23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

It-drift


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

224152-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – It-drift
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
E-mail aku@ski.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel It-drift
Beskrivelse Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Identifikator for proceduren 00d1fe96-0fad-49a2-9acb-7f451ccd7da5
Intern ID 02.22
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72300000   Datatjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 400 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel It-drift
Beskrivelse Systemets sortiment omfatter alle former for it-driftsydelser, som både traditionelle on-premise løsninger samt cloud-baserede løsninger og hybride løsninger. Systemet omfatter it-driftsydelser under de syv ydelsesområder som er oplistede nedenfor og uddybet i Bilag C, Systemets genstand. Herudover er leverandøren ansvarlig for, som led i sin levering af it-driftsydelser til kunden, at foretage de nødvendige operationelle tilpasninger og konfigurationer samt levere tværgående ydelser og bestillingsydelser relateret til it-driftsydelserne. Leverandøren er bl.a. ansvarlig for at drifte, vedligeholde og administrere it-driftsydelserne og foretage de nødvendige småjusteringer, op-/nedskaleringer, konfigurationer, patchning, mv. og varetage service management processerne, herunder dokumentation, rapportering, ITIL-processerne og deltagelse i kundens governance-organisation som led i leveringen af it-driftsydelser til kunden. Leverandøren skal ligeledes sikre, at leverandørens it-driftsydelser har en høj grad af sikkerhed, hvilket leverandøren skal inkorporere i sine it-driftsydelser og sikre den nødvendige overvågning og kontrol med. Leverandøren skal i forbindelse med de konkrete indkøb på systemet levere en transition ind-ydelse og i forbindelse med Leveringskontraktens hele eller delvise ophør ligeledes levere en transition ud-ydelse. Fælles for begge transitionsydelser er, at leverandøren skal varetage, drive og planlægge disse faser og bistå kunden, den afgivende leverandør og den modtagende leverandør i nødvendigt omfang, for at sikre en succesfuld transition. Det er muligt at købe forskellige former for it-driftsydelser, der alle supplerer hinanden. Systemet har en høj grad af fleksibilitet og indeholder mange forskellige brugsscenarier, der gør det muligt at købe it-ydelser så som eksempelvis: offentligt tilgængelige cloud-værktøjer samt managed cloud services og administration af cloud-platforme, storage, backup, computing, fysisk gulvplads i et datacenter, racks til it-udstyr, WiFi-løsninger til kontorer, netværkskabler til datacentre, managed netværksløsninger, VPN-løsninger, drift af standard og specialudviklede applikationer, databasedrift, middlewaredrift, leje af computere, tablets, pc-skærme, headsets og dertilhørende mobile device management samt service desk, Security Operations Centre (SOC), drift af moderne kontor-applikationer herunder e-mail, samarbejdsplatforme, arkiveringssystemer, mv. Overordnet set indeholder systemets kategori følgende syv ydelsesområder, med dertilhørende underliggende ydelser, tværgående ydelser og bestillingsydelser, som kunden kan anskaffe på tværs af: • Clouddrift • Datacenterdrift • Co-Location • Netværksdrift • Applikationsdrift • Slutbrugerservices • Sikkerhedsservices Under de syv ydelsesområder er der mulighed for at anskaffe kapacitet - eksempelvis cloudkapacitet og server- og storagekapacitet. Der henvises i øvrigt til Bilag C, Systemets genstand for uddybning af de 7 ydelsesområder, som systemets genstand består af.
Intern ID 02.22
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72220000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med systemer og teknik, 72251000   Retablering efter katastrofe, 72252000   Edb-arkivering, 72253000   Help-desk og støttetjenester, 72300000   Datatjenester, 72311000   Behandling og tabulering af data, 72315200   Drift af datanetværk, 72317000   Datalagring, 72320000   Databasevirksomhed, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72900000   Computer backup og katalogkonvertering, 72910000   Backup-service
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 06/02/2023
Varigheds slutdato 06/02/2033
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 400 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 1,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 2,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Dynamisk indkøbssystem, som også kan bruges af købere, der ikke er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 50 182 396,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Advania Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2406.0008 - SamAqua A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 589 500,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2406.0008 - SamAqua A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 17/01/2025
Vinder
Officielt navn Unit IT
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2408.0009 - Københavns Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 706 063,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2408.0009 - Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten 09/12/2024
Vinder
Officielt navn GlobalConnect A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2410.0007 - Børne- og Undervisningsministeriet
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 8 462 887,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2410.0007 - Københavns Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten 18/11/2024
Vinder
Officielt navn GlobalConnect A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator SKI0222.2408.0008 - Statens It
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 37 423 947,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten SKI0222.2408.0008 - Statens It
Dato for indgåelse af kontrakten 13/11/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 11
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 9
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 11
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn GlobalConnect A/S
Registreringsnummer 26759722
Postadresse Havneholmen 6
By København
Postnummer 2450
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Lars Møller
Telefon 31379745
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Advania Danmark A/S
Registreringsnummer 32643485
Postadresse Marielundvej 46D, 2
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Steen Bagger Carstensen
Telefon 25 20 99 63
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Unit IT
Registreringsnummer 15660945
Postadresse Strandvejen 7
By Middelfart
Postnummer 5500
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Jan Kreuz
E-mail jkr@unit-it.dk
Telefon 60373924
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer 17472437
Postadresse Pakkerivej 6
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anna Mroczek Kürstein
E-mail aku@ski.dk
Telefon 20954483
Internetadresse https://www.ski.dk
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6ed27f64-23b3-4b9f-9864-8dc21ec997df   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   09:53:05 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/04/2025   09:55:52 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 224152-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.047