Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/00073b15-d63c-40de-b44a-21270f120eeb/homepage
Udbyder
Gentofte Kommune
Vindere
Hosting af IP-telefoniplatform
(10.08.2017)
Axcess A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup
Hosting af IP-telefoniplatform
Gentofte Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
19438414
Bernstorffsvej 161
Charlottenlund
2920
Danmark
Kontaktperson: Carsten Pedersen
Telefon: +45 39983399
E-mail: carp@gentofte.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.gentofte.dk
Internetadresse for køberprofilen: www.gentofte.dk
Del II: Genstand
Hosting af IP-telefoniplatform.
Service og drift af Gentofte Kommunes Cisco baserede IP-telefonisystem. Desuden hosting af de virtuelle servere, som anvendes til at installere den nødvendige Cisco IPT software.
Udbuddet omfatter:
— Service og drift af det samlede Cisco IPT system — 24*7*365
— Ca. 2 500 brugere anvender systemet
— Service og drift af Gentofte Kommunes Cisco ISDN30 routere — i alt 5 styk
— Service og drift af opkoblede DECT servere — Spectralink (Kirk) — i alt 8 styk
— Hosting af virtuelle servere — forventet antal er 8 styk fordelt redundant på mindst 2 fysiske servere
— Leje af de nødvendige virtuelle servere i hostingudbyders datacenter
— Level 2 konfiguration af Cisco IPT miljøet
— Håndtering af fejlmeldinger fra Gentofte Kommune ang. Cisco IPT miljø.
2 x 12 måneder.
Kontrakten kan forlænges i op til 2 perioder af 12 måneder.
Ad II.2.7): Det anførte tidspunkt for start er tidspunktet for driftsstart. Implementeringen af IPT-miljøet påbegyndes umiddelbart efter parternes underskrift af kontrakten og skal være færdiggjort senest 30.11.2017.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde et elektronisk fælleseuropæisk udbudsdokument (ESPD). Udfyldelse af ESPD kan foretages direkte i udbudssystemet. Se punkt I.3) ovenfor. Udbudsmaterialet omfatter en vejleding til udfyldelse af ESPD. Ordregiver anbefaler, at tilbudsgiver læser denne vejledning.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på en enheds økonomiske og finansielle formåen, skal tilbudsgiver uploade et særskilt ESPD med de oplysninger, der anmodes om i ESPD del II, A og B samt del III og IV for hver enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på. De særskilte ESPD skal underskrives af de pågældende enheder, som tilbudsgiver baserer sig på. Ordregiver skal benytte ESPD som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder de anførte minimumskrav til økonomisk og finansiel kapacitet.
En sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal påtage sig at hæfte solidarisk, og der skal udpeges en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til Ordregiver.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke befinde sig i en udelukkelsesgrund, som angivet i lov nr. 1564 af 15.12.2014 (Udbudsloven) §§ 135, 136 samt 137, stk. nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning«.
Vedr. dokumentation:
Ordregiver skal, jf. udbudslovens § 151 stk. 1, kræve dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD fra den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakt til.
Dokumentationen skal fremlægges i form af en attest eller lignende i henhold til nationale regler i tilbudsgivers hjemland. Det skal dokumenteres, at tilbudsgiver samt medlemmer af bestyrelse, direktion eller tilsynsråd ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Danske tilbudsgivere kan som dokumentation for, at de ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, aflevere en serviceattest. Serviceattesten kan indhentes hos Erhvervsstyrelsen via følgende link:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Endvidere gør Ordregiver opmærksom på, at der skal uploades samtykkeerklæringer fra medlemmer af tilbudsgivers bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd til Erhvervsstyrelsen i forbindelse med indhentning af serviceattesten.
Opmærksomheden henledes på, at der for andre enheder, hvis økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen tilbudsgiver baserer sig på, ligeledes skal uploades den ovenfor anførte dokumentation.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål vedrørende udbuddet via udbudssystem Ethics.
Ad II.1.5) og II.2.6): For så vidt angår det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 5 år. Leverandøren vil dermed ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.6): Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter, idet det er Ordregivers vurdering, at Kontrakten ikke hverken it-strategisk, teknisk eller forretningsmæssigt er egnet til at opdele i særskilte delkontrakter.
I relation til punkt III.1.2) og III.1.3) bemærkes det, at tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre. Tilbudsgiver skal i givet fald godtgøre fuldt ud at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge en erklæring eller anden dokumentation for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden, jf. udbudslovens § 144, stk. 2. I modsat fald har Ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon for erklæringen (»Støtteerklæring«), som ligger tilgængelig sammen med resten af udbudsmaterialet og som hvis relevant skal udfyldes udover ESPD.
Ad III.2.2): En sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet mod karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Der gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse af dette, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Interesserede opfordres derfor til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.
Vedr. adgang til udbudsmaterialet samt afgivelse af tilbud:
Adgang til udbudsmaterialet samt fremsendelse af tilbud kan kun ske via udbudssystemet Ethics.
Link til udbudssiden er anført i pkt. I.3).
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
— Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. lovbekendtgørelse 2.6.2016 nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 1.
— Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:www.kfst.dk