1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Sjælland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at indgå aftale med en IT-leverandør om levering og vedligeholdelse af et IT-system til digital håndtering af befordringsansøgninger. Region Sjælland ønsker med dette udbud at efterspørge en Løsning, der kan dække Region Sjællands behov for en digitaliseret proces, hvor patienter kan søge om befordringsgodtgørelse ifm. behandling Den udbudte Løsning, skal levere en komplet digital understøttelse af borgernes ansøgning, digital og manuel afgørelse af borgernes ansøgning samt udbetaling af befordringsgodtgørelse. Det forudsættes at Tilbudsgiver har en fungerende standardløsning, der kan understøtte lovgivningen og de krav, der er stillet til Løsningen. Systemet skal overholde lovgivningen på området, der bl.a. omfatter Sundhedsloven, lovbekendtgørelse nr. 903 af 26. august 2019 og Sundheds- og ældreministeriets bekendtgørelse nr. 816 af 18 juni 2018 samt Forvaltningsloven. Løsningen skal anvendes af Regionens Patienter når de ønsker at søge om befordringsgodtgørelse. Løsningen skal endvidere anvendes af personalet på Region Sjællands mange afdelinger, der dels bistår Patienterne i deres ansøgninger, dels behandler og godkender eller afviser de befordringsansøgninger, der ikke kan behandles og afgøres fuldt ud digitalt. Det er Patienten der selv udfylder ansøgningen. Patienter der fritaget fra digital post kan anmode hospitalspersonale om at ansøge for dem.
Identifikator for proceduren
:
4168511c-5ec9-4eab-b0c3-3dbf16a92e35
Tidligere bekendtgørelse
:
831f8f77-a38d-4a29-9764-4594aef03bf6-01
Intern ID
:
PRJ-2024-00718
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
48400000
Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72210000
Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel,
72212000
Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel,
72212100
Branchespecifik programmeludvikling,
72212600
Udvikling af database- og operativsystemprogrammel,
72212610
Udvikling af databaseprogrammel,
72212900
Udvikling af forskelligt programmel og computersystemer,
72212920
Udvikling af programmel til kontorautomatisering,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72232000
Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ærtekildevej 1
By
:
Ringsted
Postnummer
:
4100
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 800 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem
Beskrivelse
:
Ordregiver ønsker at indgå aftale med en IT-leverandør om levering og vedligeholdelse af et IT-system til digital håndtering af befordringsansøgninger. Region Sjælland ønsker med dette udbud at efterspørge en Løsning, der kan dække Region Sjællands behov for en digitaliseret proces, hvor patienter kan søge om befordringsgodtgørelse ifm. behandling Den udbudte Løsning, skal levere en komplet digital understøttelse af borgernes ansøgning, digital og manuel afgørelse af borgernes ansøgning samt udbetaling af befordringsgodtgørelse. Det forudsættes at Tilbudsgiver har en fungerende standardløsning, der kan understøtte lovgivningen og de krav, der er stillet til Løsningen. Systemet skal overholde lovgivningen på området, der bl.a. omfatter Sundhedsloven, lovbekendtgørelse nr. 903 af 26. august 2019 og Sundheds- og ældreministeriets bekendtgørelse nr. 816 af 18 juni 2018 samt Forvaltningsloven. Løsningen skal anvendes af Regionens Patienter når de ønsker at søge om befordringsgodtgørelse. Løsningen skal endvidere anvendes af personalet på Region Sjællands mange afdelinger, der dels bistår Patienterne i deres ansøgninger, dels behandler og godkender eller afviser de befordringsansøgninger, der ikke kan behandles og afgøres fuldt ud digitalt. Det er Patienten der selv udfylder ansøgningen. Patienter der fritaget fra digital post kan anmode hospitalspersonale om at ansøge for dem.
Intern ID
:
PRJ-2024-00718
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48000000
Programpakker og informationssystemer,
48400000
Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager,
72200000
Programmering af software og konsulentvirksomhed,
72210000
Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker,
72211000
Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel,
72212000
Programmeringsservice i forbindelse med applikationsprogrammel,
72212100
Branchespecifik programmeludvikling,
72212600
Udvikling af database- og operativsystemprogrammel,
72212610
Udvikling af databaseprogrammel,
72212900
Udvikling af forskelligt programmel og computersystemer,
72212920
Udvikling af programmel til kontorautomatisering,
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72232000
Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Se bilag 13 Optioner Forlængelse af kontrakt 1*4 år
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ærtekildevej 1
By
:
Ringsted
Postnummer
:
4100
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
12
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
8 + 4*1 års mulighed for forlængelse
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
9 800 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Tidsplan og prøver
Beskrivelse
:
Tidsplan og prøver
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klage skal indgives til klagenævnet inden bestemte frister. Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale. Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Region Sjælland
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Region Sjælland
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Region Sjælland
Organisation, der udfører betalingen
:
Region Sjælland
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Region Sjælland
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
16 937 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Trifork Public A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem - Trifork Public A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
16 937 000,00
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af Præhospitalt Befordringsgodtgørelsessystem - Trifork Public A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
27/01/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Region Sjælland
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Sjælland
Registreringsnummer
:
29190658
Afdeling
:
Koncern Indkøb
Postadresse
:
Alleen 15
By
:
Sorø
Postnummer
:
4180
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Christian Braad
Telefon
:
+45 61702063
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnerens Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Trifork Public A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
25520041
Postadresse
:
Europaplads 2
By
:
Aarhus C
Postnummer
:
8000
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 87328787
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
a15d9b59-bb1a-4e7f-a5bf-65367956cec5
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/04/2025
08:22:24 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
04/04/2025
08:30:56 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
221566-2025
EUT-S-nummer
:
68/2025
Offentliggørelsesdato
:
07/04/2025