Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
KL
Vindere
Ny digital platform til KL
(01.12.2017)
Kruso A/S
Bremerholm 4
1069 København K
Ny digital platform til KL
KL
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Del II: Genstand
Ny digital platform til KL.
Udbuddet omhandler et ny digital platform til KL. Med udgangspunkt i den eksisterende indholdsstrategi ønskes der nyt design og en revurdering af eksisterend IA, udvikling og implementering af nyt KL.dk og migrering af (noget af) det eksisterende indhold. Udbuddet omhandler også den efterfølgende vedligeholdelse samt optioner.
København S.
KL har brug for en ny digital platform til at afvikle KL's hovedsite www.kl.dk
www.kl.dk er KL's primære kommunikationskanal til kommunerne. KL's webkommunikation er styret af en indholdsstrategi, der er vedlagt som en del af udbudsmaterialet.
Kl' nuværende platform er forældet og en væsentlig begrundelse for at skifte platform er, at den nye løsning skal understøtte, at indholdsstrategien kan implementeres til fulde. I forbindelse med etableringen af den nye platform, ønsker vi et nyt responsivt design til KL.dk, og en revurdering af IA. Kl.dk er et indholdstungt site, hvor mange decentrale redaktører opretter, redigere og rydder op i indhold. KL har brug for et brugervenligt setup, der gør det nemt for vores redaktører at vedligeholde og kvalitetssikre KL.dk. Vores adviseringsmails og nyhedsbreve er en af KL.dk's primære trafikkilder og kritisk funktionalitet.
Nærværende udbud omfatter følgende overordnede ydelser:
Ny platform, nyt design og informationsarkitetktur til KL.dk, udvikling og implementering af nyt KL.dk, indholdsmigrering, dokumentation, vedligehold og support, undervisning af administrator, optioner.
KL ønsker primært et open source system. Såfremt dele af kravspecifikationen bedst løses med licens-baseret standardprogrammel, er KL imidlertid åbne over for dette.
KL opfordrer virksomheder, som ikke har erfaring og/eller kapacitet på alle områder dækket af kontrakten til at indgå samarbejde med 3. part.
2 gange 1 års forlængelse.
Der henvises til udbudsbetingelserne.
Optioner omfatter 2 muligheder for forlængelse af vedligeholdelsesaftalen, undervisning af redaktører, implementering af site til KLK (klk.kl.dk), vedligeholdelse af klk.kl.dk, implementering af site til Danske kommuner (danskekommuner.dk), vedligeholdelse af danskekommuner.dk og vedligeholdelse af KL's Dialogportal (dialog.kl.dk).
For yderligere beskrivelse henvises til udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal udfylde en ESPD, som kan findes på www.kl.dk/cmsudbud Hvis ansøger er et konsortium, skal hver deltager i konsortiet udfylde en ESPD. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.
Fremgår af udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsbetingelserne indeholder retningslinjer for ansøgning om prækvalifikation samt udbuddet generelt. Udbudsmaterialet findes på www.kl.dk/cmsudbud
Værdien af kontrakten forventes af udgøre 5 000 000 DKK i aftalens løbetid inkl. optionsperiode (jf. II.2.6 »Anslået værdi«). KL har en forventning om at implementeringen af løsningen kan laves for 1 200 000 DKK. Til videreudvikling, drift og support (inkl. licenser) har KL på nuværende tidspunkt ca. 700 000 DKK om året.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8000
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden:
45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk