Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=178340&B=SSI
Udbyder
Sundhedsdatastyrelsen
Vindere
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
nextpuzzle ApS
Dronningens Tværgade 9, 2. sal
1302 København K
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
OptimumIT A/S
Bedervej 38
8320 Mårslet
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
Capgemini Sogeti
Delta Park 40
2665 Vallensbæk
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
(01.12.2017)
Capgemini Sogeti
Delta Park 40
2665 Vallensbæk
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
(01.12.2017)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktu, herunder NSP, FMK og CTR
(01.12.2017)
Lakeside A/S
Åbogade 15
8200 Århus N
Delaftale 4) Informationssikkerhed, sikkerhedstest og opfølgning på sikkerhedshændelser
(01.12.2017)
BDO Statsautoriseret Revisionsaktieselskab
Havneholmen 29
1561 København V
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
(01.12.2017)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
(01.12.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42 --
2750 Ballerup
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
(01.12.2017)
Lakeside A/S
Åbogade 15
8200 Århus N
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg
Delaftale 7) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Linux og DB2
(01.12.2017)
AROSII A/S
Åbogade 15
8200 Aarhus N
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
(01.12.2017)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg
Delaftale 7) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Linux og DB2
(01.12.2017)
dba-consult ApS
Kompagnistræde 22
1208 København K
Delaftale 3) Informationssikkerhed, rådgivningsydelser
(01.12.2017)
Lakeside A/S
Åbogade 15
8200 Århus N
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
Epikon A/S
Ole Maaløes Vej 3
2200 København N
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
NineConsult A/S
Kongens Nytorv 3-5
1050 København K
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
Rehfeld Partners A/S
Blegdamsvej 104c, 2
2100 København
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
CSC Scandihealth A/S (en DXC Technology selskab)
P.O. Pedersens Vej 2
8200 Aarhus N
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
(01.12.2017)
Trifork A/S
Dyssen 1
8200 Aarhus N
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
(01.12.2017)
NineConsult A/S
Kongens Nytorv 3-5
1050 København K
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
(01.12.2017)
Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Aarhus C
Delaftale 4) Informationssikkerhed, sikkerhedstest og opfølgning på sikkerhedshændelser
(01.12.2017)
Deloitte Statsautoriseret Revisionspartnerselskab
Weidekampsgade 6
2300 København S
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
(01.12.2017)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø
Delaftale 3) Informationssikkerhed, rådgivningsydelser
(01.12.2017)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktu, herunder NSP, FMK og CTR
(01.12.2017)
Capgemini Sogeti
Delta Park 40
2665 Vallensbæk
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
7N A/S
Emdrupvej 26B, 2.sal
2100 København Ø
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
Peak Consulting Group
Sølvgade 10, 5.
1307 København
Delaftale 3) Informationssikkerhed, rådgivningsydelser
(01.12.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42 --
2750 Ballerup
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktu, herunder NSP, FMK og CTR
(01.12.2017)
Devoteam A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
(01.12.2017)
LECTOR APS
ORDRUPVEJ 101
DK-2920 CHARLOTTENLUND
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
(01.12.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42 --
2750 Ballerup
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
Capgemini Sogeti
Delta Park 40
2665 Vallensbæk
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
(01.12.2017)
CSC Scandihealth A/S (en DXC Technology selskab)
P.O. Pedersens Vej 2
8200 Aarhus N
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktu, herunder NSP, FMK og CTR
(01.12.2017)
Accenture A/S
Arne Jacobsens Alle 15
2300 København S
Delaftale 7) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Linux og DB2
(01.12.2017)
LECTOR APS
ORDRUPVEJ 101
DK-2920 CHARLOTTENLUND
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42 --
2750 Ballerup
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
(01.12.2017)
ProActive A/S
Rosenørns Allé 1
DK-1970 Frederiksberg C
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktu, herunder NSP, FMK og CTR
(01.12.2017)
CSC Scandihealth A/S (en DXC Technology selskab)
P.O. Pedersens Vej 2
8200 Aarhus N
Delaftale 1) Generel rådgivning
(01.12.2017)
Lakeside A/S
Åbogade 15
8200 Århus N
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
(01.12.2017)
Systematic A/S
Søren Frichs Vej 39
8000 Aarhus C
Delaftale 7) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Linux og DB2
(01.12.2017)
NineConsult A/S
Kongens Nytorv 3-5
1050 København K
Delaftale 4) Informationssikkerhed, sikkerhedstest og opfølgning på sikkerhedshændelser
(01.12.2017)
FortConsult A/S
Svanevej 12
2400 København NV
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
(01.12.2017)
MEDIQ A/S
Forskerparken 10
5230 Odense M
IT-Konsulentrammeaftale
Sundhedsdatastyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
33257872
Ørestads Boulevard 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Aase Larsen
Telefon: +45 32688536
E-mail: aase@ssi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://sundhedsdatastyrelsen.dk/da
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
37052485
Axel Heides Gade 1
København S
2300
Danmark
E-mail: aase@ssi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://laegemiddelstyrelsen.dk/
46837428
Artillerivej 5, Bygn 31/109
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Aase Larsen
Telefon: +45 32688536
E-mail: aase@ssi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ssi.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
IT-Konsulentrammeaftale.
Sundhedsdatastyrelsen og Lægemiddelstyrelsen udbyder en Rammeaftale om IT-konsulentbistand med 9 Delaftaler. IT-konsulentydelserne dækker såvel rådgivnings- som udviklingsopgaver, samt løbende ydelser i forbindelse hermed. Driftsydelser indgår ikke i rammeaftalen. Nærmere beskrivelse af udbuddets genstand findes i udbudsmaterialets bilag 1. Sundhedsdatastyrelsen er koncern it-funktion i Sundheds- og Ældreministeriet så samtlige institutioner i Koncernen er dækket af rammeaftalen. Koncernindkøb i Sundheds- og Ældreministeriet er kontaktpunkt i forbindelse med udbudsforretningen.
Delaftale 1) Generel rådgivning
Delaftale 1, generel rådgivning, benyttes primært til afklaring af, hvad der kræves af en løsning, for at denne kan benyttes til forretningsunderstøttelse, indenfor de områder som Kunden understøtter IT-mæssigt i Koncernen.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedrørende løsningsdesign, arkitektur design, udarbejdelse af kravspecifikationer og review af tilbud samt projekt- og procesopgaver.
Arbejdsopgaver omfatter:
— Sparring/inspiration
— Udarbejdelse og review af kravspecifikationer
— Review af tilbud
— Review af dokumentation
— Program- og projektledelse og støtte til samme
— Analyse og dokumentation af processer, herunder tværgående arbejdsgange
— Gennemførsel af procesforandringer, herunder facilitering af workshops
— Enterprisearkitektur og løsningsarkitektur
— Kvalitetssikring
— Forretnings-, forandringsprocesser og procesoptimering.
Såfremt der modtages flere end 14 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 20-30 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 7 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Delaftale 2) Generel udvikling, vedligehold, videreudvikling og support
Delaftale 2, generel udvikling, benyttes til generel udvikling, videreudvikling, vedligehold og support af de løsninger, der skal laves til forretningsunderstøttelse, indenfor de områder som Kunden understøtter i Koncernen.
Denne delaftale dækker således alle generelle opgaver vedrørende udvikling, videreudvikling, vedligehold og support samt tilpasning af ordregivers forretningsunderstøttende IT-systemportefølje.
Arbejdsopgaver omfatter:
— Analyseopgaver
— Udviklingsopgaver, både af forretningsunderstøttende applikationer, front-end og back-end
— Databasedesign og database-modellering
— Fejlsøgning og problemidentifikation
— Vedligehold og support af systemer
— Vedligehold og support i relation til den eksisterende systemportefølje
— Videreudvikling af den eksisterende systemportefølje
— Tilpasning af systemer på baggrund af nye lovkrav
— Udvikling af nye systemer der ikke kræver et særligt aftalegrundlag
— Udarbejdelse af dokumentation på eksisterende systemer, fx til brug ved genudbud.
Såfremt der modtages flere end 14 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 30-40 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 7 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Arbejdsdage inden for almindelig arbejdstid.
Delaftale 3) Informationssikkerhed, rådgivningsydelser
Denne delaftale dækker alle opgaver vedrørende rådgivning og opfølgning i relation til informationssikkerhed, dvs. ydelser, der skal understøtte implementeringen af organisatoriske og tekniske sikringstiltag, herunder rådgivning i forbindelse med at etablerede sikringstiltag er effektive eller gennemføre analyser af indtrådte sikkerhedshændelser.
Arbejdsopgaverne omfatter således:
— Sparring/inspiration
— Udarbejdelse og review, herunder retningslinjer og kravspecifikationer
— Review af tilbud
— Review af dokumentation
— Projektledelse og –støtte
— Sikkerhedsvurderinger af it-projekter
— Rådgivning vedr. sikkerhedsarkitektur
— Rådgivning vedrørende governance og styring af informationssikkerhed (ISMS).
Såfremt der modtages flere end 6 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 10-15 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 3 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Delaftale 4) Informationssikkerhed, sikkerhedstest og opfølgning på sikkerhedshændelser
Denne delaftale dækker alle opgaver vedrørende sikkerhedstests og opfølgning på sikkerhedshændelser i relation til informationssikkerhed, dvs. ydelser, herunder også Løbende Ydelser, der skal understøtte implementeringen af organisatoriske og tekniske sikringstiltag, herunder teste, at etablerede sikringstiltag er effektive eller gennemføre analyser af indtrådte sikkerhedshændelser.
Arbejdsopgaver omfatter således:
— Sparring/inspiration
— Sikkerhedstests af etablerede sikringstiltag
— Opfølgning på sikkerhedshændelser, herunder cyberangreb
— Sikring af beviser i forbindelse med f.eks. cyberangreb.
Såfremt der modtages flere end 6 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 5-10 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 3 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk eller alternativt engelsk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Kalenderdage døgnet rundt.
Delaftale 5) Indholdsmæssige standarder
Indholdsmæssige standarder omfatter indholdet i systemer, herunder sundheds-it-systemer. Indholdsmæssige standarder kan være de klassifikationer, terminologier, vokabularer etc. som systemerne anvender.
Formålet med at anvende standarderne er at sikre størst mulig interoperabilitet, ved at øge en fælles forståelse ved udveksling og tolkning af fælles data. Kvaliteten af indholdsmæssige standarder har også betydning for et systems funktionalitet og faciliteter optimal brugeroperabilitet.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedrørende rådgivning om, udvikling og vedligehold af indholdsmæssige standarder samt anvendelse indholdsmæssig standardisering og klassifikation.
Arbejdsopgaverne omfatter:
— Nyudvikling af indholdsmæssige standarder
— Løbende udvikling, support og vedligehold
— Revision og kvalitetsudvikling af indholdsmæssige standarder
— Adoption og oversættelse af udenlandske standarder
— Udvikling af synonymer ifm. arbejde med indholdsmæssige standarder
— Mapning mellem indholdsmæssige standarder
— Publicering ifm. arbejde med indholdsmæssige standarder
— Udvikling af strategier for bl.a. udvælgelse af indholdsmæssige standarder og implementering af standarder.
— Dokumentation af processer i relation til indholdsmæssige standarder
— Rådgivning om gældende indholdsmæssige standarder, terminologi og metrologi
— Rådgivning om standardiseret kodning, registrering og indberetning
— Projektledelse og –støtte ifm. arbejde med indholdsmæssige standarder
— Kvalitetssikring ifm. arbejde med indholdsmæssige standarder.
Såfremt der modtages flere end 10 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 10-20 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 5 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk eller alternativt engelsk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Arbejdsdage inden for almindelig arbejdstid.
Delaftale 6) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Microsoft området
Delaftale 6, støtte til IT- infrastruktur, drift, support og udvikling indenfor Microsoft området, der skal udføres til forretningsunderstøttelse, indenfor de områder som Kunden udfører i Koncernen.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedr. driftsstøtte til vedligehold og udvikling af IT-infrastruktur, indenfor Microsoft området.
Støtten kan finde sted både på komponenter der driftes internt og eksternt.
Arbejdsopgaver:
— Analyseopgaver
— Rådgivningsopgaver
— Udviklingsopgaver
— Fejlsøgning og problemidentifikation
— Databasedesign og database-modellering
— Vedligehold og support af infrastruktur
— Vedligehold og support i relation til den eksisterende it infrastruktur
— Videreudvikling af den eksisterende it infrastruktur
— Tilpasning og ændring af IT- infrastruktur.
Såfremt der modtages flere end 10 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 20-30 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 5 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Arbejdsdage inden for almindelig arbejdstid.
Delaftale 7) Støtte til IT-Infrastruktur, drift, support, udvikling og videreudvikling inden for Linux og DB2
Delaftale 7, støtte til IT- infrastruktur, drift, support og udvikling indenfor Linux og DB2 området, der skal udføres til forretningsunderstøttelse, indenfor de områder som Kunden udfører i Koncernen.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedr. driftsstøtte til vedligehold og udvikling af IT-infrastruktur, indenfor Linux og DB2 området.
Støtten kan finde sted både på komponenter der driftes internt og eksternt.
Arbejdsopgaver:
— Analyseopgaver
— Rådgivningsopgaver
— Udviklingsopgaver
— Fejlsøgning og problemidentifikation
— Databasedesign og database-modellering
— Vedligehold og support af infrastruktur
— Vedligehold og support i relation til den eksisterende it infrastruktur
— Videreudvikling af den eksisterende it infrastruktur
— Tilpasning og ændring af it infrastruktur.
Såfremt der modtages flere end 10 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 5-10 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 5 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Arbejdsdage inden for almindelig arbejdstid.
Delaftale 8) Rådgivning inden for National Infrastruktur, herunder NSP, FMK og CTR
Den nationale infrastruktur, herunder Den Nationale Service Platform (NSP), det Fælles Medicin Kort (FMK), og Det Centrale Tilskuds Register (CTR) er vigtige for både SDS og samfundet.
NSP er den infrastruktur, som gør gøre det muligt, at anvende nationale registre og services direkte i patientbehandlingen ved, at sikre den nødvendige tilgængelighed og driftsstabilitet. Ud over at give adgang til nationale services er NSP'en også en teknisk infrastruktur, der har indbygget en række komponenter, som understøtter de tilkoblede services. For eksempel sikres den fornødne robusthed og svartid på platformen ved, at der distribueres NSP instanser ud over hele landet.
FMK er en central database hos SDS, som indeholder oplysninger om alle danske borgeres elektroniske recepter og medicinkøb igennem de seneste to år samt en opdateret liste over borgerens aktuelle lægemiddelordinationer. FMK består af en borgervendt adgang, der udstilles via www.sundhed.dk, og af en sundhedsfaglig adgang, der primært tilgås gennem lokale it-systemers tekniske integration med FMK, sekundært gennem en browserløsning, www.fmk-online.dk.
CTR er et landsdækkende elektronisk register, hvis formål er at sikre, at apoteket trækker det rigtige tilskudsbeløb fra prisen på den medicin, borgerne køber. Apoteket indberetter tilskudsprisen på din medicin, når borgeren køber medicin med tilskud. Registeret indeholder borgerens opdaterede saldo over de tilskudspriser, apoteket har indberettet. Ud fra din saldos størrelse ved apoteket, hvor meget borgeren skal have i tilskud, når denne køber tilskudsberettiget medicin.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedrørende rådgivning i forbindelse med udvikling, tilpasning og vedligehold af NSP, FMK og CTR, som beskrevet i dette bilag.
Arbejdsopgaverne indenfor rådgivning indenfor National Infrastruktur, herunder NSP, FMK og CTR, omfatter:
— Rådgivningsopgaver, herunder sparring/inspiration
— Program- og projektledelse og støtte til samme
— Analyse og dokumentation af processer
— Gennemførsel af procesforandringer,
— Enterprisearkitektur og løsningsarkitektur
— Kvalitetssikring og test
— Forretnings-, forandringsprocesser og procesoptimering
— »Operatør rolle«, der hjælper Kunden med leverandørstyring og løbende opfølgning ifm. udviklingstiltag og drift samt specifikke services og support på af platforme indenfor fællesoffentlig sundheds-it.
Såfremt der modtages flere end 10 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 10-20 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 5 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Delaftale 9) Udvikling, videreudvikling, vedligehold, support og
Den nationale infrastruktur, herunder Den Nationale Service Platform (NSP), det Fælles Medicin Kort (FMK), og Det Centrale Tilskuds Register (CTR) er vigtige for både SDS og samfundet.
NSP er den infrastruktur, som gør det muligt, at anvende nationale registre og services direkte i patientbehandlingen ved, at sikre den nødvendige tilgængelighed og driftsstabilitet. Ud over at give adgang til nationale services er NSP'en også en teknisk infrastruktur, der har indbygget en række komponenter, som understøtter de tilkoblede services. For eksempel sikres den fornødne robusthed og svartid på platformen ved, at der distribueres NSP instanser ud over hele landet.
FMK er en central database hos SDS, som indeholder oplysninger om alle danske borgeres elektroniske recepter og medicinkøb igennem de seneste to år samt en opdateret liste over borgerens aktuelle lægemiddelordinationer. FMK består af en borgervendt adgang, der ud-stilles via www.sundhed.dk, og af en sundhedsfaglig adgang, der primært tilgås gennem lokale it-systemers tekniske integration med FMK, sekundært gennem en browserløsning, www.fmk-online.dk.
CTR er et landsdækkende elektronisk register, hvis formål er at sikre, at apoteket trækker det rigtige tilskudsbeløb fra prisen på den medicin, borgerne køber. Apoteket indberetter tilskudsprisen på din medicin, når borgeren køber medicin med tilskud. Registeret indeholder borgerens opdaterede saldo over de tilskudspriser, apoteket har indberettet. Ud fra din saldos størrelse ved apoteket, hvor meget borgeren skal have i tilskud, når denne køber tilskudsberettiget medicin.
Denne delaftale dækker således alle opgaver vedrørende udvikling, videreudvikling, vedlige-hold og support indenfor National Infrastruktur, herunder NSP, FMK og CTR, som beskrevet i dette bilag.
Arbejdsopgaverne indenfor udvikling, videreudvikling, vedligehold og support indenfor National Infrastruktur, herunder NSP, FMK og CTR, omfatter:
— Analyseopgaver
— Udviklingsopgaver
— Systemintegration
— Kvalitetskontrol af projekt- og ændringsleverancer
— Testopgaver i forbindelse med kvalitetskontrol
— Databasedesign og database-modellering
— Fejlsøgning og problemidentifikation
— Vedligehold og support af systemer
— Vedligehold og support i relation til den eksisterende systemportefølje
— Videreudvikling af den eksisterende systemportefølje
— Tilpasning af systemer på baggrund af nye lovkrav ifm. nationale infrastruktur.
Såfremt der modtages flere end 10 konditionsmæssige ansøgninger, vil Ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelse vil ske ud fra en samlet vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de bedste og mest relevante/sammenlignelige referencer (leverancer), som i størst mulige grad svarer til den udbudte opgave, ved vurderingen lægges der vægt på at referencerne:
*Illustrerer erfaring inden for løsning af opgaver for det offentlige
*Illustrerer erfaring for løsning af opgaver inden for sundheds-it området generelt og som beskrevet detaljeret under punkt II.2.4 (kontraktens genstand).
*Illustrerer erfaring med flest mulige opgavetyper beskrevet under punkt II.2.4 (kontraktens genstand)
*er afsluttede eller der er afleveret væsentlige leverancer, eller for programudviklingsopgaver overgået til drift eller vedligehold og support fasen, idet det vurderes at afsluttede opgaver bedst kan illustrere ansøgers udførelse af en opgave.
* Illustrerer erfaring med varetagelse af løbende ydelser.
For at opnå det bedste konkurrencefelt vil der ydermere ved udvælgelsen af ansøgere blive lagt vægt på at der både er store, mellemstore, små og mikro virksomheder, der opfordres til at afgive tilbud.
Ordregiver vil derfor lægge vægt på, at der for hver delaftale opfordres mindst 1 mikrovirksomhed (under 10 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance på under 2 mio. EUR) eller lille virksomhed (under 50 ansatte samt årlig omsætning eller årlig balance under 10 mio. EUR) samt mindst 1 mellemstor virksomhed (under 250 ansatte og årlig omsætning eller årlig balance på under 43 mio. EUR) til at afgive tilbud. Definitioner på virksomhedsstørrelse jf. Europa Kommissionens definition på SMV.
Værdien af Delaftalen estimeres at være 40-80 millioner DKK.
Ordregiver forventer at indgå aftale med 5 Konsulentfirmaer på denne Delaftale.
Arbejdssproget er dansk.
Der stilles krav om at Løbende Ydelser kan leveres på Kalenderdage døgnet rundt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Rammeaftalen stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen, herunder »krigsreglen« i persondatalovgivnings § 41, stk. 4.
Rammeaftalen indeholder krav om, at relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelse af Delkontrakter, skal kunne sikkerhedsgodkendes.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at virksomheden kan basere sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre. Virksomheden skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten. Rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul samt CSR ansvar.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
2021.
A). Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via EU-Supply (Ordregivers elektroniske udbudssystem).
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger/tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14.
B). Ansøger skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt ansøgeren/tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på. Ansøger skal underskrive ESPD'en. Der henvises til Udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger ang. ESPD'en.
Ansøgeren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — 7, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakter til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§151-152, jf.§ 153.
C). I ansøgning om prækvalifikation skal ansøgeren angive, hvilke(n) Delaftaler ansøgningen gælder. Hvis dette ikke er angivet, anses ansøgningen at gælde samtlige 9 Delaftaler. Vurderingen af ansøgningerne til de i alt 9 Delaftaler vil foregå uafhængigt. Hver ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. Delaftale. Der afleveres én ESPD pr. Delaftale der ansøges om prækvalifikation til. For yderligere information henvises til udbudsbetingelserne.
D). I relation til punkt II.1.5) og II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for rammeaftalens løbetid. Skønnet er baseret på historiske forbrug af konsulentydelser samt forventning til fremadrettet behov.
E). I relation til punkt II.2.9) bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation pr. Delkontrakt. Såfremt samme juridiske enhed er del af flere ansøgere, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium eller anden form for sammenslutning, skal ansøgerne sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode ansøgere om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende.
F). Ordregiver kræver at ansøger og den juridiske enhed, som ansøger baserer sin økonomiske og finansielle formåen på hæfter solidarisk i hele rammeaftalens løbetid.
G). Ordregiver forbeholder sig ret til at aflyse udbuddet, indtil det er afsluttet med indgåelse af kontrakt.
H.) Ordregiver anser de enkelte Delaftaler som selvstændige aftaler/udbud.
I.) Ordregiver forbeholder sig mulighed for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159. stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
J.) I relation til punkt III.3.2) bemærkes, at der ikke skal anføres navne og faglige kvalifikationer i forbindelse med anmodning om prækvalifikation.
K). I relation til den i punkt IV.2.3) anførte dato bemærkes, at den anførte dato alene er forventet.
L). Jf. punkt IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved anmodning om prækvalifikation samt ved tilbudsafgivning, er dansk. Dog accepteres certifikater og tekniske specifikationer på engelsk.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:https://www.kfst.dk