23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Slagelse Kommune

Institutionssystem til Skole og Dagtilbud


Slagelse Kommune

222361-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Institutionssystem til Skole og Dagtilbud
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Slagelse Kommune
E-mail afred@slagelse.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Institutionssystem til Skole og Dagtilbud
Beskrivelse Køb af en it-systemløsning til daginstitutionsområdet. Leverandøren leverer systemet ud fra konceptet ”Software as a Service”.
Identifikator for proceduren 261fbdca-490a-4004-8fff-7f9fb61bd134
Tidligere bekendtgørelse 06ed04ea-da90-4549-875a-9848d9e5daa4-01
Intern ID 24-021089
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester, 72253000   Help-desk og støttetjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Slagelse Kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Institutionssystem til Skole og Dagtilbud
Beskrivelse Køb af en it-systemløsning til daginstitutionsområdet. Leverandøren leverer systemet ud fra konceptet ”Software as a Service”.
Intern ID 24-021089
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72250000   System- og supporttjenester, 72253000   Help-desk og støttetjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option på fremstilling og aflevering af data til arkivering.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Slagelse Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Kontrakten kan forlænges i 2 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 10 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Evalueringsprisen opgøres som en samlet teknisk tilbudssum med 2 decimaler beregnet for den samlede kontraktperiode inkl. optionen. Prisen omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med laveste pris og ganges herefter med 20%.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet og Brugeroplevelse
Beskrivelse Underkriteriet Kvalitet er opdelt i delkriterierne Funktionalitet og Brugeroplevelse med en indbyrdes vægtning på henholdsvis 50 % og 50 %. Summen af de vægtede point givet ved henholdsvis Funktionalitet og Brugeroplevelse omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med bedste kvalitet. Ved besvarelsen af evalueringskriterierne gives point fra 0-10. Funktionalitet evalueres med baggrund i Tilbudsgivers besvarelse af delkriterier (bilag 6a): undervisning (10%), administration (45%) og udtræk, revisionsspor og afstemning (45%) Hvert delkriterie evalueres ud fra besvarelsen som Tilbudsgiver har angivet i bilag 6a (eller i bilag, der henvises til). Ved besvarelsen af evalueringskriterierne gives point fra 0-10 Brugeroplevelsen indgår, som en del af Ordregivers kvalitetsevaluering, i form af en ’live’ brugertest af det tilbudte Institutionssystem. Brugeroplevelse består af følgende delkriterier og vægte: Grundlæggende opgaver (25%), Morgenvisitering (20%), Økonomisk beregning (30%), Mellemkommunal opkrævning (25%). Tilbudsgiver skal i forbindelse med brugertesten stille et ’live demosystem’ til rådighed for den af Ordregiver udpegede brugertestgruppe. Med ’live demosystem’ forstås en version af det af Tilbudsgivers tilbudte Institutionssystem opsat og konfigureret med data sådan, at brugertestgruppen har mulighed for at teste Test Casene beskrevet i Bilag 6b. ’Live demosystemet’ skal være opsat på en måde, så der ikke er integration eller kommunikeres ud/ind i systemet, f.eks. til datatræk eller breve til forældre". Da Ordregiver ikke ønsker at bidrage til brud på GDPR, må der i systemet ikke være mulighed for at tilgå rigtige persondata. Hvis relevante dele af en test (helt eller delvist) ikke kan gennemføres i ’live demosystemet’, vil det få betydning for evalueringen. Brugertestgruppen består af repræsentanter fra følgende fagområder: • Pladsanvisning • Dagplejepædagoger Brugertesten afholdes i perioden den 20. til den 25. marts hos Ordregiver medmindre andet aftales. Der skal for hver Tilbudsgiver afsættes 1 arbejdsdag til brugertesten, hvor Leverandøren skal være til rådighed ved brug for support til brugertestgruppen. Vejledninger til brug for gennemførelsen af test cases i bilag 6b skal som minimum være tilgængelige online for ordregiver 2 dage før testdagen. Brugeroplevelse evalueres ved, at en af Ordregiver udvalgt brugergruppe på ’live demosystemet’ simulerer et antal ’dagligdagssituationer’ i Institutionssystemet. ’Dagligdagssituationerne’ simuleres med baggrund i 4 Test Cases (Bilag 6b). Det fremgår af de enkelte Test Cases, hvad der vægtes positivt. Test Casene er indbyrdes vægtet og repræsenterer samlet en vægtning på 100%. Efter hver gennemført Test Case bedømmer testeren brugeroplevelsen med point fra 0 til 10 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Slagelse Kommune
Organisation, der udfører betalingen Slagelse Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Slagelse Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 14 515 500,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KMD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 385823
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 14 515 500,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24-021089
Titel Institutionssystem til Skole og Dagtilbud.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 01/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 02/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Slagelse Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 0,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 14 515 500,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Slagelse Kommune
Registreringsnummer 29188505
Afdeling Center for Økonomi
Postadresse Rådhuspladsen 11
By Slagelse
Postnummer 4200
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Anne Frederiksen
E-mail afred@slagelse.dk
Telefon +45 58573434
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn KMD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 26911745
Postadresse Lautrupparken 40
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Helle Kjærgaard
E-mail hkr@kmd.dk
Telefon 45 4460 5050
Internetadresse https://kmd.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 04621981-7924-4f0a-a163-a09203d2dafb   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/04/2025   12:10:31 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/04/2025   13:00:34 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 222361-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.055