Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=192518&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet.dk
Vindere
Rammeaftale på GIS-konsulenter.
(16.12.2017)
Powel Danmark A/S
Stationsparken 37
2600 Glostrup
Rammeaftale på GIS-konsulenter
Energinet.dk
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
28980671
Tonne Kjærsvej 65
Fredericia
7000
Danmark
Kontaktperson: Helle Barløse
Telefon: +45 76224352
E-mail: hha@energinet.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Rammeaftale på GIS-konsulenter.
Energinet ønsker at etablere en GIS-konsulent rammeaftale. Rammeaftalen omfatter opgaver indenfor design, udvikling og support af GIS-software, applikationer og infrastruktur. Kunden kan anskaffe IT-konsulenttimer på aftalen til opgaver indenfor dette felt. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de til udbudsmaterialet tilhørende bilag.
Danmark.
Energinet ønsker at etablere en GIS-konsulent rammeaftale. Rammeaftalen omfatter opgaver indenfor design, udvikling og support af GIS-software, applikationer og infrastruktur. Kunden kan anskaffe IT-konsulenttimer på aftalen til opgaver indenfor dette felt. For yderligere detaljer vedrørende anskaffelsen henvises til de til udbudsmaterialet tilhørende bilag.
Den samlede anskaffelse indkøbes for en periode på 3 år fra rammeaftaleunderskrift med mulighed for forlængelse i yderligere 2 x 1 år.
Energinet.dk prækvalificerer de 3 bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave. Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes formål.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ordregiver ønsker kun at indgå kontrakt med økonomisk solide virksomheder. Dette med henblik på at sikre at virksomheden har et eksistensgrundlag under hele kontraktperioden.
Ansøgeren skal bekræfte sin økonomisk formåen i ESPD del IV.B: »Finansielle nøgletal« med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
— Egenkapital (Samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.)
— Soliditetsgrad (Egenkapital/Samlet balancesum).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3) »Yderligere oplysninger«.
Ansøgeren er efter anmodning fra ordregiver forpligtet til at dokumentere efterlevelse af kravet.
— Egenkapitalen skal minimum udgøre 2 500 000 DKK
— Soliditetsgraden skal minimum være 20 pct.
Hvis soliditetsgraden er mellem 15 pct og 20 pct kan leverandøren godkendes, hvis egenkapitalen overstiger 5 000 000 DKK.
Referencer over de betydeligste sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de sidste 5 år, skal fyldes ind i ESPD del IV.C: »Teknisk og faglig formåen«.
Referencerne skal indeholde:
— En motiveret beskrivelse af leverancerne (opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen)
— Den samlede kontraktsum (hvis muligt)
— Dato
— Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet, skal information vedrørende ESPD del IV.C tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3) »Yderligere oplysninger«.
Referencelisten bør ikke overstige de 5 mest sammenlignelige og relevante leverancer. Såfremt referencelisten inkluderer mere end 5 leverancer, vil kun de første 5 angivne reference indgå i evalueringen.
Energinet.dk forbeholder sig ret til at kontakte de anførte kontaktpersoner.
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD). Se venligst afsnit VI.3) »Yderligere oplysninger« for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket »Elektronisk adgang til information« i afsnit I.1) i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente supplerende information hos ansøgeren.
Energinet.dk har tilsluttet sig Global Compact, og benytter Global Compact's 10 principper som udgangspunkt for virksomhedens arbejde med CSR og Energinet.dk's Code of Conduct. Aktører som Energinet.dk kontraherer med, forventes at efterleve Energinet.dk's Code of Conduct og CSR-politik som kan læses på vores hjemmeside: www.energinet.dk
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2,5 år efter rammeaftalens kontraktstart — såfremt optioner benyttes vil det være 3,5 år og senest 4,5 år efter kontraktstart.
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD (European Single Procurement Document) udfyldes. ESPD'et til denne udbudsproces kan findes i prækvalifikationsmaterialet i EU-Supply.
For at bruge ESPD'et, gør venligst følgende:
— Gem XML filen på din computer, eksempelvis på skrivebordet
— Åben linket https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome
— Vælg det foretrukne sprog
— Vælg »Jeg er en økonomisk aktør«
— Vælg »Importer ESPD«
— Upload XML versionen af ESPD'et fra skrivebordet
— Vælg det land virksomheden er lokaliseret i
— Udfyld ESPD'et med de oplysninger, som er angivet I udbudsbekendtgørelsen
— Efter færdiggørelsen af ESPD'et, print ESPD'et ud som pdf og gem på din computer
— Upload pdf versionen af ESPD'et til »Mine svar« i EU-Supply som jeres anmodning om deltagelse i denne prækvalifikation.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: »Oplysninger om den økonomiske aktør« og del III: »Udelukkelsesgrunde« samt relevant information vedrørende del IV: »Udvælgelseskriterier« og Del V: »Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere«. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges konsortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt
2. inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3. inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Carl Jacobsen Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk