Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Greve Kommune
Vindere
(12.07.2017)
GlobalConnect A/S
2630 Taastrup
Kontrakt vedrørende drift, support og asset management ydelser
Greve Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
44023911
Rådhusholmen 10
Greve
2670
Danmark
Kontaktperson: Change Manager Kim E. Herrun
E-mail: it-udbud@greve.dk
NUTS-kode: DK02
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.greve.dk/
Del II: Genstand
Kontrakt vedrørende drift, support og asset management ydelser.
Udbuddet vedrører en outsourcingkontrakt vedrørende levering af drift, support og asset management ydelser i relation til Greve Kommunes It-infrastruktur. Greve Kommune har tidligere udbudt driften og vedligeholdelsen af sin IT-infrastruktur, men udbyder nu også sin servicedesk. Udbuddet omfatter transition og transformation, herunder migrering og konvertering, af Greve Kommunes nuværende IT-miljøer og data hos Greve Kommunes nuværende driftsleverandør til de etablerede miljøer eller cloud-tjeneste hos den overtagende driftsleverandør samt asset management af Greve Kommunes hardware og softwaremiljø.
Den udbudte ydelse består i levering af drift af Greve Kommunes IT-infrastruktur, supportering af de leverede ydelser inkl. servicedesk samt asset management på PC'ere i Greve Kommunes administration, tilhørende institutioner og skoler, herunder bl.a. klargøring og opsætning af nyt hardware, fremstilling og vedligeholdelse af software pakker og images samt deployment. Den udbudte ydelse er nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.
Greve Kommune kan forlænge kontraktens løbetid med 2 gange 12 måneder.
Den i pkt. II.1.5) og pkt. II.2.6) anslåede værdi omfatter den samlede kontraktperiode inkl. optioner på forlængelse af kontrakten (5 + 2 år).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Kontrakten indeholder bestemmelser om overholdelse af CSR-forpligtelser samt en arbejdsklausul. Der henvises til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse.
Del IV: Procedure
Det er ikke muligt for tilbudsgiverne at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Greve Kommune har i september 2016 i EU-Tidende under nr. 2016/S 172-309096 udbudt en tilsvarende ydelse, men dette udbud er efterfølgende blevet annulleret. I forhold til udbuddet fra september 2016 er den væsentligste ændring, at leverandørens vederlag for transitionsydelser skal faktureres over kontraktens 5-årige levetid, og at leverandøren skal stille en bankgaranti som sikkerhed for sine forpligtelser i henhold til kontrakten. Derudover er en del af de krav, som i det tidligere udbud var konkurrencekrav, gjort til mindstekrav. Derudover er der foretaget flere andre, mindre tilpasninger af udbudsbetingelser, kontrakt og bilag, herunder indsat bestemmelser i kontrakten om overholdelse af CSR-forpligtelser samt en arbejdsklausul.
Størstedelen af udbudsmaterialet er fuldt tilgængeligt på http://www.greve.dk/itudbud Greve Kommune vurderer dog, at bilag 13 og bilag 8.3.b til den udbudte kontrakt indeholder fortrolige oplysninger om Greve Kommunes it-infrastruktur og it-sikkerhedspolitik, som ikke bør gøres offentligt tilgængelige. Tilbudsgiver kan få tilsendt disse bilag ved at rette skriftlig henvendelse til Greve Kommunes kontaktperson, jf. pkt. I.1), hvorefter tilbudsgiver vil få tilsendt en kort erklæring om fortrolighed, som skal afgives inden udlevering af de nævnte bilag, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 6.1.3.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Eventuel klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud af 12.5.2010 med senere ændringer.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://kfst.dk