Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Vindere
50.70 AV-udstyr - Leverandør nr. 3
(11.01.2018)
Informationsteknik Scandinavia A/S
Ejby Industrivej 91
2600 Glostrup
Opdateringer
Udbuddet overgår til udbud med forhandling, da ordregiver alene har modtaget tilbud, der ikke stemmer overens med de materielle krav i udbudsmaterialet.
Rammeaftale 50.70 AV-udstyr
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
17472437
Zeppelinerhallen, H.C. Hansens Gade 4
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Susanne Taarnehøj
E-mail: st@ski.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale 50.70 AV-udstyr.
Udbuddet vedrører en rammeaftale om levering af AV-udstyr. Nærmere beskrivelse af rammeaftalens genstand kan findes i rammeaftalens bilag VII.A Kravspecifikation. En overordnet beskrivelse findes i udbudsbetingelsernes punkt 4.
Se beskrivelsen ovenfor samt i udbudsmaterialet.
Rammeaftalen kan forlænges 2 gange i 12 måneder pr. forlængelse.
Se herom udbudsbetingelsernes punkt 7.3.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal mindst have en soliditetsgrad (egenkapitalens andel af balancesum) på 10 % i seneste disponible regnskabsår.
Begrænsning af antallet af ansøgere sker efter vurdering af, hvilke ansøgere, der inden for aftalens produkt- og ydelsesområde har dokumenteret de 3 mest relevante referencer. Begrænsning af ansøgere, såfremt der er flere end fem ansøgere, der opfylder mindstekravene til egnethed, vil ske på baggrund af en samlet vurdering. Vurderingen vil ske ud fra følgende 2 kriterier, som vægter lige:
1. Hvilke ansøgere der har leveret flest af de overordnede områder (projektorer, infosystemer med skærme og interaktive produkter), der er omfattet af den kommende aftale, set ud fra den enkeltstående reference, der dækker flest områder.
— Levering indenfor 1 område giver 1 point
— Levering indenfor 3 områder giver 10 point.
— Levering indenfor 2 områder giver 5,5 point (lineær interpolering).
2. Hvilke ansøgere der har leveret det største økonomiske omfang samlet set på de 3 referencer. SKI vurderer den samlede økonomiske volumen af referencerne, hvor ansøgere med en samlet økonomisk volumen på 5 000 000 DKK og derover får 10 point og ansøger med en økonomisk volumen på 300 000 DKK eller mindre får 1 point. De øvrige ansøgere vil blive tildelt point på baggrund af en lineær interpolering mellem 1 og 10 point.
Beregningen af point ved lineær interpolering på 10-pointskalen foretages med 2 decimaler.
Såfremt der ikke kan gennemføres en tilstrækkelig begrænsning af antallet af ansøgere efter vurdering af, hvilke ansøgere, der inden for aftalens aktivitetsområde har dokumenteret de 3 mest relevante referencer, vil en yderligere begrænsning af antallet af ansøgere ske efter antal medarbejdere i seneste regnskabsår, hvor det vil vægte positivt jo flere medarbejdere ansøgeren har haft.
Ansøger skal gennemsnitligt mindst have 20 ansatte medarbejdere (20 årsværk) i seneste disponible regnskabsår.
Ansøger skal have 3 referencer inden for de seneste 3 år fra datoen for offentliggørelse af denne udbudsbekendtgørelse, der opfylder følgende:
1. Hver reference skal vedrøre en konkret ordre.
2. Den samme kunde må kun optræde på 1 reference.
3. Hver reference skal vedrøre en eller flere leverancer i henhold til en ordre, der er gennemført indenfor de seneste 3 år.
4. Hver reference skal indeholde levering, montering og projektstyring i relation til et eller flere af følgende områder:
— Projektorer
— Infosystemer med skærme
— Interaktive produkter (tavler, projektorer, touchskærme).
5. Referencerne skal samlet set omfatte levering, montering og projektstyring i relation til alle følgende områder:
— Projektorer
— Infosystemer med skærme
— Interaktive produkter (tavler, projektorer, touchskærme).
6. Hver reference skal indeholde oplysninger om følgende forhold:
— Områder, der er omfattet af leverancen, jf. de nævnte områder (projektorer, infosystemer med skærme og interaktive produkter) (angives i feltet beskrivelse)
— Referencens samlede økonomiske volumen i DKK (angives i feltet beløb)
— Tidspunktet for referencens udførelse (angives i felterne startdato og slutdato)
— Kundens navn, herunder gerne kontaktperson, tlf.-nr. og e-mailadresse (angives i feltet modtagere).
Ansøgere skal alene vedlægge 3 referencer. Ansøgere må ikke vedlægge mere end 3 referencer.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ansøger/tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, som angivet i udbudslovens §§ 135 og 136. Samme må endvidere ikke være omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151.
Ad I.3): Der er mulighed for at stille spørgsmål til udbuddet via SKI's udbudssystem ETHICS.
Ad II.1.5): Fsva. det anførte beløb bemærkes, at der er tale om et skønnet forbrug over 4 år opgjort på baggrund af kundernes forventede forbrug. Leverandørerne vil ikke kunne støtte ret på disse tal, men bærer fuldt ud den kommercielle risiko i såvel opadgående som nedadgående retning.
Ad II.1.6) Der vil efterfølgende, under rammeaftalens drift, gennemføres tildelinger af kontrakter (direkte tildeling og miniudbud). Dette vil indirekte føre til yderligere opdeling i konkrete kontrakter blandt de leverandører der er part i rammeaftalen.
Ad III.2.2): En sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) skal afgive tilbud under iagttagelse af konkurrencereglerne, herunder i relation til forbuddet om karteldannelse.
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Elektronisk fælles europæisk udbudsdokument (ESPD):
Ansøger skal i forbindelse med anmodning om prækvalifikation udfylde en elektroniske version af ESPD — kaldet eESPD. Bemærk at ordregiver inden tildeling skal kræve endelig dokumentation herfor i henhold til udbudslovens § 151. For information om udfyldelse og indsendelse af eESPD henvises til udbudsbetingelsernes punkt 9.2.2. I øvrigt henvises til i udbudsbetingelsernes punkt 7.4 og punkt 16.
SKI's kunder og deres forpligtelser under den udbudte rammeaftale er beskrevet i udbudsbetingelserne, og er angivet i aftalens bilag I, inklusive tilhørende excel-fil.
Udbudssystemet ETHICS:
Ansøgning om prækvalifikation og afgivelse af tilbud kan kun ske via ETHICS.
Adgangen til ETHICS sker via SKI's hjemmeside www.ski.dk Her findes der i bunden af siden overskriften »For leverandører« et link til ETHICS. I udbudsoversigten skal klikkes på ikonet til venstre for det udbud/udbudssystem du ønsker at få adgang til. På denne side klikkes på det grønne ikon ud for den pågældende rammeaftale. Der er fri, direkte og fuld elektronisk adgang til prækvalifikations- og udbudsmaterialet.
Har man allerede en brugerprofil, skal man tilmelde sig ved at klikke på »Tilmeld eksisterende bruger«. Eksisterende brugere får ikke tilsendt en ny signatur, men skal anvende den signatur, som brugeren tidligere har modtaget fra ETHICS. Såfremt signaturen er bortkommet, kan denne fornyes via brugerprofilen, som findes i øverste højre hjørne efter login.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 dage efter regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er prækvalificeret, jf. § 7, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12.5.2010 med senere ændringer).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på:
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Internetadresse:www.kfst.dk