1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Sjælland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt om levering og vedligeholdelse af LIMS til genetik
Beskrivelse
:
1: Baggrund Ved nærværende udbud ønsker Region Sjælland (Ordregiver) at indgå en kontrakt om anskaffelse af LIMS (Laboratory Information Management System) dedikeret til genetik til Region Sjællands Center for Klinisk Genetik og Genomisk Diagnostik. Ordregivers anvendelse af LIMS til genetik området (i det følgende omtalt om "Løsningen") har til formål digitalt at understøtte laboratoriearbejdet i Center for Klinisk Genetik og Genomisk Diagnostik (i det følgende omtalt som "Centret"), som erstatning for den aktuelle mindre sammenhængende understøttelse, igennem blandt andet flere Excelark samt opslag og registreringer i andre interne systemer. Centret betjener Region Sjællands borgere i form af laboratorieundersøgelser og rådgivning om arveligt betingede sygdomme og tilstande hos patienter og familier, herunder flere kræftformer og sjældne arvelige sygdomme. Centeret udfører analyser i eget laboratorium, men kan også få udført analysemetoder uden for Centret. For analyser, som Centeret selv udfører, afhænger valg af analysemetoder, enten af den rekvirerede undersøgelse eller fund ved screeningsmetode. Nogle analyser i Centeret udløser undersøgelse af flere gener, og det kan være forskelligt fra gen til gen, hvilke analysemetoder, der er behov for. Centret kan således have behov for at tilvælge eller fravælge analysemetoder til en rekvisition. Centret modtager omkring 9000 rekvisitioner om året, hvoraf omkring 500 rekvisitioner modtages fra patologiafdelingen. Løsningen skal baseres på et standardiseret konfigurerbart LIMS til genetik og skal understøtte de essentielle dele af Kundens arbejdsgange, herunder særligt: 1)Centrets diagnostiske opgaver ved håndtering af rekvisitioner og prøver, herunder eksempelvis - registrering og overblik over alle analysemetoder og rekvisitionens samt prøvens status - understøttelse af de data, der indgår i et analysetrin understøttelse af arbejdslister - registrering af analyseresultater og tolkning - generering af svar 2) Centrets opgaver forbundet med forskning, herunder eksempelvis - registrering og overblik over alle analysemetoder og projektets samt prøvens status - understøttelse af de data, der indgår i et analysetrin - understøttelse af arbejdslister - registrering af analyseresultater 3) Centrets afrapportering af udførte laboratorieydelser til Centrets faktureringssystem Løsningen skal baseres på et standardiseret konfigurerbart LIMS til genetik og skal omfatte følgende integrationer: 1) Integration mellem Løsningen og Kundens Integrationsplatform, som vil varetage integration til: - Interne systemer: Sundhedsplatformen og BCC Lab (LIMS i Biokemisk Afdeling) - Eksterne systemer: patologi- og genetikdatabank (PGDB) og til Praksislægesystemer samt andre eksterne rekvirenter via VANS-nettet 2) Integration mellem Løsningen og Kundens CPR-opslagsservice 3) Integration mellem Løsningen og Kundens Brugerstyring AD/IDM 4) Integration mellem Løsningen og Kundens Sikkerhedslog Med Løsningen ønskes automatiseret en række opgaver i relation til analyseapparaturer og analysesoftware, herunder analyseapparaturer QiaSymphony, Lunatic, Biomek4000, QX100/QX200, ABI3500, QuantStudio 7 Flex, QuantStudio 12 Flex, Ion Chef, Ion Torrent GeneStudio S5, Illumina NextSeq500 og Qubit 2.0 Fluorometer samt analysesoftware CLC Genomics Workbench, Mutation Surveyor og VarSeq. Løsningen skal kunne understøtte Kundens efterlevelse af ISO DS/EN ISO 15189:2022. Løsningen ønskes også anvendt til at understøtte den forskning som anvender Centrets laboratorie. Der indgår personfølsomme data i Løsningen. Løsningen skal leveres af Leverandøren som en on-premise løsning, herunder vedligeholdelse samt 2. line support. Ved go-live forventes at være omkring 15 samtidige brugere på Løsningen. 2: Hovedydelser Kontrakten omfatter følgende hovedydelser: A: Implementering (herunder analyse workshops, konfigurationer af Løsningen samt projektledelse, test, dokumentation og uddannelse) B: Løbende vedligeholdelse af Løsningen C: Tilknyttede Ydelser (herunder uddannelse og konsulentydelser) D: Optioner, som angivet under 1. Datamigrering 2. Oversættelse og konfigurering af brugergrænseflade og datafelter til dansk sprog 3. Afsendelse af HL7 Rekvisitioner til BizTalk samt modtagelse af HL7 Svar fra BizTalk 4. Integration til SOR 5. Integration til NPN 6. Installation og anvendelse af PoC miljø 7. Integration af samplesheet til QX100 og QX200 8. Integration af samplesheet til ABI3500 9. Integration af samplesheet til QuantStudio 7 Flex 10. Integration af data fra QuantStudio 7 Flex 11. Integration af samplesheet til QuantStudio 12K Flex 12. Integration af data fra QuantStudio 12K Flex 13. Integration af samplesheet til IonChef 14. Integration af samplesheet til Illumina NextSeq500 15. Manuel import af data fra CLC Genomics Workbench 16. Manuel import af data fra VarSeq 17. Manuel import af data fra MutationSurveyor
Identifikator for proceduren
:
93ccc85f-4730-4132-935f-f9c166e53c99
Tidligere bekendtgørelse
:
8a76ed4d-35f3-4ec3-a784-4edc5b0ae4b3-01
Intern ID
:
34957
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Se udbudsbetingelser.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72267100
Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi,
72268000
Levering af programmel,
72311100
Konvertering af data
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ærtekildevej 1
By
:
Ringsted
Postnummer
:
4100
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Informationsmøde: Der vil 4. juli 2024, kl. 14.00-15.00 blive afholdt et informationsmøde. Deltagelse i informationsmødet foregår via Teams, hvorfor Tilbudsgivere, som ønsker at deltage, bedes give besked herom via CTM, hvorefter link vil blive fremsendt. Giver man ikke besked om, at man ønsker at deltage, vil man ikke modtage et link. Meddelelsen skal gives via beskedfunktionen i CTM senest 2 dage inden informationsmødet, og skal indeholde oplysning om, hvem og hvor mange repræsentanter, der deltager. På mødet vil Ordregiver forklare baggrunden for udbuddet samt formålet med den udbudte kontrakt. Ordregiver vil også give en mere generel orientering om udbudsmaterialets opbygning og forhandlingernes forventede forløb. Tilbudsgiver kan stille spørgsmål under informationsmødet. Hvis Ordregiver vurderer, at spørgsmålet ikke egner sig til besvarelse på mødet, vil Ordregiver dog henvise Tilbudsgiver til at stille spørgsmålet skriftligt efter fremgangsmåden under punkt 5 i udbudsbetingelserne. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra informationsmødet, som vil blive meddelt til alle Tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, via CTM. Ordregiver kan vælge at afholde yderligere informationsmøder end angivet ovenfor, hvilket i så fald vil blive meddelt via CTM. Det elektroniske udbudssystem: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. udbudsbetingelserne. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal Ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Ved ansøgning om prækvalifikation skal den økonomiske aktør (Ansøger) udfylde ESPD-formular i CTM, indeholdende de oplysninger der fremgår af udbudsbekendtgørelsen, herunder de efterspurgte detaljerede oplysninger om referencer. Estimeret kontraktværdi I relation til den estimerede kontraktværdi bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive udvidelser til Løsningen, tilknyttede ydelser og prisen for alle optioner. Skønnet er baseret på indhentede prisindikationer i markedsdialog og erfaringer fra lignende kontrakter. Underskrift af ESPD: Det er ikke nødvendigt for Ansøger at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Investeringsscreening: Ansøgere opfordres til at afklare, om deres indgåelse af kontrakten er omfattet af krav om tilladelse i henhold til investeringsscreeningsloven. Nærmere vejledning om loven og dens anvendelsesområde findes her: https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Det er tilbudsgivers ansvar at ansøge om og opnå tilladelse, hvis dennes indgåelse af kontrakten er omfattet af loven. Ordregivers tildelingsbeslutning træffes under forudsætning af, at den vindende tilbudsgiver – senest 5 måneder efter meddelelsen af tildelingsbeslutningen – fremlægger (i) tilladelse fra Erhvervsstyrelsen til at indgå kontrakten, (ii) bekræftelse fra Erhvervsstyrelsen på, at tilladelse ikke er påkrævet, f.eks. på baggrund af en præ-screening efter § 6, stk. 1, i bekendtgørelse nr. 1491 af 25. juni 2021 om afgrænsning af anvendelsesområdet for investeringsscreeningsloven, eller (iii) skriftligt erklærer, at tilladelse ikke er påkrævet, fordi tilbudsgiveren hverken er hjemmehørende uden for EU eller EFTA eller under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i investeringsscreeningsloven fra en virksomhed hjemmehørende i eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Hvis den vindende tilbudsgivers indgåelse af kontrakten kræver tilladelse fra Erhvervsstyrelsen, og tilladelse kun kan opnås med vilkår, forudsættes det, at vilkårene kan accepteres af ordregiver. Øvrige oplysninger: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Kontrakt om levering og vedligeholdelse af LIMS til genetik
Beskrivelse
:
1: Baggrund Ved nærværende udbud ønsker Region Sjælland (Ordregiver) at indgå en kontrakt om anskaffelse af LIMS (Laboratory Information Management System) dedikeret til genetik til Region Sjællands Center for Klinisk Genetik og Genomisk Diagnostik. Ordregivers anvendelse af LIMS til genetik området (i det følgende omtalt om "Løsningen") har til formål digitalt at understøtte laboratoriearbejdet i Center for Klinisk Genetik og Genomisk Diagnostik (i det følgende omtalt som "Centret"), som erstatning for den aktuelle mindre sammenhængende understøttelse, igennem blandt andet flere Excelark samt opslag og registreringer i andre interne systemer. Centret betjener Region Sjællands borgere i form af laboratorieundersøgelser og rådgivning om arveligt betingede sygdomme og tilstande hos patienter og familier, herunder flere kræftformer og sjældne arvelige sygdomme. Centeret udfører analyser i eget laboratorium, men kan også få udført analysemetoder uden for Centret. For analyser, som Centeret selv udfører, afhænger valg af analysemetoder, enten af den rekvirerede undersøgelse eller fund ved screeningsmetode. Nogle analyser i Centeret udløser undersøgelse af flere gener, og det kan være forskelligt fra gen til gen, hvilke analysemetoder, der er behov for. Centret kan således have behov for at tilvælge eller fravælge analysemetoder til en rekvisition. Centret modtager omkring 9000 rekvisitioner om året, hvoraf omkring 500 rekvisitioner modtages fra patologiafdelingen. Løsningen skal baseres på et standardiseret konfigurerbart LIMS til genetik og skal understøtte de essentielle dele af Kundens arbejdsgange, herunder særligt: 1)Centrets diagnostiske opgaver ved håndtering af rekvisitioner og prøver, herunder eksempelvis - registrering og overblik over alle analysemetoder og rekvisitionens samt prøvens status - understøttelse af de data, der indgår i et analysetrin understøttelse af arbejdslister - registrering af analyseresultater og tolkning - generering af svar 2) Centrets opgaver forbundet med forskning, herunder eksempelvis - registrering og overblik over alle analysemetoder og projektets samt prøvens status - understøttelse af de data, der indgår i et analysetrin - understøttelse af arbejdslister - registrering af analyseresultater 3) Centrets afrapportering af udførte laboratorieydelser til Centrets faktureringssystem Løsningen skal baseres på et standardiseret konfigurerbart LIMS til genetik og skal omfatte følgende integrationer: 1) Integration mellem Løsningen og Kundens Integrationsplatform, som vil varetage integration til: - Interne systemer: Sundhedsplatformen og BCC Lab (LIMS i Biokemisk Afdeling) - Eksterne systemer: patologi- og genetikdatabank (PGDB) og til Praksislægesystemer samt andre eksterne rekvirenter via VANS-nettet 2) Integration mellem Løsningen og Kundens CPR-opslagsservice 3) Integration mellem Løsningen og Kundens Brugerstyring AD/IDM 4) Integration mellem Løsningen og Kundens Sikkerhedslog Med Løsningen ønskes automatiseret en række opgaver i relation til analyseapparaturer og analysesoftware, herunder analyseapparaturer QiaSymphony, Lunatic, Biomek4000, QX100/QX200, ABI3500, QuantStudio 7 Flex, QuantStudio 12 Flex, Ion Chef, Ion Torrent GeneStudio S5, Illumina NextSeq500 og Qubit 2.0 Fluorometer samt analysesoftware CLC Genomics Workbench, Mutation Surveyor og VarSeq. Løsningen skal kunne understøtte Kundens efterlevelse af ISO DS/EN ISO 15189:2022. Løsningen ønskes også anvendt til at understøtte den forskning som anvender Centrets laboratorie. Der indgår personfølsomme data i Løsningen. Løsningen skal leveres af Leverandøren som en on-premise løsning, herunder vedligeholdelse samt 2. line support. Ved go-live forventes at være omkring 15 samtidige brugere på Løsningen. 2: Hovedydelser Kontrakten omfatter følgende hovedydelser: A: Implementering (herunder analyse workshops, konfigurationer af Løsningen samt projektledelse, test, dokumentation og uddannelse) B: Løbende vedligeholdelse af Løsningen C: Tilknyttede Ydelser (herunder uddannelse og konsulentydelser) D: Optioner, som angivet under 1. Datamigrering 2. Oversættelse og konfigurering af brugergrænseflade og datafelter til dansk sprog 3. Afsendelse af HL7 Rekvisitioner til BizTalk samt modtagelse af HL7 Svar fra BizTalk 4. Integration til SOR 5. Integration til NPN 6. Installation og anvendelse af PoC miljø 7. Integration af samplesheet til QX100 og QX200 8. Integration af samplesheet til ABI3500 9. Integration af samplesheet til QuantStudio 7 Flex 10. Integration af data fra QuantStudio 7 Flex 11. Integration af samplesheet til QuantStudio 12K Flex 12. Integration af data fra QuantStudio 12K Flex 13. Integration af samplesheet til IonChef 14. Integration af samplesheet til Illumina NextSeq500 15. Manuel import af data fra CLC Genomics Workbench 16. Manuel import af data fra VarSeq 17. Manuel import af data fra MutationSurveyor
Intern ID
:
34957
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72260000
Programmelrelaterede tjenester,
72267100
Vedligeholdelse af programmel til informationsteknologi,
72268000
Levering af programmel,
72311100
Konvertering af data
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
1. Datamigrering 2. Oversættelse og konfigurering af brugergrænseflade og datafelter til dansk sprog 3. Afsendelse af HL7 Rekvisitioner til BizTalk samt modtagelse af HL7 Svar fra BizTalk 4. Integration til SOR 5. Integration til NPN 6. Installation og anvendelse af PoC miljø 7. Integration af samplesheet til QX100 og QX200 8. Integration af samplesheet til ABI3500 9. Integration af samplesheet til QuantStudio 7 Flex 10. Integration af data fra QuantStudio 7 Flex 11. Integration af samplesheet til QuantStudio 12K Flex 12. Integration af data fra QuantStudio 12K Flex 13. Integration af samplesheet til IonChef 14. Integration af samplesheet til Illumina NextSeq500 15. Manuel import af data fra CLC Genomics Workbench 16. Manuel import af data fra VarSeq 17. Manuel import af data fra MutationSurveyor
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ærtekildevej 1
By
:
Ringsted
Postnummer
:
4100
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
96
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Hver forlængelse varer 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
12 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Informationsmøde: Der vil 4. juli 2024, kl. 14.00-15.00 blive afholdt et informationsmøde. Deltagelse i informationsmødet foregår via Teams, hvorfor Tilbudsgivere, som ønsker at deltage, bedes give besked herom via CTM, hvorefter link vil blive fremsendt. Giver man ikke besked om, at man ønsker at deltage, vil man ikke modtage et link. Meddelelsen skal gives via beskedfunktionen i CTM senest 2 dage inden informationsmødet, og skal indeholde oplysning om, hvem og hvor mange repræsentanter, der deltager. På mødet vil Ordregiver forklare baggrunden for udbuddet samt formålet med den udbudte kontrakt. Ordregiver vil også give en mere generel orientering om udbudsmaterialets opbygning og forhandlingernes forventede forløb. Tilbudsgiver kan stille spørgsmål under informationsmødet. Hvis Ordregiver vurderer, at spørgsmålet ikke egner sig til besvarelse på mødet, vil Ordregiver dog henvise Tilbudsgiver til at stille spørgsmålet skriftligt efter fremgangsmåden under punkt 5 i udbudsbetingelserne. Ordregiver vil udarbejde et kort referat fra informationsmødet, som vil blive meddelt til alle Tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, via CTM. Ordregiver kan vælge at afholde yderligere informationsmøder end angivet ovenfor, hvilket i så fald vil blive meddelt via CTM. Det elektroniske udbudssystem: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. udbudsbetingelserne. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal Ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Ved ansøgning om prækvalifikation skal den økonomiske aktør (Ansøger) udfylde ESPD-formular i CTM, indeholdende de oplysninger der fremgår af udbudsbekendtgørelsen, herunder de efterspurgte detaljerede oplysninger om referencer. Estimeret kontraktværdi I relation til den estimerede kontraktværdi bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive udvidelser til Løsningen, tilknyttede ydelser og prisen for alle optioner. Skønnet er baseret på indhentede prisindikationer i markedsdialog og erfaringer fra lignende kontrakter. Underskrift af ESPD: Det er ikke nødvendigt for Ansøger at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Ansøger er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Ansøger, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Det bemærkes, at hver ansøger kun kan indgive én ansøgning om prækvalifikation. Investeringsscreening: Ansøgere opfordres til at afklare, om deres indgåelse af kontrakten er omfattet af krav om tilladelse i henhold til investeringsscreeningsloven. Nærmere vejledning om loven og dens anvendelsesområde findes her: https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven. Det er tilbudsgivers ansvar at ansøge om og opnå tilladelse, hvis dennes indgåelse af kontrakten er omfattet af loven. Ordregivers tildelingsbeslutning træffes under forudsætning af, at den vindende tilbudsgiver – senest 5 måneder efter meddelelsen af tildelingsbeslutningen – fremlægger (i) tilladelse fra Erhvervsstyrelsen til at indgå kontrakten, (ii) bekræftelse fra Erhvervsstyrelsen på, at tilladelse ikke er påkrævet, f.eks. på baggrund af en præ-screening efter § 6, stk. 1, i bekendtgørelse nr. 1491 af 25. juni 2021 om afgrænsning af anvendelsesområdet for investeringsscreeningsloven, eller (iii) skriftligt erklærer, at tilladelse ikke er påkrævet, fordi tilbudsgiveren hverken er hjemmehørende uden for EU eller EFTA eller under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i investeringsscreeningsloven fra en virksomhed hjemmehørende i eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA. Hvis den vindende tilbudsgivers indgåelse af kontrakten kræver tilladelse fra Erhvervsstyrelsen, og tilladelse kun kan opnås med vilkår, forudsættes det, at vilkårene kan accepteres af ordregiver. Øvrige oplysninger: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Se udbudsbetingelser
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Se delkriterier og del-delkriterier i udbudsbetingelser.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud(LBK nr. 593 af 02/06/2016 Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for Udbud (”klagenævnsloven”), gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns-lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Region Sjælland
Organisation, der udfører betalingen
:
Region Sjælland
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Region Sjælland
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
10 321 077,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Whitelake Software Point
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Kontrakt om levering og vedligeholdelse af LIMS til genetik - Whitelake Software Point
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
10 321 077,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt om levering og vedligeholdelse af LIMS til genetik - Whitelake Software Point
Dato for indgåelse af kontrakten
:
22/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Region Sjælland
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Sjælland
Registreringsnummer
:
29190658
Afdeling
:
Koncern Indkøb
Postadresse
:
Alleen 15
By
:
Sorø
Postnummer
:
4180
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Paula Høiby
Telefon
:
+45 4522712851
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnerens Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Whitelake Software Point
Registreringsnummer
:
0893345-4
Postadresse
:
Metsänneidonkuja 6
By
:
Espoo
Postnummer
:
02130
Landsdel (NUTS)
:
Helsinki-Uusimaa
(
FI1B1
)
Land
:
Finland
Telefon
:
+46 708896639
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
464446d8-52fd-4d97-bde9-1741064f28a0
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
22/04/2025
12:51:01 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
22/04/2025
12:56:07 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
265806-2025
EUT-S-nummer
:
80/2025
Offentliggørelsesdato
:
24/04/2025