23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 073-139367
Offentliggjort
13.04.2017
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Vindere

(13.04.2017)
Goecker A/S
Hejrevej 37
2400 København NV

Anskaffelse af værnsfælles fotoudstyr


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Ditte-Marie Fallesen Kjer
Telefon: +45 72814293
E-mail: fmi-ja-s213@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af værnsfælles fotoudstyr.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38650000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvaret ønsker at anskaffe værnsfælles fotoudstyr til et bredt spænd af arbejdsopgaver, herunder særligt identifikation og dokumentation af henholdsvis fremmede/ukendte skibes tilstedeværelse i dansk farvand samt fremmede/ukendte fly i dansk luftrum og til brug for arbejdets udførelse i Grønland.

I anskaffelsen indgår kamerasæt til uddannelse og træning. Grundet arbejdets karakter skal GPS-informationer indgå i det digitale negativ.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Anskaffelsen foretages i henhold til beskrivelsen i afsnit II.1.4).

Anskaffelsen vedrører endvidere 62 stk. af følgende:

NSN: 6720226282027, MATERIALE: NIKON HUS D-5300

NSN: 6760226282937, MATERIALE: OBJEKTIV AF-S DX NIKKOR 18-300

NSN: 7025226188837, MATERIALE: KORT,HUKOMMELSE,SD,8 GB, EXTREME 111

NSN: 6760226288484, MATERIALE: STATIV,KAMERA SHERPA 5430D

NSN: 8105226282938, MATERIALE: TASKE LOWE TOPLOADER 55AW II

NSN: 6760012953560, MATERIALE: KASSE,OPBEVARING KAMERASÆT PIO PELI1500

NSN: 6760226302851, MATERIALE: FLASH NIKON SPEED LIGHT SB-500.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Datoen i bekendtgørelsens afsnit V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

FMI ønsker at indgå en kontrakt vedrørende anskaffelse af værnsfælles fotoudstyr til et bredt spænd af arbejdsopgaver, herunder særligt identifikation og dokumentation af henholdsvis fremmede/ukendte skibes tilstedeværelse i dansk farvand samt fremmede/ukendte fly i dansk luftrum og til brug for arbejdets udførelse i Grønland.

Der er tale om et meget presserende behov, hvorfor det ikke kan afvente indgåelse af en rammeaftale. Der er endvidere tale om en anskaffelse under tærskelværdierne.

FMI har foretaget en mindre markedsafdækning i forbindelse med anskaffelsen, hvor der blev indhentet tilbud fra 2 leverandører. På baggrund heraf ønsker FMI at indgå kontrakt med Goeker A/S, da Goeker A/S blev vurderet billigst.

På baggrund af ovennævnte vurderer FMI, at anskaffelsen kan ske med hjemmel i udbudslovens § 80, stk. 5 (udbudsdirektivets artikel 32, stk. 2, nr. c).

FMI planlægger desuden at udbyde en rammeaftale til anskaffelse af fotomateriel i løbet af år 2017, med henblik på at dække FMI's løbende anskaffelsesbehov for en 4-årig periode.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
30/03/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Goecker A/S
Hejrevej 37
København NV
2400
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 800 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhversstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den i afsnit V.2.3) nævnte leverandør. Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister i øvrigt kan der henvises til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for en ordregivers beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: klst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/04/2017

Send til en kollega

0.048