23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteministeriet Departementet

Grænsehandelsdata - brugerpanel


Skatteministeriet Departementet

265884-2025 - Resultater
Danmark – Indsamling og bearbejdning af data – Grænsehandelsdata - brugerpanel
OJ S 80/2025 24/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Grænsehandelsdata - brugerpanel
Beskrivelse Udbud med forhandling uden offentliggørelse af en bekendtgørelse Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Aftalen omhandler dataindsamling om danskernes køb af udvalgte nydelsesmidler og fødevarer foretaget både i Danmark og i udvalgte grænseområder i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som halvårlige registreringer af faktiske køb via kvitteringer fra et brugerpanel på mindst 3.000 personer. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser.
Identifikator for proceduren 4caf8822-6216-4b1d-b96b-7c51921be64c
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72314000   Indsamling og bearbejdning af data
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Grænsehandelsdata
Beskrivelse Data fra brugerpanel
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72314000   Indsamling og bearbejdning af data
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Bedste forhold mellem pris og kvalitet
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Skatteministeriet Departementet
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 226 390,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Der er kun modtaget uregelmæssige eller uantagelige tilbud som svar på en foregående bekendtgørelse. Alle og kun de tilbud i den foregående procedure, som opfylder udvælgelseskriterierne, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder de formelle krav, blev inkluderet i forhandlingerne
Anden begrundelse Ingen konditionsmæssige tilbud i det offentliggjorte udbud
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn YouGov CP Denmark ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vindende tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 226 390,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt med vindende tilbudsgiver
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Registreringsnummer 34730466
Postadresse Nicolai Eigtveds Gade 28
By København K
Postnummer 1402
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon 72377732
Denne organisations roller
Køber
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn YouGov CP Denmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 44286696
Postadresse Nicolai Eigtveds Gade 28
By København
Postnummer 1717
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Telefon 72377732
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
11. Information om klager
11.1.
Teknisk gennemgangsidentifikator REV-0002
Klage eller afgørelses-ID Ingen klage
Titel på klage eller afgørelse Ingen klage
Beskrivelse af klage eller afgørelse Ingen klage
Dato for klage eller afgørelse 01/04/2025
Type af retsmiddel i afgørelsen Midlertidig foranstaltning
Emnet af uregelmæssighed der klages over eller afgørelsen omhandler Andet
Klage eller afgørelse Afgørelse 
Typen af afgørelse Andet
Type af klageorgan Første instans
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 59a4126f-9678-46b4-bd47-815fa598a749   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/04/2025   13:58:20 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 265884-2025
EUT-S-nummer 80/2025
Offentliggørelsesdato 24/04/2025

Send til en kollega

0.047