Fakta om udbudet
Udbyder
A/S Storebælt
Udbud af glatførevarslingssystem
A/S Storebælt
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
Vester Søgade 10
København V
1601
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Yun Linde
Telefon: +45 33416245
E-mail: udbud@sbf.dk
NUTS-kode: DK0
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.sundogbaelt.dk
Del II: Genstand
Udbud af glatførevarslingssystem.
Ordregiver udbyder hermed et glatførevarslingssystem med mulighed for at afgive sideordnede tilbud, jf. udbudslovens § 53. Under punkt II.2.4) findes en nærmere beskrivelse af den ønskede vare ligesom udbudsmaterialet endvidere indeholder en mere detaljeret beskrivelse af opgaven.
13 vejrmålestationer fordelt på anlægget i Halskov, Østbroen, Sprogø, Vestbroen og ved Knudshoved.
Storebæltsforbindelsen råder over 13 vejrmålestationer fordelt på anlægget i Halskov, Østbroen, Sprogø, Vestbroen og ved Knudshoved. Disse målestationer er kombinerede stationer, som udfører hhv. metrologiske målinger og vejbanemålinger. Data fra målestationerne sendes direkte til Vejdirektoratet, som behandler dataene og offentliggør dem på webportalen »Vejvejr«. Samtidig bliver udvalgte data duplikeret og sendt direkte til Storebæltsforbindelsens SRO anlæg.
Storebælt ønsker et system enten som sensorer nedfræset i kørebanen eller baseret på berøringsfri detektering. Tilbudsgiver kan afgive tilbud på 1 eller begge løsninger:
Løsning 1 er baseret på sensorer nedfræset i kørebanen.
Løsning 2 er baseret på anvendelse af berøringsfri detektering evt. suppleret med spoler nedfræset i kørebanen.
Der kan afgives sideordnede tilbud, jf. udbudsbetingelserne. Det betyder, at ordregiver kan modtage op til 10 tilbud.
A/S Storebælt har besluttet ikke at opdele kontrakten, da dette nødvendigvis vil forhøje prisen.
Yderligere oplysninger omkring udbuddet fremgår af udbudsmaterialet, der er tilgængeligt på hjemmesiden http://sundogbaelt.dk/udbud/
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af glatførevarslingssystem
Del VI: Supplerende oplysninger
A/S Storebælt modtog 6 tilbud fra 3 prækvalificerede tilbudsgivere:
A/S Storebælt har foretaget en gennemgang af de modtagne, rettidigt indleverede tilbud.
A/S Storebælt har desværre måttet konstatere, at der er nogle forhold i kravspecifikationen, som er uklare. Dette har medført, der er nogle tekniske angivelser i de indkomne tilbud, som betyder, at A/S Storebælt ikke umiddelbart kan antage de fleste af tilbuddene. Således er det vurderingen, at der ikke består en tilfredsstillende konkurrencesituation. A/S Storebælt har derfor valgt at annullere udbuddet.
A/S Storebælt vil nu evaluere sine muligheder, men det er forventningen, at A/S Storebælt vil justere på kravspecifikationen med henblik på at opnå en bedre konkurrencesituation, og at der inden for de nærmeste uger indrykkes ny udbudsbekendtgørelse.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Der er ikke noget organ med ansvar for mæglingsprocedurene i Danmark
Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715001
Internetadresse:www.kfst.dk