23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fødevarestyrelsen

GC-MSMS til analyse af PAH


Fødevarestyrelsen

276911-2025 - Resultater
Danmark – Massespektrometer – GC-MSMS til analyse af PAH
OJ S 83/2025 29/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fødevarestyrelsen
E-mail simor@fvst.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel GC-MSMS til analyse af PAH
Beskrivelse Fødevarestyrelsens Laboratorium udbyder indkøb af et ”state of the art” GC-MSMS-instrument (Gaschromatografi koblet med triple quadropol massespektrometer) inklusiv option på køb af et ekstra GC-MSMS-instrument og optioner på køb af flere ekstra års Service Level Agreement. Systemet skal være egnet til kvantitativ og kvalitativ analyse af PAH (polyaromatiske hydrocarboner).
Identifikator for proceduren 277e6e7a-19d9-4326-a4e4-b65bc7b5a37a
Tidligere bekendtgørelse a842cfd1-5a9a-44b0-842d-938b88122b67-01
Intern ID K24-0065
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens afsnit II. Udbuddet omfatter udelukkende en tilbudsfase.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel GC-MSMS til analyse af PAH
Beskrivelse Fødevarestyrelsens Laboratorium udbyder indkøb af et ”state of the art” GC-MSMS-instrument (Gaschromatografi koblet med triple quadropol massespektrometer) inklusiv option på køb af et ekstra GC-MSMS-instrument og optioner på køb af flere ekstra års Service Level Agreement. Systemet skal være egnet til kvantitativ og kvalitativ analyse af PAH (polyaromatiske hydrocarboner).
Intern ID K24-0065
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38433100   Massespektrometer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Udbuddet omfatter endvidere option på køb af et ekstra GC-MSMS-instrument og optioner på køb af flere ekstra års Service Level Agreement.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Tildelingskriteriet evalueres ud fra tilbudsgivers besvarelse af Bilag 3
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Ease of use
Beskrivelse Tildelingskriteriet evalueres ud fra tilbudsgivers besvarelse af kvalitetskravene: A1.a8 A1.b5 A1.b6 A1.d3 A1.d10 A1.d11 A1.d12 A1.d13
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Demonstration and courses
Beskrivelse Tildelingskriteriet evalueres ud fra tilbudsgivers besvarelse af kvalitetskravene: A3.b A3.c A4.e A4.f
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Environmental consideration
Beskrivelse Tildelingskriteriet evalueres ud fra tilbudsgivers besvarelse af kvalitetskravene: A5.a A5.b
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevetudvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tilligeangive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Fødevarestyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Fødevarestyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Fødevarestyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Fødevarestyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 270 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Agilent
Tilbud
Tilbud – Identifikator GC-MSMS til analyse af PAH - Agilent
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 270 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten GC-MSMS til analyse af PAH - Agilent
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 17/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 25/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Fødevarestyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fødevarestyrelsen
Registreringsnummer 62534516
Postadresse Stationsparken 31-33
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Simon Rasmussen
E-mail simor@fvst.dk
Telefon +45 72275218
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 35291095
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Agilent
Registreringsnummer 21852902
Postadresse produktionsvej 42
By glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 88305812
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e03f5a73-ee24-4bfc-86e1-800cd87ed74e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/04/2025   09:02:18 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/04/2025   09:31:25 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 276911-2025
EUT-S-nummer 83/2025
Offentliggørelsesdato 29/04/2025

Send til en kollega

0.109