23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Sjælland

Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem


Region Sjælland

221566-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem
OJ S 68/2025 07/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem
Beskrivelse Ordregiver ønsker at indgå aftale med en IT-leverandør om levering og vedligeholdelse af et IT-system til digital håndtering af befordringsansøgninger. Region Sjælland ønsker med dette udbud at efterspørge en Løsning, der kan dække Region Sjællands behov for en digitaliseret proces, hvor patienter kan søge om befordringsgodtgørelse ifm. behandling Den udbudte Løsning, skal levere en komplet digital understøttelse af borgernes ansøgning, digital og manuel afgørelse af borgernes ansøgning samt udbetaling af befordringsgodtgørelse. Det forudsættes at Tilbudsgiver har en fungerende standardløsning, der kan understøtte lovgivningen og de krav, der er stillet til Løsningen. Systemet skal overholde lovgivningen på området, der bl.a. omfatter Sundhedsloven, lovbekendtgørelse nr. 903 af 26. august 2019 og Sundheds- og ældreministeriets bekendtgørelse nr. 816 af 18 juni 2018 samt Forvaltningsloven. Løsningen skal anvendes af Regionens Patienter når de ønsker at søge om befordringsgodtgørelse. Løsningen skal endvidere anvendes af personalet på Region Sjællands mange afdelinger, der dels bistår Patienterne i deres ansøgninger, dels behandler og godkender eller afviser de befordringsansøgninger, der ikke kan behandles og afgøres fuldt ud digitalt. Det er Patienten der selv udfylder ansøgningen. Patienter der fritaget fra digital post kan anmode hospitalspersonale om at ansøge for dem.
Identifikator for proceduren 4168511c-5ec9-4eab-b0c3-3dbf16a92e35
Tidligere bekendtgørelse 831f8f77-a38d-4a29-9764-4594aef03bf6-01
Intern ID PRJ-2024-00718
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 48400000   Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212100   Branchespecifik programmeludvikling, 72212600   Udvikling af database- og operativsystemprogrammel, 72212610   Udvikling af databaseprogrammel, 72212900   Udvikling af forskelligt programmel og computersystemer, 72212920   Udvikling af programmel til kontorautomatisering, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72232000   Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ærtekildevej 1    
By Ringsted
Postnummer 4100
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem
Beskrivelse Ordregiver ønsker at indgå aftale med en IT-leverandør om levering og vedligeholdelse af et IT-system til digital håndtering af befordringsansøgninger. Region Sjælland ønsker med dette udbud at efterspørge en Løsning, der kan dække Region Sjællands behov for en digitaliseret proces, hvor patienter kan søge om befordringsgodtgørelse ifm. behandling Den udbudte Løsning, skal levere en komplet digital understøttelse af borgernes ansøgning, digital og manuel afgørelse af borgernes ansøgning samt udbetaling af befordringsgodtgørelse. Det forudsættes at Tilbudsgiver har en fungerende standardløsning, der kan understøtte lovgivningen og de krav, der er stillet til Løsningen. Systemet skal overholde lovgivningen på området, der bl.a. omfatter Sundhedsloven, lovbekendtgørelse nr. 903 af 26. august 2019 og Sundheds- og ældreministeriets bekendtgørelse nr. 816 af 18 juni 2018 samt Forvaltningsloven. Løsningen skal anvendes af Regionens Patienter når de ønsker at søge om befordringsgodtgørelse. Løsningen skal endvidere anvendes af personalet på Region Sjællands mange afdelinger, der dels bistår Patienterne i deres ansøgninger, dels behandler og godkender eller afviser de befordringsansøgninger, der ikke kan behandles og afgøres fuldt ud digitalt. Det er Patienten der selv udfylder ansøgningen. Patienter der fritaget fra digital post kan anmode hospitalspersonale om at ansøge for dem.
Intern ID PRJ-2024-00718
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer, 48400000   Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel, 72212000   Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel, 72212100   Branchespecifik programmeludvikling, 72212600   Udvikling af database- og operativsystemprogrammel, 72212610   Udvikling af databaseprogrammel, 72212900   Udvikling af forskelligt programmel og computersystemer, 72212920   Udvikling af programmel til kontorautomatisering, 72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72232000   Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Se bilag 13 Optioner Forlængelse af kontrakt 1*4 år
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ærtekildevej 1    
By Ringsted
Postnummer 4100
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 12   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 8 + 4*1 års mulighed for forlængelse
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 9 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tidsplan og prøver
Beskrivelse Tidsplan og prøver
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Sjælland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Sjælland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Sjælland
Organisation, der udfører betalingen Region Sjælland
Organisation, der underskriver kontrakten Region Sjælland
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 16 937 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Trifork Public A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem - Trifork Public A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 16 937 000,00   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem - Trifork Public A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 27/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Region Sjælland
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Sjælland
Registreringsnummer 29190658
Afdeling Koncern Indkøb
Postadresse Alleen 15
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Christian Braad
Telefon +45 61702063
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnerens Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Trifork Public A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 25520041
Postadresse Europaplads 2
By Aarhus C
Postnummer 8000
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 87328787
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a15d9b59-bb1a-4e7f-a5bf-65367956cec5   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/04/2025   08:22:24 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/04/2025   08:30:56 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 221566-2025
EUT-S-nummer 68/2025
Offentliggørelsesdato 07/04/2025

Send til en kollega

0.047