Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Randers Kommune
Vindere
EU-udbud på levering af personsikring og tryghedskald til Randers Kommune
(25.08.2017)
Ascom Danmark A/S
Naverland 3
2600 Glostrup
EU-udbud på levering af personsikring og tryghedskald til Randers Kommune
Randers Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: René Juncher
E-mail: rdj@randers.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk/
Del II: Genstand
EU-udbud på levering af personsikring og tryghedskald til Randers Kommune.
Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og ny etablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.
Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og nyetablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.
Randers Kommune ønsker en tryghedsløsning bestående af centralt udstyr samt en række decentrale lokationer, som kan fungere som ø-drift såfremt forbindelsen til det centrale udstyr afbrydes f.eks. ved fiberovergravning.
Det centrale udstyr vil blive placeret i It-afdelingen på Eskadronvej, 8930 Randers NØ. Hvor Randers Kommunestiller serverressourcer til rådighed vha. et virtuelt servermiljø (VMware). Det gælder servere som virtuelt placeres på internt LAN eller i DMZ. Randers Kommune tilbyder desuden plads på den eksisterende SQLCluster. Såfremt der er behov for load balancing, stiller Randers Kommune KEMP hardware til rådighed. Samtlige ovennævnte ressourcer stilles til rådighed uden beregning.
Randers Kommune ønsker at drifte og implementere løsningen på egen hånd. Det er således alene udstyr(hardware/software) som efterspørges, samt i begrænset omfang serviceydelser i form af teknisk rådgivning vednedbrud på det centrale udstyr og en beredskabsaftale på det centrale udstyr.
For nærmere beskrivelse henvises til kontraktbilag 2 — kravspecifikation.
Randers Kommune ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør til personsikring og tryghedskald. Aftalen løber i 4 år og omhandler nybyggeri eller total udskiftning af tryghedskald / personsikring på ordregivers lokaliteter. Randers Kommune forventer at etablere en tryghedsløsning på Fremtidens plejehjem i 2017, et forventet træk udover dette afhænger af bevillinger fra fagforvaltningen, som endnu ikke er fastlagt.
Randers Kommunes strategi er at centralisere så meget som muligt af det driftsudstyr som bruges til tryghedskald og personsikring, »uden at gå på kompromis med driftsstabilitet, og sikkerhed«.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (kontraktbilag 3) og kravspecifikationen (kontraktbilag 2). I kravspecifikationen er mindstekraver angivet med MK, og skal opfyldes. I kontraktbilag 2 — Kravspecifikation er ligeledes angivet en række evalueringskrav markeret med EK, besvarelsen af disse evalueringskrav vil ligge til grund for vurderingen af underkriteriet Kvalitet og funktionalitet.
Den forventede omsætning er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark