23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Aalborg Universitet

Udbud af kontrakt om security operations center (SOC)


Aalborg Universitet

265840-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om security operations center (SOC)
OJ S 80/2025 24/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Universitet
E-mail pemo@adm.aau.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om security operations center (SOC)
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af sikkerhedsservices til AAU i form af en SOC-ydelse. Det omfatter proaktiv overvågning af it-sikkerheden og mitigering af potentielle og/eller aktuelle it-sikkerhedsrisici i tæt samarbejde med AAU. Leverandøren skal rådgive AAU om optimering af it-sikkerheden og komme med forbedringsforslag til it-sikkerheden. Leverandøren skal monitorere AAU’s systemer for at identificere og håndtere it-trusler eller it-angreb. Leverandøren skal levere en SOC-ydelse, der skal være tilgængelig 24/7/365.
Identifikator for proceduren a158e10b-b1a6-44f2-bc6e-43b7ff75c41a
Tidligere bekendtgørelse a1725366-7909-4a58-9941-27f8ad54e437-01
Intern ID 50362
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling efter reglerne i udbudsloven (Lov nr. 1564 af 15/12/2015 med senere ændringer). Begrundelsen for at anvende proceduren udbud med forhandling er, at kontraktens ydelser er så komplekse, at en detaljeret og fuldstændig gennemgang af alle tekniske, retlige og økonomiske forhold nødvendiggør en forudgående forhandling. Der er således en forudgående prækvalifikation, hvorefter der startes en forhandlingsproces med den prækvalificerede. Der henvises til udbudsbetingelser for en nærmere beskrivelse af forhandlingsforløbet.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Ydelserne skal leveres via fjernadgang, men kan også kræve fysisk tilstedeværelse på en af AAU's lokationer i Danmark.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om security operations center (SOC)
Beskrivelse Udbuddet omfatter levering af sikkerhedsservices til AAU i form af en SOC-ydelse. Det omfatter proaktiv overvågning af it-sikkerheden og mitigering af potentielle og/eller aktuelle it-sikkerhedsrisici i tæt samarbejde med AAU. Leverandøren skal rådgive AAU om optimering af it-sikkerheden og komme med forbedringsforslag til it-sikkerheden. Leverandøren skal monitorere AAU’s systemer for at identificere og håndtere it-trusler eller it-angreb. Leverandøren skal levere en SOC-ydelse, der skal være tilgængelig 24/7/365.
Intern ID 50362
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten er uopsigelig de første 3 år. Herefter har AAU en generel opsigelsesadgang med 6 måneders varsel. Kontraktens maksimale løbetid er 10 år, hvorfor den vil udløbe senest 10 år efter ikrafttræden uden opsigelse.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Ydelserne skal leveres via fjernadgang, men kan også kræve fysisk tilstedeværelse på en af AAU's lokationer i Danmark.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse AAU vil foretage en skønsmæssig vurdering af i hvor høj grad det tilbudte opfylder AAU’s ønsker og behov ud fra pointskala fra 0 til 10, jf. nærmere beskrivelse i udbudsbetingelser.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse De tilbudte priser, der samlet giver en evalueringspris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. Klage over udbud eller beslutninger i udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Aalborg Universitet
Organisation, der udfører betalingen Aalborg Universitet
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg Universitet
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 13 575 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Nuuday A/S - TDC Erhverv
Tilbud
Tilbud – Identifikator 50362
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 13 575 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet ja
Rangfølge på listen over vindere 1
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel Kontrakt om security operations center (SOC)
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 31/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 23/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Aalborg Universitet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Aalborg Universitet
Registreringsnummer 29102384
Postadresse Fredrik Bajers Vej 7K
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Per Mollerup
E-mail pemo@adm.aau.dk
Telefon 61967551
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Nuuday A/S - TDC Erhverv
Registreringsnummer 40075291
By København SV
Postnummer 2450
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail info@nuuday.com
Telefon 70709090
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID d3c95a01-f546-44cc-9441-34a9ace3dd28   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/04/2025   09:11:01 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/04/2025   10:34:20 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 265840-2025
EUT-S-nummer 80/2025
Offentliggørelsesdato 24/04/2025

Send til en kollega

0.047