23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

TårnbyForsyning Service A/S

Indkøb af GIS-System


TårnbyForsyning Service A/S

271914-2025 - Resultater
Danmark – Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende) – Indkøb af GIS-System
OJ S 82/2025 28/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn TårnbyForsyning Service A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af GIS-System
Beskrivelse TårnbyForsyning Service A/S har med udbuddet til formål at indgå én kontrakt med én leverandør. Kontrakten omfatter levering, implementering, herunder test, videreudvikling, hosting, vedligeholdelse og support af et GIS-system. TårnbyForsyning Service A/S betaler bl.a. løbende licens pr. bruger. Kontrakten har en løbetid på 4 år fra ikrafttrædelsesdatoen. TårnbyForsyning Service A/S har option på at forlænge kontrakten 4 gange på uændrede vilkår med 1 år ad gangen. Efter udløbet af de første 8 år af kontraktens løbetid kan kontrakten forlænges på uændrede vilkår, hvilket kræver enighed mellem Parterne.
Identifikator for proceduren f8e657b9-cea3-4662-b6ac-b3907b6eb136
Tidligere bekendtgørelse 4c51b6c6-f452-4b1b-87bc-be010c15f620-01
Intern ID 71706
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud efter art. 47 i Forsyningsvirksomhedsdirektivet (Europa Parlamentets og Rådets direktiv 2014/25/EU af 26. februar 2014) som implementeret ved bekendtgørelse nr. 1624 af 15. december 2015 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport og posttjenester, som ændret ved Bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022. Der gennemføres således en prækvalifikationsfase, hvor Ordregiver vil prækvalificere de tre bedstegnede ansøgere. Herefter gennemføres forhandlinger inden kontrakttildelingen, men Ordregiver forbeholder sig dog retten til at antage tilbud afgivet i forbindelse med den første tilbudsfrist uden forudgående forhandlinger, hvis Ordregiver vurderer, at der ikke er behov for at gennemføre forhandlinger. Tilbudsgiver bør derfor sikre, at tilbuddet er udformet på sådan en måde, at Kontrakten så vidt muligt kan indgås uden forhandlinger og uden forudgående drøftelser mellem Ordregiver og tilbudsgiver.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  38221000   Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212517   Udvikling af it-programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ydelserne omfattet af kontrakten, skal leveres til: TårnbyForsyning Service A/S Gemmas Alle 39 2770 Kastrup
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger ESPD, støttende enheder, konsortier og underleverandører: Ansøger skal afgive oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed, hvilket sker digitalt via udbudsplatformen (EU-Supply), til foreløbig dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, samt til foreløbig opfyldelse af ordregives krav til egnethed. Ordregiver kræver, at ansøger udfylder det fælleseuropæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med afgivelse af ansøgning til prækvalifikation. ESPD’et er ansøgers ”egenerklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, samt opfylder egnethedskravene til udbuddet. Ansøger, evt. konsortiedeltagere og/eller evt. støttende virksomheder skal underskrive deres respektive ESPD’er. Såfremt et afleveret ESPD ikke er underskrevet, tager ordregiver forbehold for at lade dette berigtige, jf. art. 76, stk. 4 i forsyningsvirksomhedsdirektivet. Besvarelsen af ESPD-dokumentet foregår som den øvrige tilbudsgivning via EU-Supply. Udelukkelsesgrunde: Ansøger og evt. støttende enheder må ikke være omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 134 a-137, jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen. Ansøger og evt. støttende enheder må endvidere ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.), nr. 3 (konkurrencefordrejende aftaler). Ordregiver vil under overholdelse af proportionalitetsprincippet foretage vurderingen af, hvorvidt ansøgere eller evt. støttende enheder er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde. Ordregiver kan ikke udelukke en ansøger, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135- 137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis Ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis ansøger ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for ansøgerens pålidelighed. Om hvad der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3, jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen. Til vurdering af en økonomisk aktørs dokumentation af pålidelighed vil ordregiver indhente en vejledende udtalelse hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, jf. udbudslovens § 138, stk. 1.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af GIS-System
Beskrivelse TårnbyForsyning Service A/S har med udbuddet til formål at indgå én kontrakt med én leverandør. Kontrakten omfatter levering, implementering, herunder test, videreudvikling, hosting, vedligeholdelse og support af et GIS-system. TårnbyForsyning Service A/S betaler bl.a. løbende licens pr. bruger. Kontrakten har en løbetid på 4 år fra ikrafttrædelsesdatoen. TårnbyForsyning Service A/S har option på at forlænge kontrakten 4 gange på uændrede vilkår med 1 år ad gangen. Efter udløbet af de første 8 år af kontraktens løbetid kan kontrakten forlænges på uændrede vilkår, hvilket kræver enighed mellem Parterne.
Intern ID 71706
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  38221000   Geografiske informationssystemer (GIS eller tilsvarende)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72212517   Udvikling af it-programmel, 72250000   System- og supporttjenester, 72261000   Programmelsupport
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at forlænge kontrakten 4 gange på uændrede vilkår med ét (1) år ad gangen. Efter udløbet af de første 8 år af kontraktens løbetid kræver forlængelse af kontrakten enighed mellem parterne.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Ydelserne omfattet af kontrakten, skal leveres til: TårnbyForsyning Service A/S Gemmas Alle 39 2770 Kastrup
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Kontrakten løber i fire (4) år fra ikrafttrædelsesdatoen. Ordregiver har option på at forlænge kontrakten 4 gange på uændrede vilkår med ét (1) år ad gangen. Efter udløbet af de første 8 år af kontraktens løbetid kræver forlængelse af kontrakten enighed mellem parterne.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 8 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger ESPD, støttende enheder, konsortier og underleverandører: Ansøger skal afgive oplysninger vedrørende udelukkelse og egnethed, hvilket sker digitalt via udbudsplatformen (EU-Supply), til foreløbig dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, samt til foreløbig opfyldelse af ordregives krav til egnethed. Ordregiver kræver, at ansøger udfylder det fælleseuropæiske udbudsdokument, i daglig tale ESPD, i forbindelse med afgivelse af ansøgning til prækvalifikation. ESPD’et er ansøgers ”egenerklæring”, der fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske og frivillige udelukkelsesgrunde, samt opfylder egnethedskravene til udbuddet. Ansøger, evt. konsortiedeltagere og/eller evt. støttende virksomheder skal underskrive deres respektive ESPD’er. Såfremt et afleveret ESPD ikke er underskrevet, tager ordregiver forbehold for at lade dette berigtige, jf. art. 76, stk. 4 i forsyningsvirksomhedsdirektivet. Besvarelsen af ESPD-dokumentet foregår som den øvrige tilbudsgivning via EU-Supply. Udelukkelsesgrunde: Ansøger og evt. støttende enheder må ikke være omfattet af nogle af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 134 a-137, jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen. Ansøger og evt. støttende enheder må endvidere ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.), nr. 3 (konkurrencefordrejende aftaler). Ordregiver vil under overholdelse af proportionalitetsprincippet foretage vurderingen af, hvorvidt ansøgere eller evt. støttende enheder er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde. Ordregiver kan ikke udelukke en ansøger, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135- 137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, selvom vedkommende er omfattet af en eller flere udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 138. Der kan alene ske udelukkelse på den baggrund, hvis Ordregiver har meddelt ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis ansøger ikke inden for en passende frist har forelagt tilstrækkelig dokumentation for ansøgerens pålidelighed. Om hvad der fordres til tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3, jf. § 11 i Implementeringsbekendtgørelsen. Til vurdering af en økonomisk aktørs dokumentation af pålidelighed vil ordregiver indhente en vejledende udtalelse hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, jf. udbudslovens § 138, stk. 1.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit om tildelingskriterier og evalueringsmetode.
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit om tildelingskriterier og evalueringsmetode.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. § 7, stk. 1 i klagenævnsloven. Endvidere skal evt. klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud /vejledning/
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren TårnbyForsyning Service A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten TårnbyForsyning Service A/S
Organisation, der udfører betalingen TårnbyForsyning Service A/S
Organisation, der underskriver kontrakten TårnbyForsyning Service A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 5 996 600,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Geoinfo A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Indkøb af GIS-System - Geoinfo A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 5 996 600,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Indkøb af GIS-System - Geoinfo A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 11/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 08/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten TårnbyForsyning Service A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn TårnbyForsyning Service A/S
Registreringsnummer 32667759
Postadresse Gemmas Alle 39
By Kastrup
Postnummer 2770
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Jesper Jensen
Telefon +45 51854456
Internetadresse https://taarnbyforsyning.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Geoinfo A/S
Registreringsnummer 15524286
Postadresse Stationsparken 37, 4.sal
By Glostrup
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail dorthee@geoinfo.dk
Telefon +45 61555803
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e2e6680f-9fe7-4ceb-a774-28421be53f0f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/04/2025   14:42:09 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/04/2025   15:31:02 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 271914-2025
EUT-S-nummer 82/2025
Offentliggørelsesdato 28/04/2025

Send til en kollega

0.038