1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Fødevarestyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammeaftale om konsulentbistand til Dataflex vedligeholdelse og udvikling
Beskrivelse
:
Overordnet set skal Leverandøren levere applikationsdrift, vedligeholdelse, udvikling, support, rådgivning samt oplæring relateret til kundens eksisterende IT-system DataFlex. Fødevarestyrelsens Udbetalingsenhed ønsker bistand til udvikling og kodning af applikationer i DataFlex til sagsbehandling og udbetalinger af erstatninger og kompensation til minkvirksomheder og følgeerhverv samt eventuelt andre erstatningsordninger. Mere specifikt drejer det sig om udvikling og kodning af sagsstyringsværktøjer til sagsbehandling og understøttende rapportering i BI (Business Intelligence). Herunder kodning af grafiske brugerflader, opsætning af indtastningsfelter og kodning af interne afhængigheder i applikationerne, som sikrer korrekt sagsbehandling og minimerer risikoen for systematiske fejl. Endvidere skal systemarkitekturen og den underliggende kodning tilsikre finansiel sikkerhed og kontrol i alle led i sagsbehandlingen samt beregningen af erstatningsbeløb i form af godkendelser som kvalitetssikring og styring af udbetalinger. Der skal endvidere udarbejdes og kodes applikationer til registrering af data fra minkvirksomheder i databaseform til brug for beregning af den endelige erstatning. Endvidere registrering af foretagne udbetalinger på udbetalingstype og SUM (SQL-database). Opsætning af AD-styring ved strukturering af adgang og rettigheder i sagsbehandlingssystemet. I den forbindelse tilsikre, at certifikater er opdaterede og valide. Endeligt støtte til opgradering af DataFlex i eksisterende system til håndtering af eksternaliteter fra antivirus-løsning. Opgraderingerne har til formål at sikre stabile og sikre systemer ved at patche systemer og opgradere til nye versioner.
Identifikator for proceduren
:
9008b926-a9d1-4158-8e11-111d93fc70f3
Tidligere bekendtgørelse
:
efa48236-db61-4581-b59d-55dddb276cce-01
Intern ID
:
2024-42-1349-00102
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 560 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
1 560 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da den udbudte ydelses karakter indebærer, at en opdeling af kontrakten vil være uhensigtsmæssig. Det vurderes herunder af hensyn til driftssikkerhed, økonomi og ansvarsfordeling, at opdeling af kontrakten vil være uhensigtsmæssig. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rammeaftale om konsulentbistand til Dataflex vedligeholdelse og udvikling
Beskrivelse
:
Overordnet set skal Leverandøren levere applikationsdrift, vedligeholdelse, udvikling, support, rådgivning samt oplæring relateret til kundens eksisterende IT-system DataFlex. Fødevarestyrelsens Udbetalingsenhed ønsker bistand til udvikling og kodning af applikationer i DataFlex til sagsbehandling og udbetalinger af erstatninger og kompensation til minkvirksomheder og følgeerhverv samt eventuelt andre erstatningsordninger. Mere specifikt drejer det sig om udvikling og kodning af sagsstyringsværktøjer til sagsbehandling og understøttende rapportering i BI (Business Intelligence). Herunder kodning af grafiske brugerflader, opsætning af indtastningsfelter og kodning af interne afhængigheder i applikationerne, som sikrer korrekt sagsbehandling og minimerer risikoen for systematiske fejl. Endvidere skal systemarkitekturen og den underliggende kodning tilsikre finansiel sikkerhed og kontrol i alle led i sagsbehandlingen samt beregningen af erstatningsbeløb i form af godkendelser som kvalitetssikring og styring af udbetalinger. Der skal endvidere udarbejdes og kodes applikationer til registrering af data fra minkvirksomheder i databaseform til brug for beregning af den endelige erstatning. Endvidere registrering af foretagne udbetalinger på udbetalingstype og SUM (SQL-database). Opsætning af AD-styring ved strukturering af adgang og rettigheder i sagsbehandlingssystemet. I den forbindelse tilsikre, at certifikater er opdaterede og valide. Endeligt støtte til opgradering af DataFlex i eksisterende system til håndtering af eksternaliteter fra antivirus-løsning. Opgraderingerne har til formål at sikre stabile og sikre systemer ved at patche systemer og opgradere til nye versioner.
Intern ID
:
2024-42-1349-00102
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option på udvidelse af rammeaftalens økonomiske omfang i overensstemmelse med Rammeaftalens punkt 2.2.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
3
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
1
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kunden har option på at forlænge Rammeaftalen én gang á 12 måneder udover Rammeaftalens faste løbetid på tre år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 560 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
1 560 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da den udbudte ydelses karakter indebærer, at en opdeling af kontrakten vil være uhensigtsmæssig. Det vurderes herunder af hensyn til driftssikkerhed, økonomi og ansvarsfordeling, at opdeling af kontrakten vil være uhensigtsmæssig. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Vurderes på baggrund af bilag 10a
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vurderes på baggrund af bilag 8, 4, 9 og 11. Kvalitet er inddelt i delkriterierne Nøgleressourcer og Tilbudsgiverens metoder
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tilligeangive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Fødevarestyrelsen
Organisation, der udfører betalingen
:
Fødevarestyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Fødevarestyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
1 200 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
1 560 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Sture ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af rammeaftale om konsulentbistand til Dataflex vedligeholdelse og udvikling - Sture ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 170 000,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af rammeaftale om konsulentbistand til Dataflex vedligeholdelse og udvikling - Sture ApS
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
28/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
25/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Fødevarestyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
1 170 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
1 170 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Fødevarestyrelsen
Registreringsnummer
:
62534516
Postadresse
:
Stationsparken 31-33
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Simon Rasmussen
Telefon
:
+45 72275218
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 35291095
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Sture ApS
Registreringsnummer
:
21799785
Postadresse
:
Grøndalsvej 10 3 Th
By
:
Frederiksberg
Postnummer
:
2000
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 40597020
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
ec9e92a0-682c-44bf-ae7e-018701413012
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/04/2025
06:15:21 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
28/04/2025
06:31:09 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
274874-2025
EUT-S-nummer
:
83/2025
Offentliggørelsesdato
:
29/04/2025