Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Randers Kommune
Opdateringer
Randers Kommune modtog tilbud fra 2 tilbudsgivere. Ingen af tilbuddene kunne antages, da det ene var ukonditionsmæssigt og den anden tilbudsgiver ikke indsendte tilstrækkelig dokumentation for de i ESPD'et angivne oplysninger inden den fastsatte frist.
Personsikring og tryghedskald til Randers Kommune
Randers Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: René Demant Juncher
E-mail: rdj@randers.dk
NUTS-kode: DK042
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://erhverv.randers.dk/udbud-og-annonceringer/udbud/
Del II: Genstand
Personsikring og tryghedskald til Randers Kommune.
Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og ny etablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.
Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og nyetablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.
Randers Kommune ønsker en tryghedsløsning bestående af centralt udstyr samt en række decentrale lokationer, som kan fungere som ø-drift såfremt forbindelsen til det centrale udstyr afbrydes f.eks. ved fiberovergravning.
Det centrale udstyr vil blive placeret i It-afdelingen på Eskadronvej, 8930 Randers NØ. Hvor Randers Kommune stiller serverressourcer til rådighed vha. et virtuelt servermiljø (VMware). Det gælder servere som virtuelt placeres på internt LAN eller i DMZ. Randers Kommune tilbyder desuden plads på den eksisterende SQL Cluster. Såfremt der er behov for load balancing, stiller Randers Kommune KEMP hardware til rådighed. Samtlige ovennævnte ressourcer stilles til rådighed uden beregning.
Randers Kommune ønsker at drifte og implementere løsningen på egen hånd. Det er således alene udstyr (hardware/software) som efterspørges, samt i begrænset omfang serviceydelser i form af teknisk rådgivning ved nedbrud på det centrale udstyr og en beredskabsaftale på det centrale udstyr.
For nærmere beskrivelse henvises til kontraktbilag 2 — kravspecifikation.
Randers Kommune ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør til personsikring og tryghedskald. Aftalen løber i op til 4 år og omhandler nybyggeri eller total udskiftning af tryghedskald / personsikring på ordregivers lokaliteter. Randers Kommune forventer at etablere en tryghedsløsning på Fremtidens plejehjem i 2017, et forventet træk udover dette afhænger af bevillinger fra fagforvaltningen, som endnu ikke er fastlagt.
Randers Kommunes strategi er at centralisere så meget som muligt af det driftsudstyr som bruges til tryghedskald og personsikring, »uden at gå på kompromis med driftsstabilitet, og sikkerhed«.
For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (kontraktbilag 3) og kravspecifikationen (kontraktbilag 2). I kravspecifikationen er mindstekrav er angivet med MK, og skal opfyldes. I kontraktbilag 2 — Kravspecifikation er ligeledes angivet en række evalueringskrav markeret med EK, besvarelsen af disse evalueringskrav vil ligge til grund for vurderingen af underkriteriet Kvalitet og funktionalitet.
Den forventede omsætning er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.
Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.
Bemærk at suppleringskøb til eksisterende løsninger ikke er omfattet af udbuddet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiveren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.
Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135, stk. 4 og 5 og § 137:
— At tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
— At tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,
— At tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende,
— At tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet,
— At tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,
— At tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion,
— At tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, eller
— At tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
— Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår
— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste regnskabsår.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
— Tilbudsgiver skal angive min. 1 reference for sammenlignelige opgaver udført inden for de seneste 3 regnskabsår. Ved sammenlignelige opgaver forstås leveringer af tryghedsløsning, bestående af en central lokation og ø-driftsfunktioner samt personsikring.
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk