23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hvidovre Kommune

Vask og leje af beklædning


Hvidovre Kommune

264778-2025 - Resultater
Danmark – Vask og rensning – Vask og leje af beklædning
OJ S 80/2025 24/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hvidovre Kommune
E-mail dcr@hvidovre.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vask og leje af beklædning
Beskrivelse Hvidovre Kommune udbyder hermed vask og leje af beklædning til sundhedsfagligt personale samt personale i træningscenter, køkkener, tandpleje m.fl. Udbuddet gennemføres med krav i henhold til funktionskrav. Det er alene den vindende tilbudsgiver, som skal afgive vareprøver, hvorfra det endelige sortiment vil blive fastlagt. For at imødekomme kommunens grønne profil er udbudsmaterialet udarbejdet med henblik på at minimere forbruget af beklædningsgenstande. Kommunen har besluttet, at beklædningen primært anskaffes som en puljeordning, hvor der kan bydes ind med beklædningsgenstande, som ikke nødvendigvis er nye fra kontraktstart, men som gennem kontraktens levetid lever op til den kvalitet, der er stillet krav om. Der indgås en kontrakt for en periode på 6 år regnet fra leveringsstart (fysisk levering af beklædning til enhederne), med option på forlængelse i 2x1 år.
Identifikator for proceduren 5b87c2f5-75ad-4a00-80a5-52783f6f4bb9
Tidligere bekendtgørelse 35159790-97bb-48a2-9021-feb411b255a2-01
Intern ID 25/2183
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vask og leje af beklædning
Beskrivelse Hvidovre Kommune udbyder hermed vask og leje af beklædning til sundhedsfagligt personale samt personale i træningscenter, køkkener, tandpleje m.fl. Udbuddet gennemføres med krav i henhold til funktionskrav. Det er alene den vindende tilbudsgiver, som skal afgive vareprøver, hvorfra det endelige sortiment vil blive fastlagt. For at imødekomme kommunens grønne profil er udbudsmaterialet udarbejdet med henblik på at minimere forbruget af beklædningsgenstande. Kommunen har besluttet, at beklædningen primært anskaffes som en puljeordning, hvor der kan bydes ind med beklædningsgenstande, som ikke nødvendigvis er nye fra kontraktstart, men som gennem kontraktens levetid lever op til den kvalitet, der er stillet krav om. Der indgås en kontrakt for en periode på 6 år regnet fra leveringsstart (fysisk levering af beklædning til enhederne), med option på forlængelse i 2x1 år.
Intern ID 25/2183
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vurderes på baggrund af den samlede tilbudssum, der fremgår af den udfyldte tilbudsliste. Tilbudssummen udgøres af summen af de tilbudte priser ganget med det forbrug, som ordregiver har estimeret, og som fremgår af de enkelte varelinjer inklusive optioner. Pris indgår samlet i ordregivers evaluering med en vægtning på 70%. 3.3.8 Omregning af point for ”kvalitet” til pris Omregningen af tilbudsgivers point for ”kvalitet” sker ved hjælp af et omregningsbeløb. Dette omregningsbeløb beregnes ved hjælp af følgende formel: Omregningsbeløb = Gennemsnitlig evalueringsteknisk tilbudssum Højeste point (8) – Laveste point (0) Omregningsbeløbet ganges med det antal point, som tilbudsgiveren har opnået i vurderingen af ”Kvalitet”. Herved fremkommer en fiktiv tillægssum baseret på evalueringen af ”Kvalitet”. Da ”Kvalitet” indgår i ordregivers evaluering med en vægtning på 30%, vægtes denne fiktive tillægssum med 30%. Den fiktive, vægtede tillægssummer sammenlægges med den vægtede pris, hvorved en samlet evalueringsteknisk pris fremkommer. Kontrakten tildeles til tilbudsgiver, der opnår den laveste samlede evalueringstekniske pris. Se nærmere beskrivelse i udbudsdokumentet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Ressourcestyrring & minimering af spild
Beskrivelse Ved vurdering af underkriteriet ”kvalitet” vil ordregiver lægge vægt på følgende kriterier: • Ressourcestyring (½) • Minimering af svind (½) Delkriterierne indgår i underkriteriet ”Kvalitet” med den vægtning, der er anført i parentes. Tilbudsgivers samlede beskrivelse af underkriteriet ”kvalitet” bør maksimalt udgøre 12 A-4 sider. Eventuelt billedmateriale og illustrationer må gerne vedlægges. Indholdet skal alene være til illu-stration af tilbudsbesvarelsen og må ikke indeholde yderligere beskrivelse/besvarelse. 3.3.3 Ressourcestyring Tilbudsgiver bedes beskrive det bestillings- og ressourcestyringssystem, der stilles til rådighed for ordregiver. Herunder beskrive: - de væsentligste funktioner i systemet. - hvordan den tilbudte løsning kan hjælpe ordregivers medarbejdere med styring og administration af tøjbeholdningen, og dermed bidrage til, at de administrative opgaver lettes. -hvordan til- og afgang af depotbeholdningerne kan reguleres, så de kontinuerligt passer til antallet af medarbejdere tilknyttet de enkelte depoter/leveringssteder. - en plan for, hvordan og hvornår tilbudsgiver vil uddanne ordregivers relevante medarbejdere. Det vægtes positivt, at: - det tilbudte system i høj grad fremstår brugervenligt, og ordregiver betrygges i, at de vigtigste funktioner i systemet vil bidrage positivt til styring og administration af tøjbeholdningen og dermed lette ordregivers administrative opgaver forbundet dermed. - tilbudsgivers plan for uddannelse af de relevante medarbejdere fremstår gennemarbejdet og robust, så ordregiver betrygges i, at de relevante medarbejdere kan blive fortrolige med systemet forud for første bestilling. 3.3.4 Minimering af svind Tilbudsgiver bedes beskrive, hvordan tilbudsgiver vil bidrage til at minimere svind i beholdningen af ordregivers arbejdsbeklædning i hele kontraktens løbetid. Det vægtes positivt, at: - tilbudsgiver med konkrete initiativer betrygger ordregiver i, at tilbudsgiver aktivt medvirker til at begrænse svind mest muligt – eksempelvis ved sporing og/eller vejning af beklædning, optimeret styring af beklædningsbeholdning mv. - tilbudsgiver med konkrete initiativer bidrager til at skabe klarhed over, hvor og hvorfor svind opstår.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Hvidovre Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 16 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Elis Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vask og leje af beklædning - Elis Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 600 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Vask og leje af beklædning - Elis Danmark A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 22/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Hvidovre Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 000 000,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 400 000,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hvidovre Kommune
Registreringsnummer 55606617
Postadresse Hvidovrevej 278
By Hvidovre
Postnummer 2650
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Daniel Bang Christensen
E-mail dcr@hvidovre.dk
Telefon +45 36393639
Internetadresse https://www.hvidovre.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 1029
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Elis Danmark A/S
Registreringsnummer 27 33 95 06
Postadresse Tobaksvejen 22
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Telefon +45 70133331
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6ef9f08b-6595-4ade-b5cd-0bb4a0bb7e3e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/04/2025   09:13:20 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/04/2025   10:00:46 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 264778-2025
EUT-S-nummer 80/2025
Offentliggørelsesdato 24/04/2025

Send til en kollega

0.04