23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 105-211046
Offentliggjort
02.06.2017
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)

Vindere

(02.06.2017)
Stauder Technologies
114 Mexico Court
114 St. Peters, Missouri

Variable Format Data Modems for RDAF F-16


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Denise Jensen
E-mail: fmi-ja-s112@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.fmi.dk/Pages/forside.aspx

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Variable Format Data Modems for RDAF F-16.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35600000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at ændre en kontrakt, som tildelt på baggrund af et udbud med forhandling efter Forsvarsdirektivet, at ændre kontrakten således at FMI får tilpasset de bestilte VMF-IDM, således at de kan tilpasses VMF-IDM kan oplade og er forberedt til at udvikle data med tablet via USB for alle 37 stk.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 63 712.00 USD
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
35640000
35710000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelsen blev foretaget i henhold til beskrivelsen i afsnit II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der blev i det oprindelig udbud lavet en option på tilkøb af yderligere 8 VMF. Herudover en option på køb af support og integrations test af VMF IDM. Til sidst en option til at købe dokumentation og kilde data for integration med F-16 Joint Planning System (JMPS).

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Ændringen vil efter FMI vurdering, ikke have gjort det muligt for andre end de faktisk antagne ansøgere at deltage i udbuddet, hvis ændringen havde været kendt på forhånd. Baggrunden for vurderingen er, at ændringen ikke ville ændre i udbudsbekendtgørelsen idet der er tale om en simpel ændring, der ikke ændrer det tekniske niveau for den udbudte kontrakt.

Ændringen vil efter FMI vurdering, ikke have gjort det muligt at acceptere et andet tilbud ende det som oprindelig blev antaget. Baggrunden for vurderingen er, at ændringen ikke ændrer, at den anden prækvalificeret tilbudsgiver valgte ikke at afgive tilbud. Ændringen vil FMI vurdering, ikke ændrer ved den anden økonomiske aktørs valg om ikke at afgive tilbud.

Ændringen vil efter FMI vurdering, ikke medføre en betydelig udvidelse af kontrakten til at omfatte ydelser, der ikke oprindeligt var omfattet. Baggrunden for vurderingen er, at ændringen udgør 2,3 % af den oprindelige kontraktsum og udgør dermed mindre end 10 % og er under forsvarsdirektivets tærskelværdi — efter anvendelse af bagatelgransen som fortolkningsbidrag fra udbudsloven.

Ændringen vil efter FMI vurdering, ikke ændre den økonomiske balance i kontrakten. Baggrunden for vurdering er, at Leverandøren ikke opnår en højere avance ved ændringen.

På baggrund heraf vurderer FMI, at ændringen overholder principperne i pressetext (C-454/06) vurdering og derfor vurderet ændringen ikke at være en væsentlig ændring af kontrakten og dermed ikke være udbudspligtig.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 130-233645

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
13/03/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Stauder Technologies
114 Mexico Court
St. Peters, Missouri
114
USA
NUTS-kode: 00
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 63 712.00 USD
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Datoen i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at ændre kontrakten og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Ændringen af kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klageneavnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Den ordregivende myndighed ønsker at ændre en kontrakt med den i afsnit V.2.3) nævnte leverandør. Kontraktændringen vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. lov om Klagenævnet for Udbud §4, stk. 1, nr.2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/05/2017

Send til en kollega

0.047