksomhed i sammenslutningen udfylde og sende ansøgning/tilbud og de til ansøgningen/tilbuddet hørende dokumenter på vegne af sammenslutningen.
— SKI henleder opmærksomheden på, at servertiden i Ethics, der vises online, er den gældende tidsangivelse for rettidig modtaget ansøgning/tilbud. Når ansøger/tilbudsgiver uploader ansøgning/tilbuddet og signerer følgebrevet, registreres denne tid på alle de uploadede dokumenter. Det bemærkes, at det ikke er muligt at uploade yderligere dokumenter i Ethics efter ansøgningsfristens/tilbudsfristens udløb i henhold til servertiden i Ethics.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være tildelt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk