Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=186838&B=SUNDHEDSSTYRELSEN
Udbyder
Lægemiddelstyrelsen
Vindere
Rammekontrakt om applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen
(11.11.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup
Rammekontrakt om Applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen
Lægemiddelstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
12070918
Axel Heidesgade 1
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Troels Mogensen
Telefon: +45 44889344
E-mail: trm@dkma.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://laegemiddelstyrelsen.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244519
Del II: Genstand
Rammekontrakt om Applikationsvedligehold hos Lægemiddelstyrelsen.
Lægemiddelstyrelsen udbyder en rammekontrakt som dækker vedligehold og videreudvikling af applikationer hos Lægemiddelstyrelsen, Formålet er at sikre Lægemiddelstyrelsen mulighed for at forsøge at forfølge en single sourcing strategi indenfor applikationsvedligehold og dermed opnå en bedre totaløkonomi indenfor samme. Det er Lægemiddelstyrelsens hensigt at etablere et nært samarbejde med den kommende leverandør om at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde. Der er tale om en portefølje af applikationer, hvor Lægemiddelstyrelsen har ret til at tilføje og fjerne services via ændringsanmodninger. Leverandøren garanteres således ikke nogen bestemt omsætning under Kontrakten. Udbudsproceduren er udbud med forhandling, med én forhandlingsrunde.
Lægemiddelstyrelsen udbyder en rammekontrakt som dækker vedligehold og videreudvikling af applikationer hos Lægemiddelstyrelsen, Formålet er at sikre Lægemiddelstyrelsen mulighed for at forsøge at forfølge en single sourcing strategi indenfor applikationsvedligehold og dermed opnå en bedre totaløkonomi indenfor samme. Det er Lægemiddelstyrelsens hensigt at etablere et nært samarbejde med den kommende leverandør om at løse opgaverne på den mest hensigtsmæssige måde. Der er tale om en portefølje af applikationer, hvor Lægemiddelstyrelsen har ret til at tilføje og fjerne services via ændringsanmodninger. Leverandøren garanteres således ikke nogen bestemt omsætning under Kontrakten. Udbudsproceduren er udbud med forhandling, med én forhandlingsrunde.
Lægemiddelstyrelsen vælger 4 ansøgere der prækvalificeres på baggrund af hvilke af ansøgernes referencer (se pkt. III.1.3), Lægemiddelstyrelsen vurderer er mest relevante i forhold til den udbudte opgave, som den er beskrevet i udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde under §§ 135 og 136 i Udbudsloven. Tilbudsgiver må desuden heller ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde under § 137 i Udbudsloven, med undtagelse af § 137, nr. 5 vedr. misligholdelse af tidligere offentlige kontrakter.
Tilbudsgiver skal angive omsætning og soliditet for seneste afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal have en omsætning på mindst 25 mio. DKK og en soliditet på 10 %.
De 4 prækvalificerede tilbudsgivere vælges ud fra dem som kan fremlægge de mest relevante og repræsentative referencer, som enten er igangværende eller afsluttet indenfor de seneste 3 år. Relevansen bedømmes ud fra de services som Lægemiddelstyrelsen har beskrevet i bilag 2, samt dette bilags underbilag.
Referencerne skal indeholde kontaktoplysninger, og ordregiver forbeholder sig ret til at henvende sig til referencen for at få den bekræftet og uddybet.
Tilbudsgiver skal mindst fremlægge 5 referencer og maksimalt 10.
Tilbudsgivers skal som minimum have 2 referencer der omfatter programmeringssproget Java.
Tilbudsgivers skal som minimum have 2 referencer der omfatter Microsoft teknologier.
Se rammekontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Spørgsmål til nærværende udbud skal stilles gennem det elektroniske udbudssystem, CTM. Henvendelser direkte til Lægemiddelstyrelsens udenom CTM, vil høfligt blive henvist til CTM.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Se også klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud her:
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://www.klfu.dk