23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 051-093726
Offentliggjort
14.03.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Randers Kommune

Opdateringer

Annullering
(02.06.2017)

Randers Kommune modtog tilbud fra 2 tilbudsgivere. Ingen af tilbuddene kunne antages, da det ene var ukonditionsmæssigt og den anden tilbudsgiver ikke indsendte tilstrækkelig dokumentation for de i ESPD'et angivne oplysninger inden den fastsatte frist.

Annullering
(02.06.2017)

Personsikring og tryghedskald til Randers Kommune


Randers Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Randers Kommune
29189668
Laksetorvet
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: René Demant Juncher
E-mail: rdj@randers.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://erhverv.randers.dk/udbud-og-annonceringer/udbud/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://erhverv.randers.dk/udbud-og-annonceringer/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Personsikring og tryghedskald til Randers Kommune.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32344100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og ny etablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af personsikring og tryghedskald i forbindelse med udskiftning og nyetablering til ordregiver. Herunder indkøb samt teknisk rådgivning af tryghedsløsninger til Randers Kommune. Udbuddet vedrører både personsikringssystem til ordregivers plejecentre samt personlige tryghedsalarmer til Randers Kommune.

Randers Kommune ønsker en tryghedsløsning bestående af centralt udstyr samt en række decentrale lokationer, som kan fungere som ø-drift såfremt forbindelsen til det centrale udstyr afbrydes f.eks. ved fiberovergravning.

Det centrale udstyr vil blive placeret i It-afdelingen på Eskadronvej, 8930 Randers NØ. Hvor Randers Kommune stiller serverressourcer til rådighed vha. et virtuelt servermiljø (VMware). Det gælder servere som virtuelt placeres på internt LAN eller i DMZ. Randers Kommune tilbyder desuden plads på den eksisterende SQL Cluster. Såfremt der er behov for load balancing, stiller Randers Kommune KEMP hardware til rådighed. Samtlige ovennævnte ressourcer stilles til rådighed uden beregning.

Randers Kommune ønsker at drifte og implementere løsningen på egen hånd. Det er således alene udstyr (hardware/software) som efterspørges, samt i begrænset omfang serviceydelser i form af teknisk rådgivning ved nedbrud på det centrale udstyr og en beredskabsaftale på det centrale udstyr.

For nærmere beskrivelse henvises til kontraktbilag 2 — kravspecifikation.

Randers Kommune ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør til personsikring og tryghedskald. Aftalen løber i op til 4 år og omhandler nybyggeri eller total udskiftning af tryghedskald / personsikring på ordregivers lokaliteter. Randers Kommune forventer at etablere en tryghedsløsning på Fremtidens plejehjem i 2017, et forventet træk udover dette afhænger af bevillinger fra fagforvaltningen, som endnu ikke er fastlagt.

Randers Kommunes strategi er at centralisere så meget som muligt af det driftsudstyr som bruges til tryghedskald og personsikring, »uden at gå på kompromis med driftsstabilitet, og sikkerhed«.

For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav ydelserne skal opfylde, henvises til tilbudslisten (kontraktbilag 3) og kravspecifikationen (kontraktbilag 2). I kravspecifikationen er mindstekrav er angivet med MK, og skal opfyldes. I kontraktbilag 2 — Kravspecifikation er ligeledes angivet en række evalueringskrav markeret med EK, besvarelsen af disse evalueringskrav vil ligge til grund for vurderingen af underkriteriet Kvalitet og funktionalitet.

Den forventede omsætning er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for ordregiver. Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Opsigelsesvilkår fremgår af rammeaftalens pkt. 3.

Bemærk at suppleringskøb til eksisterende løsninger ikke er omfattet af udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og funktionalitet / Vægtning: 60
Pris - Vægtning: 40
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Der vil ske udelukkelse af tilbudsgiveren, såfremt tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for forhold, som fremgår af Udbudslovens § 135, stk. 1 til 3 og § 136, herunder at der kan påvises en interessekonflikt, en konkurrencefordrejning som følge af forudgående inddragelse, eller at der er afgivet groft urigtige oplysninger, tilbageholdelse af oplysninger eller at tilbudsgiveren ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene.

Tilbudsgiver skal derudover bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af følgende udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 135, stk. 4 og 5 og § 137:

— At tilbudsgiver har ubetalt forfalden gæld på 100 000 DKK eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.

— At tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26.2.2014 om offentlige udbud og om ophævelse af Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88,

— At tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende,

— At tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet,

— At tilbudsgiveren har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning,

— At tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion,

— At tilbudsgiveren uretmæssigt har forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt ansøgeren eller tilbudsgiveren groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, vurdering af minimumskravene til egnethed, udvælgelse eller tildeling af kontrakt, eller

— At tilbudsgiveren har ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivning i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 regnskabsår

— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % i det seneste regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— Tilbudsgiver skal angive min. 1 reference for sammenlignelige opgaver udført inden for de seneste 3 regnskabsår. Ved sammenlignelige opgaver forstås leveringer af tryghedsløsning, bestående af en central lokation og ø-driftsfunktioner samt personsikring.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der henvises til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 20/10/2017
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/04/2017
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/03/2017

Send til en kollega

0.047