Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
WAN udbud
(31.08.2017)
GlobalConnect A/S
Hørskætten 3
2630 Taastrup
WAN udbud
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: IT Contract Management
E-mail: it.contract.management@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://regionsyddanmark.dk/wm500552
Del II: Genstand
WAN udbud.
Udbud af en samlet WAN infrastruktur med det formål at sammenbinde alle kundens lokationer i én fælles WAN infrastruktur med en nærmere specificeret kapacitet, sikkerhed og driftsstabilitet leveret som Network as a Service (NaaS).
Se udbudsmaterialet bilag 3 for nærmere beskrivelse af ydelserne.
Udbud af en samlet WAN infrastruktur med det formål at sammenbinde alle kundens lokationer i én fælles WAN infrastruktur med en nærmere specificeret kapacitet, sikkerhed og driftsstabilitet leveret som Network as a Service (NaaS).
Kundens driftsområder er blandt andet sygehuse, psykiatriske afdelinger og sociale institutioner. Langt størstedelen af de data, der skal transmitteres i den udbudte WAN infrastruktur er derfor personfølsomme data, hvorfor det for Kunden er afgørende, at sikkerheden i den udbudte WAN infrastruktur samt Leverandørens drift heraf er på et tidssvarende og professionelt niveau (krav hertil er defineret i udbudsmaterialets bilag 3 under punkt 3).
Kunden anvender i væsentligt omfang IP-baserede tale og videokommunikationsløsninger, hvorfor det for Kunden er afgørende, at den udbudte WAN infrastruktur har funktionalitet til prioritering af f.eks. trafik til og fra realtidsapplikationer. Kundens krav til denne prioriteringsfunktionalitet er beskrevet i udbudsmaterialets bilag 3 punkt 4.1.5 til punkt 4.1.6.
Den udbudte WAN infrastruktur skal af Kunden anvendes som en Alle-til-alle netværksinfrastruktur, hvor alle forbundne lokationer og medarbejdere herpå frit kan kommunikere henover. På trods af alle-til-alle princippet, ønsker Kunden en logisk opdeling på den udbudte WAN infrastruktur således, at Kunden efter eget valg kan segmentere dele af trafikken. Kunden er selv ansvarlig for fordeling af trafik og routning mellem de logiske net, som Leverandøren stiller til rådighed på den udbudte WAN infrastruktur. Kundens krav til den logiske opdeling af den udbudte WAN infrastruktur er beskrevet i udbudsmaterialets bilag 3 punkt 4.1.4.
Af hensyn til kapacitet og udviklingsmuligheder ønsker Kunden, at den udbudte WAN infrastruktur i hovedreglen kun etableres på fiberbaseret fremføring. I udbudsmaterialets bilag 3 punkt 4.2.1 er kravene til dette præciseret yderligere. Kunden efterspørger den udbudte WAN infrastruktur som Network as a Service (NaaS). For Kunden indebærer NaaS, at Leverandøren bærer det fulde ansvar for:
— at anskaffe alle nødvendige komponenter til produktion af den udbudte WAN infrastruktur
— at forestå installation af alle disse komponenter
— at forestå drift af alle disse komponenter
— at sikre at de definerede krav til sikkerhed overholdes
— at vedligeholde alle komponenter, som indgår i produktionen af den udbudte WAN infrastruktur
— at fejlsøge på den udbudte WAN infrastruktur
— at fejlrette på den udbudte WAN infrastruktur
— at supportere den udbudte WAN infrastruktur
— at implementere Service requests
— at sørge for miljømæssig korrekt bortskaffelse af alle komponenter, som indgår i produktionen af den udbudte WAN infrastruktur.
Både den fysiske og ansvarsmæssige snitflade til Leverandøren er defineret som det kundevendte interface på Leverandørens CPE. Kunden vil alene være ansvarlig for klimakontrol samt spændingsforsyning inklusiv UPS til Leverandørens CPE udstyr på Kundens lokationer.
Kunden har en eksisterende WAN infrastruktur baseret på NaaS, og det er denne leverance der genudbydes i nærværende udbud.
Se i udbudsmaterialet for nærmere info.
»Anslået samlet værdi« som er angivet i nærværende udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.5) II.2.6) er blot en estimat og inkluderer alle optioner.
Kunden kan forlænge Kontrakten med op til 2 gange 24 måneder. Kontrakten forlænges ved Kundens skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 90 dage inden Kontraktens oprindelige løbetid udløber.
Se nærmere i Kontraktens punkt 26.
Option om forlængelse af kontraktperioden:
Kunden kan vælge at forlænge Kontrakten 2 gange, hver gang med 24 måneder. Se nærmere i Kontrakten angående forlængelse.
Suppleringskøb af Ydelser:
Kunden kan i kontraktperioden foretage suppleringskøb af de i Kontrakten omfattede Ydelser. Suppleringskøb betragtes som en option i nærværende udbud.
Det estimerede antal suppleringskøb i Kontraktens løbetid fremgår af udbudsbetingelsernes punkt 9.3.2 samt i bilag 8 punkt 5 og 6.
Optionerne vedrører forventet nyoprettelser af forbindelser i Kontraktens løbetid, samt forventet opgradering af forbindelseskapacitet. Kunden er ikke forpligtet til at købe en bestemt mængde af det estimerede antal Ydelser i Kontraktperioden. Kunden er heller ikke forpligtet til at opgradere en bestemt mængde af forbindelserne i kontraktperioden.
Kunden udbyder én samlet WAN løsning til sammenbinding af alle Kundens lokationer. For at sikre lavest mulige tekniske kompleksitet i den samlede løsning vælger Kunden kun, at indgå kontrakt med 1 leverandør.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal som en del af tilbuddet fremsende, »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at Leverandøren ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at Leverandøren opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen. Kunden forbeholder sig dog ret til at indhente supplerende oplysninger.
ESPD skal udfyldes i henhold til anvisningerne i udbudsbetingelsernes punkt 6.
Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 6.
Se nærmere i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Region Syddanmark, Damhaven 12, 7100 Vejle.
Tilbud, der modtages efter tilbudsfristens udløb vil blive udelukket. Det er Leverandørens ansvar, at tilbud fremkommer rettidigt.
Leverandører har ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
De indkomne tilbud vil først blive åbnet efter tilbudsfristens udløb.
Tilbuddene åbnes og evalueres af Kundens arbejdsgruppe bestående af repræsentanter fra Regional IT.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres på Kundens hjemmeside. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. svar på spørgsmål og rettelsesblade downloades fra https://regionsyddanmark.dk/wm500552 Interesserede virksomheder skal selv downloade udbudsdokumenterne og løbende holde sig orienteret om dette udbud på Kundens hjemmeside.
I det tilfælde, hvor Leverandører ikke har fremsendt de af Kunden krævede oplysninger og dokumentationer, forbeholder Kunden sig ret til at indhente supplerende oplysninger og dokumentation inden for de snævre rammer, hvor dette er muligt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.
Enhver Leverandør skal som en del af sit tilbud fremsende de oplysninger om udelukkelsesgrunde, som Kunden anmoder om — se udbudsbetingelserne hele punkt 6. . I den forbindelse skal enhver Leverandører udfylde og vedlægge »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«), som er vedlagt i form af en xml-fil i udbudsmaterialet.
Særlige vilkår:
I nærværende udbud gælder der i øvrigt særlige vilkår for opfyldelse af Kontrakten.
— Arbejdsklausul (CSR): Leverandøren skal sikre, at ansatte hos Leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde Kontrakten i Danmark, er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår i henhold til udkast til Kontrakt (Se nærmere i Bilag 13 CSR).
— Menneskerettigheder: Der stilles i Kontrakten krav om, at Leverandørens Ydelser skal leveres med respekt for nationale og internationale love og regler vedrørende menneskerettigheder, arbejdstagerrettigheder, miljø og antikorruption.
— Databehandleraftale: Den vindende Leverandør vil få adgang til Kundens ukrypterede datatrafik indeholdende personhenførebare data. Leverandøren skal derfor underskrive en databehandleraftale i medfør af persondataloven.
Databehandleraftalen (Bilag 11) samt Fællesregional Databehandlerinstruks (Bilag 11.1) skal underskrives af den vindende Leverandør i forbindelse med kontraktindgåelsen (Bilag 11 og Bilag 11.1 skrives under umiddelbart inden kontraktunderskrivelsen, derfor skal det ikke skrives under ved tilbudsafgivelsen). Såfremt Leverandøren anvender underleverandør til levering af de udbudte Ydelser, skal Leverandøren sørge for at samtlige underleverandører underskriver en særskilt Databehandleraftale (bilag 11 samt bilag 11.1). Underleverandørernes underskrevne version af bilag 11 og bilag 11.1 skal afleveres til Kunden.
Såfremt leverandører går i konsortier skal de udfylde Bilag 12 »Erklæring om fælles hæftelse« og vedlægge det til tilbuddet.
Tilbud skal afgives pr. e-mail til IT Contract Managements mailadresse: it.contract.management@rsyd.dk senest d. 6.6.2017 kl. 12:00.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klagefristerne er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud § 7.
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frist for indgivelse af klage:
45 kalender dage efter at ordregiveren (kunden) har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren (Kunden) har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiveren (kunden) har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren (Kunden) om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfts@kfts.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk/