Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=184921&B=DS
Udbyder
Danske Spil A/S
Opdateringer
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 21-04-2017
Time: 21:30
Læses:
Dato: 23-05-2017
Time: 13:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 21-04-2017
Time: 21:30
Læses:
Dato: 23-05-2017
Time: 13:00
Yderligere oplysninger
Der er tilsyneladende, i forbindelse med upload af bekendtgørelsen, sket en teknisk fejl, der har medført, at fristen for afgivelse af tilbud er angivet forkert. Den korrekte dato er tirsdag den 23.5.2017, kl. 13:00 lokalt tid.
Managementkonsulentydelser
Danske Spil A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
64011715
Korsdalsvej 135
Brøndby
2605
Danmark
Kontaktperson: Trine Dall
Telefon: +45 36720011
E-mail: udbud@danskespil.dk
NUTS-kode: DK012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.danskespil.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/62993
Del II: Genstand
Managementkonsulentydelser.
Rammeaftale om levering af managementkonsulentydelser.
Rammeaftalen omfatter levering af managementkonsulentydelser til Danske Spil A/S. Danske Spil har løbende behov for levering af ekstern rådgivning, analyser m.v. fra managementkonsulenter i forbindelse med kvalificeringen af væsentlige strategiske eller forretningsmæssige beslutninger. Managementkonsulent-ydelserne omfatter rådgivning, analyser, udvikling og implementering inden for — men ikke begrænset til: Analyser og værktøjer til brug for ledelsesmæssige tiltag og beslutninger, herunder som led i og inklusiv virksomhedsstrategier, forretningsudvikling, innovationstiltag, udvikling af distributionskanaler, akkvisitionsstrategier m.v.
Leverandøren skal kunne gennemføre analyser af nuværende strategikapacitet, strategiske muligheder, tendensanalyser, markedsanalyser, interessentanalyser m.v., og opstille scenarier ud fra bl.a. behovsanalyser, kapabiliteter og effektanalyser. Endvidere skal leverandøren kunne udvikle og evaluere alternative strategiske muligheder, samle strategiske beslutninger i én sammenhængende strategi, udvikle og implementere værktøjer til opfølgning på strategiimplementering samt oversætte overordnede strategier til delstrategier beskrevet i konkrete og operationelle handlingsplaner. Derudover skal leverandøren kunne gennemføre kvalitative og kvantitative analyser af organisationens eksterne miljø og interne ressourcer, udarbejde ledelsesinformation samt kommunikere strategier.
Rammeaftalen omfatter managementkonsulenter i tre faser, der kan bestilles i et sammenhængende forløb eller enkeltvis. Leverandøren skal tilbyde alle faser. Fase 1 vedrører rådgivning og analyser. Fase 2 vedrører udviklingsaktiviteter, og fase 3 vedrører implementering, opfølgning og evaluering.
I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af udbuddet i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet),kan det oplyses, at det er ordregivers vurdering, at der er tale om en rammeaftale med sammenhængende leverancer, der er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld m.v.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger m.v.), og
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrørende konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignendesituationer).
Tilbuddet kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i det fælleseuropæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 148, stk. 3. Erklæringerne kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, der omfatter ovennævnte erklæringer.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Tilbudsgivers samlede omsætning i de 2 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed).
Det er et mindstekrav, at tilbudsgivers samlede omsætning pr. år for de seneste to disponible regnskabsår er 80 000 000 DKK.
Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD-dokumentet), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Forelæggelse af en liste over de 3 betydeligste tilsvarende leverancer og tjenesteydelser, tilbudsgiver har udført i løbet af de seneste 3 år, inklusiv navn for referencen, start og slut dato for kontrakten, kundenavn, kontaktnavn hos kunden kort beskrivelse.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver skal kunne fremvise 3 relevante referencer på lignende leverancer inden for de seneste 3 år. Det betyder, at såfremt tilbudsgiver ikke er i stand til at afgive mindst 3 relevante referencer på lignende opgaver, vil tilbudsgivers tilbud ikke blive taget i betragtning.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ved rammeaftalens udløb.
Dette udbud afvikles som et elektronisk udbud via udbudssystemet »EU-supply«.
Tilbudsgiver får fri, direkte og elektronisk adgang til udbudsmaterialet på www.eu-supply.com/ds.asp
Tilbud skal uploades via EU-Supply www.eu-supply.com/ds.asp
Tilbud kan ikke afgives andetsteds eller på anden vis.
Hver tilbudsgiver kan alene afgive 1 tilbud.
Til punkt III.1:
— En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens (UBL)§§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i UBL §137, stk. 1, nr. 2, finder anvendelse, medmindre UBL giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. UBL § 138).
— Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode tilbudsgiver om at fremlægge(endelig)dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet jf. UBL § 151, stk. 2. Ordregiver kan anmode tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiver. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsproceduren.
Følgende dokumentation vil blive krævet:
For opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i UBL § 135, stk. 1 — 3 og den frivillige udelukkelsesgrund i § 137, stk. 1, nr. 2:
For danske virksomheder:
— Serviceattest
— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, er disse ikke p.t. dækket af serviceattesten. Som supplement skal der derfor indleveres:
— Straffeattest for de pågældende personer (normalt vil en dansk »privat straffeattest« kunne anvendes), og
— Tro og love erklæring fra de pågældende personer om, at de ikke er dømt for forhold omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år.
For udenlandske virksomheder:
— Uddrag fra relevant register, certifikat eller tilsvarende dokument(er) udstedt af kompetent myndighed
(hvis sådanne ikke findes, så kan der afgives en erklæring der opfylder kravene i UBL § 153, stk. 2).
Såfremt ovenstående dokumentation ikke omfatter (alle) medlemmer af virksomhedens bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd, skal der indleveres dokumentation for, at de pågældende personer ikke er dømt for forhold omfattet af § 135, stk. 1 i de seneste 4 år. Dette kan fx. være ved en straffeattest (normalt vil en straffeattest udstedt i virksomhedens hjemland kunne anvendes) og/eller en erklæring der opfylder kravene i UBL § 153, stk. 2. Følgende dokumentation vil blive krævet ifht. konsortier: Erklæring om konsortiedannelse. Erklæring er vedlagt udbudsmaterialet og kan anvendes som dokumentation hvis relevant.
Følgende dokumentation vil blive krævet ifht. støtteerklæring fra underleverandører, jf. UBL §144, stk. 2, hvis relevant:
— Støtteerklæring om økonomisk og finansiel formåen
— Støtteerklæring om teknisk og faglig formåen.
Disse erklæringer er vedlagt udbudsmaterialet og kan anvendes som dokumentation hvis relevant.
Følgende dokumentation kræves for mindstekrav til omsætning:
— Erklæring fra revisor indeholdende de i ESPD-dokumentet refererede tal for omsætning
eller
— Revisorpåtegnet årsrapport(er) indeholdende de i ESPD-dokumentet refererede tal for omsætning.
NB: Nogle offentliggjorte årsrapporter indeholder ikke tal for omsætning, men kun for bruttoavance; dette er ikke tilstrækkeligt til verifikation, og i så fald må fremlægges andet materiale der indeholder tal for omsætning (fx interne revisorpåtegnet årsrapport(er) eller en erklæring fra revisor).
Følgende dokumentation kræves for mindstekrav til referencer:
— En skriftlig bekræftelse fra enheden, der er angivet som reference, der bekræfter, at indholdet af den angivne reference er korrekt.
Ordregiverne skal udelukke en tilbudsgiver, hvis denne afgiver groft urigtige oplysninger, har tilbageholdtoplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: kfst@kfst.dk
Klager skal være inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 3529100
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk