23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Syddansk Universitet

Udbud af glasvarer


Syddansk Universitet

221816-2025 - Resultater
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Udbud af glasvarer
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Syddansk Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Aalborg Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Aarhus Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Universitet
E-mail cap@sdu.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af glasvarer
Beskrivelse Udbud af Rammeaftale vedrørende indkøb og levering af glasvarer til laboratoriebrug. Ordregivere under dette udbud er: Danmarks Tekniske Universitet (DTU) Københavns Universitet (KU) Syddansk Universitet (SDU) Århus Universitet (AU) Aalborg Universitet (AAU) Samlet benævnt ”Ordregiver”. Syddansk Universitet har det overordnede ansvar for udbudsprocessen. Formålet med udbuddet er at aftaledække universiteternes køb af glasvarer til laboratorierne, og løfte udbudspligten. På denne baggrund, vil Rammeaftalen skulle hjælpe Ordregiver med at opnå aftaledækning med fokus på bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der indgås separate rammeaftaler med op til tre (3) leverandører.
Identifikator for proceduren d25ff3fe-3341-4cce-af0f-03c8f1c49d76
Tidligere bekendtgørelse 12966-2025
Intern ID 360028
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 824 912,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 872 385,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af glasvarer
Beskrivelse Udbud af Rammeaftale vedrørende indkøb og levering af glasvarer til laboratoriebrug. Ordregivere under dette udbud er: Danmarks Tekniske Universitet (DTU) Københavns Universitet (KU) Syddansk Universitet (SDU) Århus Universitet (AU) Aalborg Universitet (AAU) Samlet benævnt ”Ordregiver”. Syddansk Universitet har det overordnede ansvar for udbudsprocessen. Formålet med udbuddet er at aftaledække universiteternes køb af glasvarer til laboratorierne, og løfte udbudspligten. På denne baggrund, vil Rammeaftalen skulle hjælpe Ordregiver med at opnå aftaledækning med fokus på bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der indgås separate rammeaftaler med op til tre (3) leverandører.
Intern ID 360028
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/04/2025
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 824 912,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 8 872 385,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation for egnethed og udelukkelse: Tilbudsgivers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske tilbudsgivere. Denne må maksimalt være udstedt 12 før tilbudsfristen Dokumentation for økonomisk og finansiel formåen: Årsregnskab eller lignende for de seneste 3 disponible regnskabsår medmindre Ordregiver kan skaffe certifikaterne eller de relevante oplysninger direkte gennem adgang til national database eller lign. Dokumentation for teknisk og faglig formåen: Referencelisten fra ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for teknisk og faglig formåen
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse .
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 80,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse .
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Syddansk Universitet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 8 872 385,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 8 872 385,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn VWR INTERNATIONAL A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 85781
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 85781
Titel Udbud af glasvarer / VWR INTERNATIONAL A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 01/04/2025
Vinder
Officielt navn HOUNISEN LABORATORIEUDSTYR A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 85799
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 85799
Titel Udbud af glasvarer / HOUNISEN LABORATORIEUDSTYR A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 01/04/2025
Vinder
Officielt navn TH. GEYER SKANDINAVIEN ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator 85809
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 85809
Titel Udbud af glasvarer / TH. GEYER SKANDINAVIEN ApS
Dato for indgåelse af kontrakten 01/04/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 9
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 9
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Syddansk Universitet
Registreringsnummer 29283958
Postadresse Campusvej 55
By Odense M
Postnummer 5230
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.sdu.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet
Registreringsnummer 30060946
Postadresse Anker Engelunds Vej 101
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.dtu.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Aalborg Universitet
Registreringsnummer 29102384
Postadresse Fredrik Bajers Vej 7 K
By Aalborg Øst
Postnummer 9220
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.aau.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Aarhus Universitet
Registreringsnummer 31119103
Postadresse Nordre Ringgade 1
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.au.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Københavns Universitet
Registreringsnummer 29979812
Postadresse Nørregade 10
By København K
Postnummer 1165
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Cindie Arendal Petersen
E-mail cap@sdu.dk
Telefon 65509297
Internetadresse https://www.ku.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn VWR INTERNATIONAL A/S
Registreringsnummer 27335659
Postadresse Tobaksvejen 21
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-1004
Officielt navn HOUNISEN LABORATORIEUDSTYR A/S
Registreringsnummer 25573420
Postadresse Niels Bohrs Vej 49
By Skanderborg
Postnummer 8660
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail lisa@hounisen.com
Telefon 86210800
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-1005
Officielt navn TH. GEYER SKANDINAVIEN ApS
Registreringsnummer 31333121
Postadresse Borupvang 2 B
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
E-mail sales@thgeyer.dk
Telefon 53211101
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 1b0d5c0c-98bd-4eea-ad3d-f160fcb9a06a   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   08:41:03 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 221816-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.051