1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Økonomiske anliggender
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
It-drift
Beskrivelse
:
Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Identifikator for proceduren
:
00d1fe96-0fad-49a2-9acb-7f451ccd7da5
Intern ID
:
02.22
Udbudsprocedure
:
Anden procedure, der afvikles i flere faser
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72251000
Retablering efter katastrofe,
72252000
Edb-arkivering,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72300000
Datatjenester,
72311000
Behandling og tabulering af data,
72315200
Drift af datanetværk,
72317000
Datalagring,
72320000
Databasevirksomhed,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
72700000
Datamatnetværkstjenester,
72900000
Computer backup og katalogkonvertering,
72910000
Backup-service
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 400 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
It-drift
Beskrivelse
:
Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Intern ID
:
02.22
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72220000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik,
72251000
Retablering efter katastrofe,
72252000
Edb-arkivering,
72253000
Help-desk og støttetjenester,
72300000
Datatjenester,
72311000
Behandling og tabulering af data,
72315200
Drift af datanetværk,
72317000
Datalagring,
72320000
Databasevirksomhed,
72500000
Servicevirksomhed i forbindelse med datamater,
72600000
Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb,
72700000
Datamatnetværkstjenester,
72900000
Computer backup og katalogkonvertering,
72910000
Backup-service
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
06/02/2023
Varigheds slutdato
:
06/02/2033
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 400 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi
:
1,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse
:
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Prioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi
:
2,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
50 182 396,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Advania Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
SKI0222.2406.0008 - SamAqua A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
2 589 500,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
SKI0222.2406.0008 - SamAqua A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
17/01/2025
Vinder
:
Officielt navn
:
Unit IT
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
SKI0222.2408.0009 - Københavns Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 706 063,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
SKI0222.2408.0009 - Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/12/2024
Vinder
:
Officielt navn
:
GlobalConnect A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
SKI0222.2410.0007 - Børne- og Undervisningsministeriet
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
8 462 887,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
SKI0222.2410.0007 - Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten
:
18/11/2024
Vinder
:
Officielt navn
:
GlobalConnect A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
SKI0222.2408.0008 - Statens It
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
37 423 947,00
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
SKI0222.2408.0008 - Statens It
Dato for indgåelse af kontrakten
:
13/11/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
11
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
9
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
11
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
GlobalConnect A/S
Registreringsnummer
:
26759722
Postadresse
:
Havneholmen 6
By
:
København
Postnummer
:
2450
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lars Møller
Telefon
:
31379745
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Advania Danmark A/S
Registreringsnummer
:
32643485
Postadresse
:
Marielundvej 46D, 2
By
:
Herlev
Postnummer
:
2730
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Steen Bagger Carstensen
Telefon
:
25 20 99 63
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Unit IT
Registreringsnummer
:
15660945
Postadresse
:
Strandvejen 7
By
:
Middelfart
Postnummer
:
5500
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jan Kreuz
Telefon
:
60373924
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer
:
17472437
Postadresse
:
Pakkerivej 6
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Anna Mroczek Kürstein
Telefon
:
20954483
Denne organisations roller
:
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
6ed27f64-23b3-4b9f-9864-8dc21ec997df
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/04/2025
09:53:05 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
04/04/2025
09:55:52 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
224152-2025
EUT-S-nummer
:
68/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/04/2025